Dymienie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich rano jak odpalam zimny silnik jak dodam mocniej gazu to lekko dymi na czarno co to moze byc
  
 
ECH.
  
 
To nie dodawaj mocniej gazu, poprostu zostaw go w spokoju... zwłaszcza, że jest zimny, a jak za głośno zacznie chodzić, to pogłośnij radio...
  
 
Jak nic ktoś dosypał cukru do baku i przepala sie na karmel
  
 
Cytat:
2008-06-12 14:36:42, Szcurek pisze:
Jak nic ktoś dosypał cukru do baku i przepala sie na karmel



Karmel jest dobry, bo jest tani i smaczny
  
 
Cytat:
Wysłany: 2008-06-12 17:03:09

Cytat:

2008-06-12 14:36:42, Szcurek pisze:
Jak nic ktoś dosypał cukru do baku i przepala sie na karmel




Karmel jest dobry, bo jest tani i smaczny



Bo jest tani i dobry
  
 
Srubek, odpowiedz na twoje pytanie byłaby porównywalna z ogólnopolskim pytaniem "kiedy będzie w Polsce dobrze". Tym silnikiem rządzi elektronika, więc nikt nie jest w stanie ci zdiagnozować czy padła ci świeca żarowa, czy masz gdzieś dziurkę w dolocie, kąt wtrysku, a może małe zwarcie daje złe dane do nastawnika...
Bo na pytanie w sprawie IVRP odpowiem ci od razu: kiedy cię będzie stać jechać bez obaw do douczonych fachowców, którzy wymienią ci uszkodzony termistor NTC w nastawniku z robocizną za 200 zł, a nie całą pompę, za 3000 zł.
  
 
Alez Drogi Beny Srubek nawet nie raczyl napisac ze ma silnik 2.0 16v benzyna... wiec nie ma o czym rozmawiac A Ty mu tu o nastawnikach...
  
 
Pewnie czas na kominiarza samochodowego
  
 
Aaaa, no to żem nie zobaczył profilu, che che i myślałem, że ma ropola
  
 
To ja sie podlacze do tematu, mianowicie mam taki problem:
- ailnik C30SE
- oattnio byly klopoty z ukladem chlodzenia - przewod gumowy przeciekal, zastepczy pekl i pompa przez przeciecie wywalila praktycznie caly plyn. Jak zobaczylem wskaznik temperatury lecacy szalenczo do gory to zatrzymalem sie na poboczu i wymienilem przewod i zalalem plynem chlodniczym. Z 500-600m przejechalem tylko z 4l plynu w ukladzie i potem dolalem kolejne 4l wody (tak na oko).
- dzis jechalem do Lodzi i zauwazylem ze ostro wali z rury dymek przy ruszaniu. Po jakis 20km dymienie ustalo i juz tak nie walilo. Jednak przy dluzszym postoju na swiatlach przy ruszaniu wywalalo dosc skondensowana chmure. Pomyslalem ze moze 1 srodkowy tlumik jest zapchany i na wolnych obrotach zbiera sie tam dymek i przy podwyzszeniu obrotow go wywala. Zadnych innych zlych objawow nie bylo.
- Po zajechaniu do Lodzi przy staniu w malych korkach i na swiatlach (Strasznie dlugo sie tu stoi) podskakuje mi temperatura. Dolalem plynu i sie uspokoilo z temperatura. Jednak dymienie nie ustalo, a dodatkowo cos silnik zaczal szarpac na wolnych, czasem gasnac i nie reagowac na gaz, nie wkrecal sie na obroty.
- Obawiam sie ze plyn przedostaje mi sie do cylindrow (na szczescie nie do oleju, bo olej ma dobry kolor) - stad dymienie i problemy z gazem (na plynie samochod nie pojedzie....).
- pod maska przy gazowaniu nie pojawiaja sie zadne dymki

Co Wy o tym sadzicie? Powiem szczerze, ze bardzo chcialbym sie mylic. Wczesniej jeszcze myslalem o cewce, bo przy zakupie Mlody cos wspominal o niej, ze moze nie domagac, ale to chyba byloby za proste....
  
 
fatboy82, objawy wskazuja na uszczelke pod glowica
  
 
no wlasnie tego sie obawiam
Znacie dobry warsztat w Wawie co by ta uszczelke porzadnie wymienil? Jaki to w ogole jest koszt w C30SE? uszczelka plus robocizna.
Znalazlem, ze Maxleos wlal WURTH'a do swojej V6 i mu pomoglo, ktos jeszcze to lal by uszczelnic?
  
 
Korzystając z okazji, że o uszczelniaczu mowa - po trzech latach jazdy z Wurth'em w chłodzeniu potwierdzam, że mnie ta " błękitna mikstura" uratowała przed wyjmowaniem głowic (leciało z obydwu głowic na zewnątrz, przy kolektorze wydechowym). Początkowo po wlaniu tego uszczelniacza jeszcze trochę płynu ubywało (ćwiartka litra na dwa miesiące), a po ok. pół roku całkiem przestało ubywać. A z tym dymieniem w Omie "fatboya82" to trochę mamy za mało danych. Np. jeżeli płyn znikałby w cylindrach, to chyba pojawiałby się też w oleju (kawa z mlekiem), bo nie wszystko by się spalało, no i przedmuchiwałoby ciśnienie z cylindrów do chłodzenia. Może ten dym jest od nadmiaru spalanego oleju, jeżeli np. pierścienie zbierające się skończyły i pali olej? To przymulenie silnika może na to wskazywać (słabiutka komprecha z powodu "cienkości" pierścieni). Jeżeli pali olej - dym będzie biało-niebieskawy i długi czas będzie utrzymywał się w powietrzu (no i strasznie śmierdzi), natomiast dym z palonego płynu chłodzącego jest bardziej biały, szybko odparowuje i "znika" w powietrzu... chyba?
  
 
Cytat:
Np. jeżeli płyn znikałby w cylindrach, to chyba pojawiałby się też w oleju (kawa z mlekiem)

Nie koniecznie.
Cytat:
Jaki to w ogole jest koszt w C30SE? uszczelka plus robocizna.


Szykuj tysiaka tak pi razy dzrzwi.
Cytat:
Znalazlem, ze Maxleos wlal WURTH'a do swojej V6 i mu pomoglo, ktos jeszcze to lal by uszczelnic?

Bartek, nie sądzę aby jakiś preparat Ci pomógł , wzrost ciśnienia rozerwał Ci przewód gumowy.
  
 
dym nie smierdzi, a jak pisalem wczesniej w oleju nie ma sladu plynu.
Tysiak jeszcze jest do przelkniecia, zwlaszcza ze juz widzialem 2 tysie ubywajace z portfela, bo tyle ludzie pisali odnosnie V6. Pytanie pozostaje tylko, kto to porzadnie zrobi??

PS.
Ale mi sie k...a trafilo
  
 
Za dwa tysiaki to z poprawianiem zaworów,wymianą prowadnic uszczelniaczy; profesjonalna robota.
  
 
tak w ogole uszczelka pod glowica to jest jedyna mozliwa przypadlosc, czy jest szansa, ze moze to byc cos innego, co by dawalo podobne przypadlosci? W sumieprzejechalem juz jakies 300km z tym dymieniem. Niestety jest coraz gorzej, ale mam nadzieje, ze jeszcze do mechanika (170km) dojade.
  
 
fatboy82, mialem identyczne objawy jak mi padla uszczelka w C20NE. Zarl plyn, para puchala z rury, czasem nawet wrecz plul plynem. Uklad zaczal sie zapowietrzac ale w plynie nie bylo grama oleju i odwrotnie.
Tak czy inaczej dopiero po zrzuceniu glowicy sie dowiesz.
Trzymam kciuki.
  
 
no tak, dokladnie jakbys mowil o moim samchodzie. W przyszlym tygodniu jestem umowiony na wymiane, wiec sie wszystko wyjasni.