| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
KIHAS FSO 2000 WARSZAWA | 2005-10-26 11:31:50 Może ktoś wie gdzie w Warszawie kupię łożysko sprzęgła do łady 1300 |
janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2005-10-26 16:35:43 Jagiellońska 3 tel 6192122
Radzymińska 135 - 6786334 Sobieskiego 78 - 6429487 |
KIHAS FSO 2000 WARSZAWA | 2005-10-26 21:29:15 dzięki, kupiłem na jagielońskiej
|
zax ŁADZIARZ była LADA 21072 '88 Konin | 2008-08-10 14:44:39 Ostatnio pojawiły mi się stuki w przednim zawieszeniu po lewej stronie. Myślałem że to może sworznie albo wahacz ale po sprawdzeniu okazuje się że to łożysko (zarówno jak ruszam kołem w poziomie jak i w pionie czuć luzy). W związku z tym mam pytanie odnośnie regulacji luzu lub wymiany łożyska. Czy dam rade zrobić to w garażu podstawowymi przyborami ? W książce jest to bardzo niejasno napisane. Może ktoś mi opisać "łopatologicznie" wymianę albo regulację luzu ? |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2008-08-10 16:59:14 Musisz sie zaopatrzyc w nowa nakretke(najlepiej) albo inna- z innej piasty - co by dobrze zaklepac.
W mojej ksiazce pisze ze najpierw 19,6 N m, pokrecic kolem. Zluzowac, dokrecic 6,9 N m, a nastepnie odkrecic o 20-25 stopni. Z mojego wlasnego doswiadczenia wynika ze lepiej miec wiekszy luz. Dwa razy mechanik wymienial mi lozyska, ktore nie wytrzymaly nawet 300km - watpie aby byly felerne - choc to jest tez mozliwe- mysle ze dokrecane byly niewlasciwie. Jak poszedlem z piasta do wybicia starej biezni(lozysko sie rozlecialo) to pan(inny nie spokrewniony z poprzednim) powiedzial ze to chyba kozim lojem bylo smarowane i nie dziwota ze sie rozpadlo.
Od tego czasu mam niewielki luz- jezdze z nim przynajmniej dwa lata(na przegladzie ciale slysze zebym skasowal luz) i nic sie nie dzieje. Zwyczajnie sie boje, ze po ingerencji - moze sie rozpasc. Nie wiem, moze dla tego ze ostro hamuje, wiekszy luz jest lepszy(bardziej sie nagrzewa-i nei rozpada) a moze zwyczajnie w swiecie zle robie - ale po 3 lozyskach rozpadnietych, nie dotykam sie tego - i odpukac jest ok. a-ha z prawej jest lewy gwint na srubie/nakretce. |
mechanior ŁADZIARZ Łada 110-WAZ21102;2111 Warszawa | 2008-08-11 19:55:25 Najlepiej lepiej dokręcić na maxa! Wyluzować po tem aż do momentu gdy się swobodnie obraca i nie maluzu |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2008-08-11 20:18:48 No, moja opinia na ten temat jest odmienna-czysta fizyka i rozszerzalnosc temperaturowa metali. A to ze kolo sie bardzo grzeje(piasta,lozysko, tarcza) jest chyba oczywiste. Jesli skrecisz bez luzu, zahamujesz pare razy, nagrzejesz wszystko-lozysko sie rozpadnie albo bedzie stawiac bardzo duzy opor.
|
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2008-08-12 13:41:40 Nie ma innej* teorii luzu w tym przypadku - albo luz jest, albo go nie ma !
To ze sie go nie wyczuwa reka, nie znaczy ze go nie ma. Luz to roznica miedzy wymiarem elementu zewnetrznego(obejmujacego) a mniejszym od niego,sprzezonym z nim,wymiarem elementu wewnetrznego(obejmowanego), np. roznica miedzy srednica otworu a srednica walka - przestrzen pomiedzy dwiema wspolpracujacymi czesciami. Nie musze tlumaczyc ktora role pelni lozysko, a ktora oska. Dodam jeszcze ze oska jest stozkowa, a ustawienie bez luzu, nie powoduje wcale blokady mozliwosci obracania kolem. *inna teoria luzu- np. luz to czas wolny w godzinach przeznaczonych na jakies inne zajecia. Tym koncze moje wywody w tym temacie. |
mechanior ŁADZIARZ Łada 110-WAZ21102;2111 Warszawa | 2008-08-12 18:39:44 Ale rozgorzała debata naukowa! Chodziło mi o nie wyczuwalny luz przy ruszaniu kołem. a Dociska się po to aby się "ułożyło" a potem stopniowe odpuszczanie do momentu kiedy się lekko kręci kółkiem i nie czuć pod ręką luzu na piaście. Stosuję tą metodę od lat i jak do tej pory nie miałem reklamacji. LUZ JEST NIE WYCZUWALNY PRZY SZARPANIU KOŁEM. Inna sprawa to kwestia jakości łożysk. Jak toś kupi tanie to niech nie oczekuje jakości. |
zax ŁADZIARZ była LADA 21072 '88 Konin | 2008-08-14 20:17:46 Dzisiaj podjechałem do warsztatu i zlikwidowałem z pomocą znajomego mechanika luz na lożysku. Ogólnie był duży |