Fele 15" co trzeba zmienic aby weszly??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siemano. mam nastepujacy problem, zadalem juz go na forum PTK, ale odpowiedzi nie sa jednoznaczne.
Chcialbym wstawic sobie jakies fele 15', w najgorszym wypadku 14'.
Interesuje mnie odpowiedz w rodzaju:
Musisz miec ET (takie), J(takie), a opony najlepiej (takie)
Albo co musialbym zrobic zeby mi weszly (takie) fele itd itp...

Z gory THX za wypowiedzi...

Pzdr
  
 
hmm...co by ci tu doradzic?musisz probowac,ale 70% 15 czeba roztoczyc otwory na piaste bo do podlota niewiele pasuje
  
 
roztoczyc to jest nie problem, ja dałem za toczenie ze ściąganiem i zakładaniem opon 50 zł. Od biedy mozna pilnikiem, spytajcie Ola, on najlepiej wie.
Co do ET- ja Ci powiem na moim przykładzie: ET26 J7 guma 195 i jest zajebiście-nie potrzebuje dystansów, bo mi nie przyciera o spręzyne, wypełnia całkiem nadkole, nie wykraczając po za nie, więc nie ma haratania przy obciążeniu. Gdy miałem z tyłu 205 przy obciążeniu zdażało się że dobił do nadkola plastikowego.
Choć, gdybym teraz kupował alumy, to kupiłbym 14 i opone na profilu 60, nie mniej. Na śląskich drogach 50 to jest porażka.
  
 
Naprawde nikt nic wiecej nie wie... buuu... I chyba jadnak poslucham sie porady Patryka_153_PTK i kupie jakies 14'...
Czekam na jakies odpowiedzi...

  
 
Ja miałem w swoim poldku takie dosyć popularne polerowane ATS-y z czarnymi dodatkami, 7x15 z oponami 195/65 i 205 /60, polonez był na wąskim zawieszeniu, przód obcierał delikatnie o sprężynę przy maksymalnym skręcie, tył się zmieścił i opona chodziła około 1,5 cm od resorów. Nie zakładałem dystansów. Felgi musiałem podebrać bo nie pasowały na piasty, ale w przypadku ATS ów które miałem, w otworze na piastę był nadlany jakgdyby pierścień centrujący felgę na piaście i właśnie przez ten pierścień nie chciała mi felga wejść. Różnica w pasowaniu to było około 1 mm na średnicy otworu na piastę i wypiłowałem ten pierścień frezem na wiertarce. Póżniej było ok. i felgi pasowały bez większych problemów, musiałem się tylko zaopatrzyć w dłuższe sruby i to wystarczyło. Tak samo rozstaw śrub 4x100 nie sprawił mi problemów w przykręceniu, trzeba tylko wkręcić wszystkie śruby i po trochu je dociągać po przekątnej, aż do mocnego przykręcenia koła.