Różna głębokość rowków bieżnika 2 opon 1 osi, a szpera

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Przejeździłem na jednych oponach 205/60/R15 na tylnej osi jakieś 1,5 sezonu i ostatnio dostrzegłem usterkę jednej opony i ją wymieniłem na nową taką samą. Zmierzyłem później głębokość rowków tej nowej wymienionej i głębokość rowków z drugiej strony osi, opony którą używałem ok. 1,5 sezonu. Rożnica pomiędzy głębokością rowków nowej opony i tej używanej wynosi 1,9mm. Nie wiem czy i jeśli tak to w jakim stopniu wpłynie to na działanie szpery? Wydaje mi się, że przez tą różnice głębokości rowków szpera będzie pracować cały czas, również przy jeździe na wprost. Jeśli dobrze myśle to czy szpera nie będzie po prostu zbytnio przez to obciążona? A możę taka różnica głębokości rowków nie odbije się na działaniu szpery? Proszę o wypowiedzi w tej sprawie.

Pozdrawiam
  
 
gdyby taka różnica miała by mieć znaczenie to każdy zakręt i każda nierówność na drodze a w polsce o to akurat nie trudno musiała by negatywnie oddziaływać, a jednak tak nie jest.
a to dlatego że jest to tak pomyślane że nie jest to szpera 100% tylko ileś tam% (chyba coś koło 20-25%) dokładnie nie wiem, i wszelkie tak nie znaczne różnice nie wpływały negatywnie na mechanizm różnicowy jak i prowadzenie samochodu. dodatkowo mogę się założyć że jak byś pojeździł trochę na tych samych oponach to też pewne różnice by wystąpiły.

jeśli się mylę to mnie poprawcie ;P