MotoNews.pl
  

Avensis 1.8 benzyna szarpie silnik przy obrotach 2100-2250

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktośmiał takie objawy lub wie co to? Tylko na piątym biegu przy prędkości 80-85 km/h obroty w granicach 2100-2250 silnik szarpie tak jakby nie dostawał paliwa. W iinych przypadkach wszystko OK.
  
 
p.s. W aucie wcześniej skakały obroty. Teraz po wizycie u mechanika nie skaczą. Trzymają się na 600. W samochodzie jast instalacja gazowa. Wcześniej na gazie tracił siłę tzn. na zimnym silniku było OK ale jak się rozgrzał i wyłączyłem i odpaliłem ponownie to nie miał kompletnie siły przyśpieszałem jakbym miał tam ze 20 koni zamiast ponad 100. Jak przełączałem na benzynę to było trochę lepiej. Kiedy udało mi się go w takiej sytuacji rozpędzić powyżej 140km/h to problem znikał na kilkadziesiąt km. Teraz nie jeżdżę nim wcale na gazie. Jeśli ktoś się z tym spotkał proszę o info>
  
 
Myślę że dobrze by było gdybyś napisał jaki to rocznik auta, jaki silnik i jaki rodzaj instalacji.

Jeśli masz silnik 7A-FE to może to jakieś jaja z czujnikiem ubogiej mieszanki.
  
 
Rocznik 1999 poj.1794 79kW w dowodzie silnik jest jakiś dziwny:SB172ABN10E063378 - jak szukałem świec to nie mogłem znaleźć do takiego. Instalacja jest holenderska LPI.
Wymieniałem:
- przewody wysokiego napięcia
- świece
- regulacja zaworów
- diagnostyka silnika - pokazała sondę lambda i czujnik temp. powietrza. I jeszcze jakieś dziwne problemy prądowe - tak powiedział mechanik.
  
 
Cytat:
2008-10-24 17:20:28, rafal81 pisze:
Rocznik 1999 poj.1794 79kW w dowodzie silnik jest jakiś dziwny:SB172ABN10E063378 - jak szukałem świec to nie mogłem znaleźć do takiego.


To co podales to numer VIN nadwozia a nie oznaczenie silnika, jednakże można z tego VINu trochę o aucie się dowiedzieć: http://www.toyodiy.com/parts/q?vin=SB172ABN10E063378.

Twój silnik nie jest żaden dziwny bo to zwykły 7A-FE.

Cytat:
Instalacja jest holenderska LPI. Wymieniałem: - przewody wysokiego napięcia - świece - regulacja zaworów - diagnostyka silnika - pokazała sondę lambda i czujnik temp. powietrza. I jeszcze jakieś dziwne problemy prądowe - tak powiedział mechanik.


7A-FE jest silnikiem na tzw. ubogą mieszankę (lean burn) i (o ile dobrze kojarzę) zamiast zwykłej sondy lambda ma czujnik ubogiej mieszanki. Pytanie czy Twój mechanik o tym wie. Poszukaj na tym forum o lean burn. Generalnie to jak padł czujnik to z kupnem nowego będzie problem bo takie to mają chyba tylko w ASO i w dodatku drogie.
  
 
dzięki za te wiadomości. Mam jeszcze jedno pytanie. Kolega mówił mi coś o zaworach o gniazdach, żeby je wymienić. Tylko czy to aby to.