MotoNews.pl
  

Wysokie napięcie ładowania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Napięcie ładowania w mojej Corolli 1332cm3 1997r E11 podczas pracy silnika na biegu jałowym i ok.850 obr/min wynosi u mnie 14,65V podczas wyłączonych wszystkich urządzeń. A po włączeniu świateł, nawiewu i radia wynosi 14,55V do 14,6V. Co może być przyczyną i co z tym zrobić ?
Ps: napięcie spoczynkowe to 12,6V.
Pozdrawiam
  
 
chyba wszystko OK ksiazkowo powinno byc chyba 14.5 a nowy aku. niezawsze ma nawet 12.5 a u ciebie jest nawet wiecej OK.
  
 
wszystko w normie. nie dotykać
  
 
Cytat:
2008-09-30 21:05:13, dziki-toy pisze:
Napięcie ładowania w mojej Corolli 1332cm3 1997r E11 podczas pracy silnika na biegu jałowym i ok.850 obr/min wynosi u mnie 14,65V podczas wyłączonych wszystkich urządzeń. A po włączeniu świateł, nawiewu i radia wynosi 14,55V do 14,6V. Co może być przyczyną i co z tym zrobić ? Ps: napięcie spoczynkowe to 12,6V. Pozdrawiam


Wylacz wszystkie odbiorniki trzymaj na 4000 nwk i zmierz do ilu wzrosnie maxymalnie.
13.5 -14.6 to jest norma przewaznie jest to okolo14V na biegu jalowym z obciazeniem swiatlami mijania.
Pytanie czy twoj miernik jest ok??
Jezeli przeladowuje tzn ze Regler nawalil.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Miernik jest w świetnym stanie - pewne. A zalecenia jutro sprawdze. Też podejżewam regulator napięcia.
PS: BIGELEKTRON jeżeli to regler to ile za wymiane w servisie Toyoty i czy można do ciebie podjechać, bo jesteś z Katowic (chyba) i pracujesz tam w servisie jak dobrze mi sie wydaje?
Pozdr
  
 
dziki-toy :
chopie poczytaj sobie ponizszy temacik ktory juz byl poruszany na tym forum

Prad ladowania

ps.

czemu toy czy to od toy toy-a ?

pozdr
  
 
Cytat:
2008-10-01 23:18:23, dziki-toy pisze:
Miernik jest w świetnym stanie - pewne. A zalecenia jutro sprawdze. Też podejżewam regulator napięcia. PS: BIGELEKTRON jeżeli to regler to ile za wymiane w servisie Toyoty i czy można do ciebie podjechać, bo jesteś z Katowic (chyba) i pracujesz tam w servisie jak dobrze mi sie wydaje? Pozdr


Sprawdze jutro ile kosztuje regler , i na kiedy moze byc, ale alternatorow to raczej sie nie oplaca naprawiac na serwisie , z kilku wzgledow czas pieniadze.
Serwisy na ogol zlecaja naprawe sprawdzonym podwykonawcom wyspecjalizowanym w naprawach pradnic i rozrusznikow. co podraza i wydluza w czasie cala operacje.
Serwis w zasadzie powinien wymienic uszkodzony alternator na optifita z 3 letnia gwarancja ,poniewaz na dluzsza mete jest to bardziej oplacalne niz np wymiana teraz reglera np za pol roku padnie uzwojenie lub plyty diod a za rok lozyska.Same lozyska i np plyty diod przekraczaja 1000 zl a to juz koszt nowego Optifita.
W twoim akurat przypadku padl regler ,ale nie wiadomo w jakim stanie jest reszta alternatora.
Zakladam ze mierzyles napiecie na zaciskach akumulatora a nie alternatora.
Wiec aby wymienic ten regulator na Serwisie musze sprawdzic na kiedy i za ile bedzie,potem musisz wplacic zaliczke na czesc,a nastepnie przyjechac na wymiane.
W praktyce jadac do warsztatu specjalizujacego sie w naprawach alternatorow moze sie okazac ze wymienia ci ten regler bez wyciagania alternatora jezeli jest dojscie.A czesci posiadaja na biezaco..


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Big, dzięki za podpowiedzenie rozwiązania i raczej poszukam jakiś dobry warsztacik specjalizujący się w naprawie alternatorów na poczekaniu.
Dzięki
Ps: Mierzyłem przy 4000obr/min i napięcie wzrosło do 14,6V, więc jeszcze chwilę poczekam z naprawą ale będę częściej kontrolował V ładowania.
  
 
Cytat:
2008-10-02 21:06:19, dziki-toy pisze:
Big, dzięki za podpowiedzenie rozwiązania i raczej poszukam jakiś dobry warsztacik specjalizujący się w naprawie alternatorów na poczekaniu. Dzięki Ps: Mierzyłem przy 4000obr/min i napięcie wzrosło do 14,6V, więc jeszcze chwilę poczekam z naprawą ale będę częściej kontrolował V ładowania.

Jezeli mierzone na zaciskach akumulatora nie przekracza 14.6 V to bym nie ruszal oczysc sobie klemy i mase na bude i zmierz ponownie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Tak, na zaciskach akumulatora było. Oczyściłem dziś i tyle samo pokazało.
  
 
Cytat:
2008-10-04 19:37:33, dziki-toy pisze:
Tak, na zaciskach akumulatora było. Oczyściłem dziś i tyle samo pokazało.


No to masz gorna granice normy ale jeszcze niema usterki,wiec narazie jest ok

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Ja w poprzedniej e-10 ez mialem gorna granice normy ale jak sie okazalo winny jest stary aku.
Po zakupie nowej centry plus wszystko wrocilo wartosci ksiazkowych, a juz w serwisie mowili regulaor nap. do wymiany.
zreszta kier. czesci w jednym z aso powiedzial ze regulatora nigdy nie wymieniali to tak malo usterkowa rzecz w rolkach.
  
 
Też wymieniłem wczoraj aku na Centra Futura CF04 (12V/62Ah/640A), wyczyściłem klemy i zaciski, no i przejście na budę i napięcie na zaciskach nie zmieniło się. Ale wydaje mi się że będzie OK.