ALARM SKORPION 2000 - potrzebny schemat podłączenia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Załatwiłem sobie od wujcia alaram SKORPION 2000 z centralnym, ale w alarmie jest ucięte 6 kabelków i niewiem od czego są.
Dlatego bardzo by mi się przydał schemat podłączenia tego alarmu.
Albo jeśli ktoś kto ma taki alarmik mugłby sprawdzić od czego są przewodziki wychodzące z alarmu o numerach 1,2,4,12,14,16 oraz 13 (był podłączony pod bezpieczniki).

Z góry wielkie dzięki
  
 
Proponuje Elektrode(chwilowo nieczynne) - jak nie ma na stronie takiego schematu to popytaj na forum. Jesli jest to jakis popularny alarm to moze ktos tutaj bedzie w stanie Ci pomóc, jesli jakis "wynalazek" to musisz troche poszukac...
Sprobuj rozebrac centralke - moze przy wyjsciu tych przewodów z płytki są jakieś oznaczenia. Ten podlaczony pod bezpieczniki to pewnie jest plus od zasilania alarmu - powinien byc czerwony (choc troche), jakis czarny do masy, a reszta... doswiadczalnie (oczywiscie miernikiem)


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2003-08-14 20:29:10 ]
  
 
Słuchajcie, też sie zastanawiam nad centralnym i nad alarmem, tylko zapewne jakbym miał taki zestaw to zaszpachlowałbym zamki... czy zimą nie miałbym kłopotów z wydolnością siłowników? A gdyby akumulator padł, to siłownik zdoła podnieść rygle ?
  
 
miałbyś problemy ponieważ jak są roztopy to między szybe a uszczelke wlewa sie woda i ścieka w dół przy okazji trafiająć w siłownik
miałem taki przypadek że dopóki był mróz było ok , w dzien roztopy , a na drugi dzionek rano nie dało się auta otworzyć - zamki nieużywane prawie nigdy i lipa
  
 
No ja się nad centralnym z alarmem juz wcale nie zastanawiam. Od kiedy okazało się że połowę zamków można otwożyć każdym kluczem czy srubokretem, a pozostale tez nie sa duzo trudniejsze, dni tych zamków są policzone. Jak tylko już wszystkie podstawowe elementy będą w pełni sprawne zabieram się za wywalanie zamków. I tu pytanie przy okazji - czy kalmki z tylnych drzwi (lub przynajmniej sama ta ramka w której jest zamek w przednich) są identyczne jak w przednich i można je zamienić?
Tylko jak sobi pomyśle ile bede musiał wydać na 6 siłowników i jak to wszystko połączyć... Ale w końcu w tym cała frajda!
A co do zimy i padniętego aku - plus (aku w bagażniku) bede mial wyprowadzony gdzies pod podwoziem tak bym mogl podlaczyc inny aku lub prostownik. Dodatkowo, też gdzieś pod podwoziem będzie zamontowana zamykana na kluczyk skrzyneczka w której będzie wyprowadzenie dodatnich biegunów siłowników - oczywiście wszystkie połączone w jeden kabel i diody w odpowiednich miejscach. Wszystkie 4 na pewno nie wysiądą na raz - nie ma szans
  
 
Co do siłowników w zimie to można je przecierz osłonić folią i zrobić tylko dziurke na drut sterujący.

Ja zastanawialem się odnośnie awaryjnego otwierania drzwi nad zrobieniem niewielkiej drzwigienki umieszczonej np. koło trujkącika, ktora otwierała by drzwi. A sterowało by się nią odpowiednio dorobionym drutem. W razie awari wkładasz drut w odpowiednim miejscu między uszczelke a szybe i naciskasz dzwignie która otwiera zamek .

Co do łatwego otwierania co poniektórych zamków, wystarczy jak odłączysz takowy zamek i złodziej będzie mugł sobie nim kręcić do woli , a klamka też na nic mu się wtedy zda. Widziałem taki patent w kadecie (z niego właśnie mam alarma z centralem) niedało się drzwi kierowcy otworzyć .

Gdyby nie to że dorwałem ten alarm z centralem, to robił bym samego centrala. Osobne otwieranie każdych drzwi , a w ostatnich planach było dodatkowo osobne otwieranie klapy z pilota, a nawet bagażnika - ale co do bagażnika to jeszcze niedokońca się przekonałem .
  
 
Ja na pewno bede mial jeden silownik w bagazniku i jeden na klapke wlewu paliwa (patrz np. BMW). Problem w tym ze ten od bagaznika musi byc sterowany osobnym kanalem zeby sie nie otwieral z drzwiami. Ale jakie ludze zrobia jak zobacza ze podchodze do auta a tu mi sie klapa sama podnosi
  
 
Do tego wystarczy centralny dwukanałowy, czyli jeden kanał otwiera zamki, a drugi jest np. do bagażnika. Ale ten sam central dwukanałowy można wykożystać jeśli zaspawamy klamki (dot dwudrzwiówki) i wtedy jeden kanał steruje jednymi drzwiami a drugi drugimi i tak miałem mieć, ale ostatnio znalazłem pewien patent czterokanałowy i wtedy można osobno sterować czterema siłownikami np. bandzior każde drzwi osobno