MotoNews.pl
  

Toyota Avensis 2.0 TD 1998 - problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam taki problem od zeszłego roku tylko w zimie. Co jakiś czas zapala mi się kontrolka "Check Engine". Nie wpływa to na pracę silnika. Po podłączeniu do komputera pokazuję błąd P1420 co na Bosh'u podaje jako: Sterownie przepustnicy przez wtórną puszkę przeponową. Sygnał niezrozumiały.
W moim mieście niestety nikt nie potrafi pomóc. Może ktoś spotkał się tym problemem w tym silniku ( 2C-TE). Nawet nie wiem gdzie szukać przyczyny.
  
 
To proste przepustnica jest wychylana poprzez taki silownik na podcisnienie z waku pompy-taka grucha.
Pomiedzy grucha a wakupompa jest taki elektrozaworek.
Jezeli kod jest tylko czasem to albo zaworek sie blokuje albo instalacja ma przerwe.
Jezeli niema oznak uszkodzen zewnetrznych na wiazce silnika zwlaszcza tam gdzie wchodzi do sciany grodziowej,to zrob tak.
Odszukaj ten elektrozaworek jest tam na silniku chyba 3 czy 4 takie elektrozaworki z przewodami podcisnieniowymi ,kazdy z nich ma wtyczke z 2 kablami zasilanie po zaplonie i mase wystawia komputer.
Twoj zaworek poznasz po tym ze jest polaczony z grucha przepustnicy.Zaworek powinien miec okolo 30-40 OHM i po podaniu bezposrednio 12V ma klikac.
Znajdz zasilanie twojego zaworka i zmostkuj z zasilaniem innego zaworka -normalnie kabelkiem o takiej samej grubosci sie dolutuj- sprawdzaj zasilanie zaroweczka kontrolka 5W.
Pozniej skasuj bledy zdejmujac kleme na 5 minut.Jezeli kod przestanie sie pojawiac ok jezeli problem dalej wystapi wymien elektrozaworek.kosztuje chyba z 250-300 zl
Mysle jednak ze to zmostkowanie pomoze ,mialem pare takich przypadkow.Poprostu gdzies w wiazce fabryczne zmostkowanie zasilania tych zaworkow po czasie traci kontakt,poniewaz szkoda pruc cala wiazke wiec mozna zmostkowac.Przewaznie jak sprawdza sie kontrolka to zasilanie zaworka nie wykazuje bledu,jednak on potrzebuje stosunkowo duzo pradu aby zaskoczyc ,poniewaz w wiazce najczesciej nie ma przerwy tylko slabszy kontakt na ktorym wystepuje duzy spadek wiec zaworek zadziala z opoznieniem,a komputer wywali blad.
  
 
Dzięki za odpowiedź. Szczerze powiem, że miałem ten elektrozawór "na stole". Napisałem, że nie wiem gdzie szukać przyczyny,bo jak pytałem to każdy mówi co innego - że to jakiś zawór SPV...
Elektrozawór sprawdzałem (są 4 na silniku), ten co steruje tą puszką i po podaniu zasilania działa za każdym razem - więc wygląda na sprawny. Widać, że jednak chyba brak masy - błąd pojawia się tylko czasami. Po skasowaniu błędu - problem znika. Kiedy temperatura spada poniżej zera ten problem się pojawia.
  
 
Cytat:
2009-01-12 08:55:04, EEDDY pisze:
Dzięki za odpowiedź. Szczerze powiem, że miałem ten elektrozawór "na stole". Napisałem, że nie wiem gdzie szukać przyczyny,bo jak pytałem to każdy mówi co innego - że to jakiś zawór SPV... Elektrozawór sprawdzałem (są 4 na silniku), ten co steruje tą puszką i po podaniu zasilania działa za każdym razem - więc wygląda na sprawny. Widać, że jednak chyba brak masy - błąd pojawia się tylko czasami. Po skasowaniu błędu - problem znika. Kiedy temperatura spada poniżej zera ten problem się pojawia.


Nie brak masy tylko zasilanie po zaplonie za slabe-mase wystawia komputer.
Zrob ten mostek na zasilaniach z ktoryms zaworem,one sa wszystkie zasilane z jednego kabla ktory w wiazce sie rozgalezia,i wlasnie w tym punkcie rozgalezienia wystepuje problem ,aby ta mozliwosc wykluczyc zrob sobie ten mostek.
  
 
Ok.Tak zrobię. Dzięki.