| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Rysio42 DAEWOO ESPERO 2,0 CD ... Międzychód | 2003-08-16 15:26:55 Zamówiłem ją bezpośrednio w WKŁ i dostałem w ciągu 3dni Pozdrawiam oraz życzę przyjemnej lektury Rysio |
Adminek Klubowy Weteran To była bryka.:) budziła RESPEKT.! | 2003-08-16 21:56:00 dotarla super to powiedz mi jak wymienic sprzegło w 2,0 litrowym esperze trzeba sciagac sprzynie czy nie ... poczytaj w magicznej knidzie czekam na wiesci...... |
torito Espero 1.5 GLX 16V Warszawa | 2003-08-16 22:04:13 no panowie kilka słów o knidze ?????????????????????????????????/ |
Rysio42 DAEWOO ESPERO 2,0 CD ... Międzychód | 2003-08-16 23:12:07 Instrukcja demontażu spręgła:
Wymontowanie i zamontowanie sprzęgła Aby wymontować tarczę sprzęgła, pierścień dociskowy, łożysko wyciskowe, tuleję prowa dzącą i tuleję widełek, należy: - odkręcić śrubę i odłączyć przewód zasilający siłownik sprzęgła; - odkręcić śruby i odłączyć siłownik od wspornika; - podnieść samochód i odpowiednio podeprzeć; - zdjąć osłonę przeciwbłotną; - zdjąć lewe przednie koło; - wykręcić korek z pokrywy skrzynki przekładniowej; - zdjąć pierścień osadczy zespołu kół zębatych; - oznaczyć położenie wałka sprzęgłowego względem zespołu kół zębatych; - odkręcić śrubę z końca wałka sprzęgłowego; - wyciągnąć wałek sprzęgłowy za pomocą ściągacza bezwładnościowego KM-J-7004 z końcówką KM-552; - odkręcić śruby i zdjąć osłonę sprzęgła; - dźwignią wyłączania sprzęgła wycisnąć sprzęgło i założyć jedną z trzech spinek KM- -526A na tarczę dociskową, obrócić koło zamachowe o 120° założyć drugą spinkę, ponownie obrócić koło zamachowe o 120° i założyć trzecią spinkę; - zaznaczyć położenie kątowe oprawy sprzęgła względem koła zamachowego, aby podczas zamontowania tego samego sprzęgła zajęło ono takie położenie, jak przed wymontowaniem; - unieruchomić koło zamachowe, odkręcić sześć śrub mocujących oprawę sprzęgła, wyjąć je wraz z podkładkami, podtrzymując oprawę sprzęgła podczas odkręcania ostatniej śruby; - wyjąć oprawę sprzęgła i tarczę sprzęgła; - odkręcić śrubę mocującą widełki wyłączania sprzęgła i wypchnąć do góry dźwignię wyłączania sprzęgła; - wyjąć łożysko wyciskowe z tulei prowadzącej razem z widełkami; - odkręcić śruby mocujące tuleję prowadzącą łożysko wyciskowe i wyjąć tuleję; - wycisnąć uszczelniacz wałka napędowego z tulei prowadzącej łożysko wyciskowe i wyjąć pierścień uszczelniający (o-ring) z rowka w obudowie skrzynki przekładniowej; - wyciągnąć dolną tuleję dźwigni wyłączania sprzęgła. Przed zamontowaniem sprzęgła należy sprawdzić stan łożyska wyciskowego sprzęgła. W przypadku hałaśliwej pracy lub trudności podczas obracania należy je wymienić. Kolejność czynności zamontowania sprzęgła jest następująca: - włożyć dolną tuleję dźwigni wyłączania sprzęgła, a otwór tulei posmarować smarem uniwersalnym; - włożyć pierścień uszczelniający (o-ring) w rowek w obudowie skrzynki przekładniowej; - zamontować nowy uszczelniacz wałka sprzęgłowego w tuleję prowadzącą łożyska wyciskowego; - włożyć tuleję prowadzącą łożyska wycis-Kowego i przykręcić ją śrubami, dokręcając momentem 5 N • m; pokryć jej powierzchnię smarem uniwersalnym; - posmarować wewnętrzny otwór łożyska wyciskowego sprzęgła smarem uniwersalnym, Dołączyć łożysko z widełkami i wsunąć na tuleję prowadzącą; - wsunąć od góry wałek dźwigni wyłączania sprzęgła w obudowę skrzynki przekładniowej, widełki wyłączania sprzęgła i tuleję dźwigni; - ustawić wałek dźwigni wyłączania sprzęgła we właściwym położeniu względem widełek, wkręcić śrubę w widełki i dokręcić momentem 35 N*m; - jeśli zachodzi konieczność zamontowania nowej oprawy sprzęgła, to należy umieścić ją na prasie, wywrzeć taki nacisk na sprężynę centralną, aby można było wsunąć na oprawę sprzęgła trzy spinki KM-526A w równych odstępach co 120°; - posmarować smarem uniwersalnym wielowypust tarczy sprzęgła; - umieścić na kole zamachowym tarczę sprzęgła i oprawę sprzęgła z trzema spinkami, ustawiając według znaku wykonanego podczas wymontowania, tarczę sprzęgła umieścić wystającą stroną piasty w kierunku skrzynki biegów; - wstępnie przykręcić oprawę sprzęgła dwoma śrubami i dokręcić je momentem 15 N *m; - wyśrodkować tarczę sprzęgła; - włożyć wałek sprzęgłowy do zespołu kół zębatych zgodnie z oznaczeniem za pomocą ściągacza bezwładnościowego KM-J-7004 z końcówką KM-552; - przykręcić oprawę sprzęgła pozostałymi śrubami z podkładkami i dokręcić je momentem 15 N m*m; - przykręcić śrubę na końcu wałka sprzęgłowego i dokręcić momentem 15 N m*m; - włożyć pierścień osadczy zespołu kół zęba-tych ostrą krawędzią w stronę pokrywy; - wkręcić korek do pokrywy skrzynki biegów i dokręcić momentem 50 N • m; - zdjąć trzy spinki KM-526A z tarczy dociskowej; - założyć osłonę sprzęgła i dokręcić śruby momentem 7 N-m; - założyć osłonę przeciwbłotną; - założyć lewe przednie koło i opuścić samochód; - włożyć siłownik do wspornika i dokręcić śruby; - podłączyć przewód zasilający do siłownika sprzęgła i dokręcić śrubę. |
Adminek Klubowy Weteran To była bryka.:) budziła RESPEKT.! | 2003-08-17 12:47:45 No jakbym czytał naszą serwisówke słowo w słowo problem w ty żę to jest opis skrzyni F-16 ktura chyba byla montowana tylko w 1,5 DOHC 1,8 i 2,0 maja już inne skrzynie biegów gdzie w bocznej pokrywie skrzyni biegów niema korka do wyciągania wałka sprzegłowego niestety tak wiec jeżeli w knidze nie pisze nic wieciej to znaczy żę autor przepisał tylko naszą serwisówke Przykre ale niestety chyba prawdziwe. |
Rysio42 DAEWOO ESPERO 2,0 CD ... Międzychód | 2003-08-18 00:02:16 No niestety nic więcej tam nie ma. Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak wymienić sprzęgło w 2.0 to podejrzewam że najlepiej spytać kogoś kto robił to w Vektrze myślę że to jest to samo badziewie co u nas.
Pozdrawiam Rysio |