Książka ESPERO dotarła

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zamówiłem ją bezpośrednio w WKŁ i dostałem w ciągu 3dni kosztowało to 53,50 i na pierwszy rzut oka wygląda fajnie, przeczytam ją od dechy do dechy i podzelę się z wami uwagami na jej temat. Mam nadzieję że nie będzie w niej błędów. Post ten ma służyć wymianie opinni na temat książeczki o naszym Pięknym Samochodzie .

Pozdrawiam oraz życzę przyjemnej lektury .
Rysio
  
 
dotarla super to powiedz mi jak wymienic sprzegło w 2,0 litrowym esperze trzeba sciagac sprzynie czy nie ... poczytaj w magicznej knidzie czekam na wiesci......
  
 
no panowie kilka słów o knidze ?????????????????????????????????/
  
 
Instrukcja demontażu spręgła:
Wymontowanie i zamontowanie sprzęgła
Aby wymontować tarczę sprzęgła, pierścień
dociskowy, łożysko wyciskowe, tuleję prowa
dzącą i tuleję widełek, należy:
- odkręcić śrubę i odłączyć przewód zasilający siłownik sprzęgła;
- odkręcić śruby i odłączyć siłownik od wspornika;
- podnieść samochód i odpowiednio podeprzeć;
- zdjąć osłonę przeciwbłotną;
- zdjąć lewe przednie koło;
- wykręcić korek z pokrywy skrzynki przekładniowej;
- zdjąć pierścień osadczy zespołu kół zębatych;
- oznaczyć położenie wałka sprzęgłowego względem zespołu kół zębatych;
- odkręcić śrubę z końca wałka sprzęgłowego;
- wyciągnąć wałek sprzęgłowy za pomocą ściągacza bezwładnościowego KM-J-7004 z końcówką KM-552;
- odkręcić śruby i zdjąć osłonę sprzęgła;
- dźwignią wyłączania sprzęgła wycisnąć sprzęgło i założyć jedną z trzech spinek KM-
-526A na tarczę dociskową, obrócić koło zamachowe o 120° założyć drugą spinkę, ponownie obrócić koło zamachowe o 120° i założyć trzecią spinkę;
- zaznaczyć położenie kątowe oprawy sprzęgła względem koła zamachowego, aby podczas zamontowania tego samego sprzęgła zajęło ono takie położenie, jak przed wymontowaniem;
- unieruchomić koło zamachowe, odkręcić sześć śrub mocujących oprawę sprzęgła, wyjąć je wraz z podkładkami, podtrzymując oprawę sprzęgła podczas odkręcania ostatniej śruby;
- wyjąć oprawę sprzęgła i tarczę sprzęgła;
- odkręcić śrubę mocującą widełki wyłączania sprzęgła i wypchnąć do góry dźwignię wyłączania sprzęgła;
- wyjąć łożysko wyciskowe z tulei prowadzącej razem z widełkami;
- odkręcić śruby mocujące tuleję prowadzącą łożysko wyciskowe i wyjąć tuleję;
- wycisnąć uszczelniacz wałka napędowego z tulei prowadzącej łożysko wyciskowe i wyjąć pierścień uszczelniający (o-ring) z rowka w obudowie skrzynki przekładniowej;
- wyciągnąć dolną tuleję dźwigni wyłączania sprzęgła.
Przed zamontowaniem sprzęgła należy sprawdzić stan łożyska wyciskowego sprzęgła.

W przypadku hałaśliwej pracy lub trudności podczas obracania należy je wymienić. Kolejność czynności zamontowania sprzęgła jest następująca:
- włożyć dolną tuleję dźwigni wyłączania sprzęgła, a otwór tulei posmarować smarem uniwersalnym;
- włożyć pierścień uszczelniający (o-ring) w rowek w obudowie skrzynki przekładniowej;
- zamontować nowy uszczelniacz wałka sprzęgłowego w tuleję prowadzącą łożyska wyciskowego;
- włożyć tuleję prowadzącą łożyska wycis-Kowego i przykręcić ją śrubami, dokręcając momentem 5 N • m; pokryć jej powierzchnię smarem uniwersalnym;
- posmarować wewnętrzny otwór łożyska wyciskowego sprzęgła smarem uniwersalnym, Dołączyć łożysko z widełkami i wsunąć na tuleję prowadzącą;
- wsunąć od góry wałek dźwigni wyłączania sprzęgła w obudowę skrzynki przekładniowej, widełki wyłączania sprzęgła i tuleję dźwigni;
- ustawić wałek dźwigni wyłączania sprzęgła we właściwym położeniu względem widełek, wkręcić śrubę w widełki i dokręcić momentem 35 N*m;
- jeśli zachodzi konieczność zamontowania nowej oprawy sprzęgła, to należy umieścić ją na prasie, wywrzeć taki nacisk na sprężynę centralną, aby można było wsunąć na oprawę sprzęgła trzy spinki KM-526A w równych odstępach co 120°;
- posmarować smarem uniwersalnym wielowypust tarczy sprzęgła;
- umieścić na kole zamachowym tarczę sprzęgła i oprawę sprzęgła z trzema spinkami, ustawiając według znaku wykonanego podczas wymontowania, tarczę sprzęgła umieścić wystającą stroną piasty w kierunku skrzynki biegów;
- wstępnie przykręcić oprawę sprzęgła dwoma śrubami i dokręcić je momentem 15 N *m;
- wyśrodkować tarczę sprzęgła;
- włożyć wałek sprzęgłowy do zespołu kół zębatych zgodnie z oznaczeniem za pomocą ściągacza bezwładnościowego KM-J-7004 z końcówką KM-552;
- przykręcić oprawę sprzęgła pozostałymi śrubami z podkładkami i dokręcić je momentem 15 N m*m;
- przykręcić śrubę na końcu wałka sprzęgłowego i dokręcić momentem 15 N m*m;
- włożyć pierścień osadczy zespołu kół zęba-tych ostrą krawędzią w stronę pokrywy;
- wkręcić korek do pokrywy skrzynki biegów i dokręcić momentem 50 N • m;
- zdjąć trzy spinki KM-526A z tarczy dociskowej;
- założyć osłonę sprzęgła i dokręcić śruby momentem 7 N-m;
- założyć osłonę przeciwbłotną;
- założyć lewe przednie koło i opuścić samochód;
- włożyć siłownik do wspornika i dokręcić śruby;
- podłączyć przewód zasilający do siłownika sprzęgła i dokręcić śrubę.
  
 
No jakbym czytał naszą serwisówke słowo w słowo problem w ty żę to jest opis skrzyni F-16 ktura chyba byla montowana tylko w 1,5 DOHC 1,8 i 2,0 maja już inne skrzynie biegów gdzie w bocznej pokrywie skrzyni biegów niema korka do wyciągania wałka sprzegłowego niestety tak wiec jeżeli w knidze nie pisze nic wieciej to znaczy żę autor przepisał tylko naszą serwisówke

Przykre ale niestety chyba prawdziwe.
  
 
No niestety nic więcej tam nie ma. Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak wymienić sprzęgło w 2.0 to podejrzewam że najlepiej spytać kogoś kto robił to w Vektrze myślę że to jest to samo badziewie co u nas.
Pozdrawiam Rysio