- 20 i koniec z jazdą !!! D4D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich
Mam następujący problem. Mianowicie dziś rano nie udało się odpalenie samochodu. Po kilku prubach odpalenia padł akumulator, silnik właściwie nawet nie spróbował zaskoczyc. Wcześniej też odpalał rano z lekkimi oporami. Trzeba było dwa razy podgrzc żeby miał mniej problemów. Poza tym od samego poczętku jak tylko go kupiłem wydaje mi się że odrobinę za długo trzeba go kręci żeby zaskoczył. Czytam że są spore problemy z D4D (wtryskiwacze, pompy). Od czego muszę zacząc żeby najszybciej dojśc do prawdy.
  
 
Problem dotyczy Corolli D4D 2 litry 2002 r. Dodam jeszcze że występuje jeszcze jeden bardzo niepikojący mnie objaw. Mianowicie jak jest zimno ( ok 0 st ) to po uruchomieniu silnika, z okolic paska rozżądu ( może to złudzenie że z tamtąd ) dobiega głośne brzęczenie które mija w zalezności od temperatury na zewnątrz po OK 20 - 60 sekundach.
  
 
Po pierwsze paliwo ,swiece zarowe wtryskiwacze.
Przy -20 jak masz zatankowane paliwo do-15 a takie przewaznie jest na stacjach to juz masz zatkany filtr parafina.Pomaga wiadro wrzatku na filtr.
Jak ktoras swieca nie grzeje to tez nie zapali.I wreszcie jak masz pozatykane wtryski ze nie rozpylaja idealnie to tez nici z zapalania.
Filtr i paliwo mozesz mniej wiecej sprawdzic co tam w odstojniku zalega.
Swieczki tez mozna zwyklym amperomierzem sprawdzic po kolei.
Wtryskow niestety nie sprawdzisz sobie.
  
 
Paliwo tankowałem w sobotę na orlenie racej nie chszczą. Dośc dużo jeżdzę i nigdy z tej stacji nie miałem problemów.
Odnośnie świec to nie powinien się wyświetlc jakiś błąd jak któraś nie grzeje ??









  
 
Jeszcze jedno pytanko czy mają sens te preparaty dolewane do paliwa niby ocztyszczajace układ paliwowy ?? A jeżeli nie to czy jest jakiś środek od czyszczenia wtryskiwaczy ??
  
 
Silnik odpaliłem po naładowani akumulatora gdy temperatura wzrosła do -10. Czytałem w innym poście że może by też kłopot jak rozrusznik za słabo kręci. Jednak nie zmienia to faktu że pali dużo ciężej gdy jest zimno. Moim zdaniem za dużo. Powracam jeszcze do problemu brzęczenia zimnego silnika co może by powodem??
  
 
Cytat:
2009-01-06 20:55:53, Max_3 pisze:
Paliwo tankowałem w sobotę na orlenie racej nie chszczą. Dośc dużo jeżdzę i nigdy z tej stacji nie miałem problemów. Odnośnie świec to nie powinien się wyświetlc jakiś błąd jak któraś nie grzeje ??


Czasem sie zaswieci a czasem nie ,przewaznie jak 3 nie grzeja to kod wyskoczy a wielokrotnie bledu nie bylo jak 1 nie grzala a wtedy przy -5 jest duzy problem a przy wiekszym mrozie wogole nie zapali.
Co do rozrusznika i wtryskow to bez testera nie stwierdzisz nic.
Osobiscie robie zapis przyrostow cisnienia na listwie, korekcji wtryskow i obrotow silnika.
Pozniej odtwarzam po milisekundzie i analizuje czy powodem jest za mala predkosc obrotowa walu czy za male cisnienie na listwie paliwowej.