Ave 2.0 "00 - kontrolka poduszki bywa i znika (help)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witajcie
dawno się nie odzywałem, bo problemów nie było, a teraz są...
Ni z tego ni z owego zapaliła się czerwona kontrolka poduszki i świeciła nawet pomimo wyjęcia kluczyka.
Głupio wyglądało, a nie było kogo się poradzić. Odpiąłem akumulator - kontrolka zgasła. Fajnie.
No ale nie do końca fajnie, bo teraz przy starcie, gdy jest check wszystkich kontrolek, poduszka się nie zapala. Znaczy - nie zapala się wcale.
No i sakramentalne pytanie: co z tym teraz?
Proszę o jakieś podpowiedzi, bo niby nic, a niepokój jest

pm
  
 
A nie kombinowales czegos z radiem zeby dzialalo bez klucza w stacyjce ,lub z podlaczaniem czegos do instalacji??
  
 
mam to auto od ~2 lat, nie kombinowałem przy nim nic od samego początku. Radio montowane było przez poprz. właść. (być może nawet w aut. serwisie). Jedyna elektryczna usterka, jaka wystąpiła w czasie użytkowania to zanik buczka włączonych świateł (nawet nie wiem, czy kiedyś działał). Około roku temu padł akumulator, po wymianie na nowy wszystko się podniosło bez problemów.
Nie było mnie przy tym, gdy zapaliła się kontrolka od airbaga, wystąpiło to jakoby podczas normalnej jazdy.
No i kłopot, bo z tego co pamiętam po przekręceniu kluczyka, a przed odpaleniem silnika jest chceck-out kontrolek i airbag zapalał się na moment na 100%, a teraz już nie...
Może jakieś złącze nie trzyma, albo co?
  
 
Taśma pod kierownicą???

Moiże robić aż takiego psikusika żeby palić kontrolkę na wyłączonym zapłonie.
  
 
OK, teraz kontrolka nie ożywa już wcale. Gdyby nie te wałki ze stale włączoną, byłaby możliwość, że po prostu żaróweczkę szlag trafił.
Ale żeby akurat w takim momencie ? Mało prawdopodobne.
  
 
Sprawdź Taśmę pod kierownića najlepiej w ASO
  
 
Cytat:
2008-09-04 09:49:02, pan_mietek pisze:
OK, teraz kontrolka nie ożywa już wcale. Gdyby nie te wałki ze stale włączoną, byłaby możliwość, że po prostu żaróweczkę szlag trafił. Ale żeby akurat w takim momencie ? Mało prawdopodobne.


Zrob taki test zdejmij kleme i niech ktos ja zalozy a ty patrz czy w momencie zakladania zapali sie kontrolka?
  
 
zrobiłem ten test. Trochę trwało zanim się zabrałem do tego, prawda...
Po założeniu klemy kontrolka poduszki zapala się i świeci, dopóki nie włączę zapłonu. Po włączeniu zapłonu kontrolka poduszki gaśnie i nie zapala się już więcej.
Co z tym dalej?

pm

[ wiadomość edytowana przez: pan_mietek dnia 2008-10-11 15:03:44 ]
  
 
Cytat:
2008-10-11 14:49:36, pan_mietek pisze:
zrobiłem ten test. Trochę trwało zanim się zabrałem do tego, prawda... Po założeniu klemy kontrolka poduszki zapala się i świeci, dopóki nie włączę zapłonu. Po włączeniu zapłonu kontrolka poduszki gaśnie i nie zapala się już więcej. Co z tym dalej? pm [ wiadomość edytowana przez: pan_mietek dnia 2008-10-11 15:03:44 ]


A jak masz radio polaczone po zaplonie czy bez przekrecania klucza w stacyjce??
  
 
radio jest tak podłączone, że działa bez kluczyka.
Od początku tak było, wcześniej problemy z airbagiem nie występowały. Mam odłączyć radio testowo?

pozdrawiam
pm
  
 
Cytat:
2008-10-11 22:07:30, pan_mietek pisze:
radio jest tak podłączone, że działa bez kluczyka. Od początku tak było, wcześniej problemy z airbagiem nie występowały. Mam odłączyć radio testowo? pozdrawiam pm


Tak odlacz je razem z przejsciowka od instalacji auta i sprawdz czy air bag dziala prawidlowo
  
 
Cytat:
2008-10-11 23:07:29, Bigelektron pisze:
Tak odlacz je razem z przejsciowka od instalacji auta i sprawdz czy air bag dziala prawidlowo



10 punktów dla tego pana!
odłączyłem wszystko - airbag OK
podłączyłem przejściówkę toyota-ISO - OK
przejściówka ISO-pioneer - kiszka: airbag gaśnie
nawet nie trzeba było podłączać radia

podstawowe pytanie: co z tym zrobić?
Dodatkowe pytanie - jak to możliwe, że jeździło tyle czasu (przynajmniej 1,5 roku) bez problemu, a teraz się wywaliło?

dzięki Bigelektron, to duży krok naprzód

pm
  
 
Cytat:
2008-10-13 16:40:45, pan_mietek pisze:
10 punktów dla tego pana! odłączyłem wszystko - airbag OK podłączyłem przejściówkę toyota-ISO - OK przejściówka ISO-pioneer - kiszka: airbag gaśnie nawet nie trzeba było podłączać radia podstawowe pytanie: co z tym zrobić? Dodatkowe pytanie - jak to możliwe, że jeździło tyle czasu (przynajmniej 1,5 roku) bez problemu, a teraz się wywaliło? dzięki Bigelektron, to duży krok naprzód pm

Przejsciowka pioneer zwiera ci obwod ACC-prad po przekreceniu klucza w pierwsza pozycje Akcesory , ze stalym zasilaniem Power supply.Zwykle sa to zolty i czerwony.
Jezeli podlaczasz radio niezaleznie od klucza w stacyjce to mostkujesz czerwony i zolty od radia i wtykasz go do stalego zasilania od instalacji samochodu ..w zadnym razie nie mozna mostkowac stalego i acc od strony instalacji auta ,bo sterownik AIR BAG mysli ze nie wylaczyles auta wiec sie nie testuje.
Wystarczy ze przez tasme izolacyjna przebil sie niedbale zrobiony lut i masz zwarcie.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2008-10-13 19:33:30 ]
  
 
Bigelektron - wielkie dzięki!
Było tak jak przewidziałeś - prawdopodobnie zwarły się 2 kabelki wewnątrz kłębowiska drutów i poodklejanej taśmy.
Zrobiłem ładny porządeczek, ale coś za coś - teraz radio wyłącza się razem z wyłączeniem zapłonu i (niestety) nie włącza się samo po włączeniu zapłonu.
Czy można coś również na to poradzić?
Skoro na skutek tych zwartych kabli moduł uznawał, że ACC jest włączone to znaczy, że było włączone?
To by mogło wyjaśnić dziwne osłabienia akumulatora, gdy auto było dłużej nieruszane.

dzięki jeszcze raz

pm
  
 
Cytat:
2008-10-13 22:25:17, pan_mietek pisze:
Bigelektron - wielkie dzięki! Było tak jak przewidziałeś - prawdopodobnie zwarły się 2 kabelki wewnątrz kłębowiska drutów i poodklejanej taśmy. Zrobiłem ładny porządeczek, ale coś za coś - teraz radio wyłącza się razem z wyłączeniem zapłonu i (niestety) nie włącza się samo po włączeniu zapłonu. Czy można coś również na to poradzić? Skoro na skutek tych zwartych kabli moduł uznawał, że ACC jest włączone to znaczy, że było włączone? To by mogło wyjaśnić dziwne osłabienia akumulatora, gdy auto było dłużej nieruszane. dzięki jeszcze raz pm


Sprawdz tylko czy nie zamieniles stalego zasilania z ACC,czyli czy radio pamieta zakodowane stacje i czy pika przypomnienie o zdjeciu panela po wylaczeniu zaplonu.Zalezy od radia ale przy prawidlowym podlaczeniu raczej powinno pamietac stan czyli wlaczone lub wylaczone.
  
 
Jeżeli nie potrzebujesz kilowatów mocy tylko słuchasz normalnie, jak biały człowiek, na zwykłych głośnikach to podepnij się do stałego +12.
Jak na razie sprawdza mi się to lekko ponad 6 lat
Pozdro.
  
 
nie potrzebuję kW mocy, więc podpiąłem do ACC i chodzi.

Wielkie dzięki dla Bigelektrona - obeszło się bez wizyty w serwisie, działa jak trzeba, dodatkowo rozumiem istotę problemu i wiem, na co uważać w przyszłości.
Dzięki jeszcze raz.

pozdrawiam
pm
  
 
ACC czyli po przekręceniu kluczyka ?
Ja podpiąłem się do "podtrzymania". Gra niezależnie od stacyjki
Od strony radia zwarte "główne" +12 z podtrzymaniem, a od strony instalacji podpięte do stałego +12. To drugie +12 po stacyjce wisi sobie luzem od strony instalacji.
Pozdro.
  
 
sorry, myślałem stałe +12, a napisałem ACC.
chodziło o to +12 z podtrzymania pamięci.

pm