MotoNews.pl
  

Stuki z układu jezdnego w RAV4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Od czerwca 2008 jestem posiadaczem RAV4 2,2 D4D i od jakiegoś czasu jadąc drogą szutrową, polną - z tzw. twardymi małymi dziurami mam wrażenie jakbym jechał wozem drabiniastym - ze wszystkich kół dochodzi twardy stukot. Myslę że w SUVie za ponad 100. 000 nie powinno być takich zjawisk. Przy przeglądzie 15tyś gdy w ASO zwróciłem na to uwagę - stwierdzili że przyczyną jest wada jakiegoś element w układzie kierowniczym - stabilizatora (dokładną nazwę zapomniałem). Niestety, po wymianie nie ma zmian. Dalej po dziurach jeżdzi sie twardo i stuka. Czy ktoś może wiec jaka jest przyczyna i co mozna z tym zrobić? Pozdrawiam
  
 
C.D.
juz znalazłem - w ASO wymienili mi swego czasu "wałek pośredni" Natomiast nie za bardzo chciało im sie wnikać w ten problem. Nawet chyba nie zrobili jazdy próbnej. Aby ich znów odwiedzić muszę mieć więcej informacji na ten temat........

Znajomy mówił mi o jakiś gumach związanych z wahaczami. Podobno w niektórych autach wymienia się je same, w niektórych z wahaczami. Czy może ktoś wie jak jest z RAV4? I czy to może być przyczyna dolegliwości mego auta?

pozdrawiam
  
 
a może gumy na stabilizatorze?? u mnie w ravce I generacji wymiana tych gum to standard co paredziesiąt km
  
 
za bardzo sie na tym nie znam, te gumy na stabilizatorze są przy wszystkich kołach? Czy jest to skomplikowana i droga wymiana? Czy jest to normalne że po 5-10km przy nowym aucie są do wymiany?
Pozdrawiam
  
 
No po takim przebiegu to raczej sprawa dziwna. Powiem tak, że ja wymieniam je tak mniej więcej co 10 tys km, z tym że bardzo często jeżdżę w terenie więc mają prawo szybciej się zużywać. W każdym bądź razie w nowym samochodzie raczej nic nie powinno stuykać, masz samochód na gwarancji więc męcz ich do skutku
  
 
sorry, oczywiście chodziło mi o 10 tys km a nie 10km, pytanie czy te gumy są na wszystkich kołach i ile srednio kosztuje ich wymiana... Pozdrawiam
  
 
Nie wiem jak to wyglada w nowych ravkach, u mnie koszt jednej gumy to ok 10 zl, a z wymiana nie ma problemu, kazdy sobie z tym poradzi. W tych nowszych gumy sa chyba i z tylu i z przodu, ale za to nie ręcze. Stabilizator to mniej więcej cos takiego http://moto.allegro.pl/item518959541_toyota_rav4_rav_4_02_2_0vvti_drazek_stabilizator.html i łączy się to z wahaczami a sam jest osadzony na gumach które właśnie mogą być wybite

[ wiadomość edytowana przez: junior_ek dnia 2009-01-27 23:01:43 ]