Jakie obiawy przy...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jakie są objawy przy wybitym sworzniu??? Mam coś takiego że czasem jak jadę to z prawej strony mam "pukanie", tak jak by ktoś wziął blachę i ją wyginał ( tylko raz). Czy to jetst objaw zużytego sworznia??? A może co innego i czym grozi przeciąganie wymiany?

Dodam, że do wymiany mam też końcówkę drążka prawą i sprężynki z przodu też czekają na swoją kolej Niestety brak kasy.....
  
 
Aby upewnić się że to na pewno sworzeń wahacza, wystarczy podnieść boba i poruszać kołem - luz będzie wyczuwalny i widoczny.
Sworzeń nie jest drogi - trzeszczy około 40 zetów w Łodzi i można wymienić samemu..
  
 
Jak zrozumiałem, piszesz o sworzniu kulowym wahacza.
Stuk jest głuchy i objawia się najczęściej wtedy, jak przód auta zostaje na nierównościach "podbity" do góry i zawieszenie opada.
Ja z takim przypadkiem jeździłem dość długo, ale nie polecam
Zużycie sworznia powoduje rozregulowanie się nastawów zawieszenia i szybsze zużycie innych elementów z oponami włącznie.
A poza tym komfort jazdy z ciągłym "pukaniem" - nieprzyjemny.
Diagnoza - wymienić jak najszybciej !
  
 
Mnie gościu na przeglądzie wykrył metodą podwórkową - tzn. poruszał kołem. Sworzeń (zamiennik) kosztował mnie 35 zł + 20 zł wymiana. Z samodzielną wymianą może być kłopot, bowiem oryginał jest przynitowany, a zamiennik jest przykręcany - toteż należy użyć szlifierki kątowej do wycięcia oryginału.
  
 
Dzięki wszystkim za pomoc, mam jeszcze pytanie czy na przód pasują sprężyny od lanosa?? Wzmocnione na przód kosztują 66zł/szt. i zastanawiam się czy nie zrobić kompletu sprężyny,sworzeń prawy i końcowka prawa... z tyłu mam sprężyny wzmocnione i na przód chcę wtrzucić to samo żeby zawieszenie nie było zbyt zróżnicowane ( chociaż jak dla mnie to te wzmocnione nie oznaczają wcale twardszych). Szukam teraz tanio części , skompletuje i postaram się kogoś namówić by policzył mi taniej za robociznę
  
 
Diacon... sworznie za 25PLN mam...

Co do wymiany.... jezeli nadal masz oryginalne sworznie to sie przy nich tyle napier.... ze szkoda gadac... lepiej wstaw samochod do P. Slawka...
Dlaczego??
A no dlatego ze oryginalne sworznie byly NITOWANE a nie przykrecane

Koncowka tez cos kolo 20-30 PLN kosztuje...
  
 
Bez przesady z tym napier... ale jak u mnie zmieniali to musieli odkręcić wachacz dolny, a potem wyrżnąć szlifierką sworzeń.
  
 
I za to cenię sobie forum, że można liczyć na rzetelnych klubowiczów i sympatyków Dzięki stokrotne