Carina 1,8 LeanBurn szarpie na gazie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam problem jak w temacie z moją Carinką 1,8 silnik 7A-FE Lean Burn. (instalacja LPG BRC Seqenc 24)
Szarpanie występuje tylko między ~2,2 a 3 tys. obrotów i wyłacznie gdy jadę jakiś czas w tym zakresie obrotów(silnik nie ma obciążenia) a pózniej próbuje przyspieszyć. Przy 3 tys. wszystko znika jak ręką odjoł.
Gdy przyśpieszam od samego początku na kolejnych biegach dosyć ostro to niema mowy o szarpaniu.
Wydaje mi się że szarpanie związane jest z momentem gdy silnik spala uboga mieszankę. Ale czy to może miec wpływ podczas jazdy na LPG? Oczywiście na benzynie jest ok.
Proszę pomóżcie!!!
Będę wdzięczny za wszelkie konstruktywne rady.
  
 
1. Wklej zdjęcie"wszczepienia" wtrysków w kolektor dolotowy.
2. Jakie masz świece (platynowe czy inne)?
3. Kiedy wymieniałeś kable WN?
4. Ile przebiegu ma instalacja gazowa??
5. Wtryski masz niebieskie czy pomarańczowe.

Tak na początek coś pomyślimy.


[ wiadomość edytowana przez: Egiptos dnia 2009-03-18 08:21:26 ]
  
 
Witam
Kable WN są nowe tak jak kopułka i palec rozdzielacza(od tego zaczołem)
Na gazie mam przejechane 14,5 tys km czyli chyba nie za dużo.
Wtryski mam pomarańczowe.
Co do świec to były wymienione nie więcej jak 10 tys km temu i są NGK ale własnie zwykłe nie platynowe (jak go kupiłem były Denso platynowe)
No i własnie apropo świec..
Dziś byłem u gazownika i wykonaliśmy jazdę z podpietym laptopem i okazało się że szarpie nie tylko na LPG ale takze na benzynie czego wczesniej nie wyczułem) Po rozmowie doszliśmy do wniosku że wina jest gdzieś po stronie układu zapłonowego.
Ponieważ kable kopułka i palec są nowe więc podejrzenie padło na świece. Na szczęście miałem "stare" Denso i je odrazu zamontowałem. Efekt jest odczuwalny tzn. przejechałem 50 km i już myślałem ze jest ok ale niestety nie. Jest znacznie lepiej ale zdaży mu się lekkie szarpanie.(bardzo bardzo rzadko)
Najbardziej dziwne jest to że to tylko w zakresie ok 2,3-3 tys obrotów i to nie zawsze.
Jeśli chodzi o zdjęcie to niewiem jak je dodac???? Pomocy!!
(myslę że jest kilka rzeczy technicznych które mozna by usprawnic na tym forum albo ja jestem taki ograniczony że nie potrafie)
Pozdrawiam
Czekam na odpowiedz.
  
 
Cytat:
2009-03-18 11:43:23, junior_jr pisze:
Jeśli chodzi o zdjęcie to niewiem jak je dodac???? Pomocy!! (myslę że jest kilka rzeczy technicznych które mozna by usprawnic na tym forum albo ja jestem taki ograniczony że nie potrafie) Pozdrawiam Czekam na odpowiedz.


Wejdz np na https://imageshack.us, wgraj tam zdjecie i na dole bedziesz mial gotowe linki do wklejenia na forum.
  
 
Walczyłem też długo z podobnymi objawami. Świece raczej zmień na platynowe ale raczej nie zmniejszaj przerwy. LPG wymaga układu WN a co dopiero jak spalana jest uboga mieszanka?? Wtedy ten układ musi być w stanie idealnym. Jak ci coś szarpie również na Pb to niestety najpierw musisz je zlikwidować na tym paliwie żeby czepiać się gazu.

1. Spytaj gazownika czy odkręcał kolektor. Jest tak cały mechanizm zamykania i otwierania dodatkowych kanałów kolektora. Każdy cylinder ma 2 kanały zasilające w mieszankę 1 otwarty na stałe a drugi otwiera się ja w kolektorze panuje wysokie podciśnienie i otworzy się zaworek (jego nazwa wyleciała mi z głowy). Może coś tam nie poskładał dokładnie (w co niezbyt wierzę ale ....).

2. Czy masz lubryfikację zaworów?? W tym silniku jest ona raczej zalecana i może być tak że po tych kilkunastu tyś na gazie zredukowały się luzy zaworowe. Jeśli luzy zaworowe są nieprawidłowe (za małe) też może poszarpywać.

Jak wymiana świec nic nie da sprawdziłbym luzy zaworowe.

Świece platynowe znacznie taniej można kupić na allegro niż w sklepach. Ja kupowałem po ok 45zł szt.

No i jeszcze alternator. Sprawdziłbym czy przy światłach i np ogrzewaniu tylnej szyby nie szarpie bardziej. Silnik LB a właściwie jego układ zapłonowy tej wersji silnika wymaga sprawnego alternatora do prawidłowej pracy.

W dalszej kolejności sprawdziłbym czy ecu nie wywala błędów

Na koniec zostawiłbym sobie cewkę zapłonową i inne rzeczy.
  
 
Cytat:
2009-03-18 15:33:51, Egiptos pisze:
Walczyłem też długo z podobnymi objawami. Świece raczej zmień na platynowe ale raczej nie zmniejszaj przerwy. LPG wymaga układu WN a co dopiero jak spalana jest uboga mieszanka?? Wtedy ten układ musi być w stanie idealnym. Jak ci coś szarpie również na Pb to niestety najpierw musisz je zlikwidować na tym paliwie żeby czepiać się gazu. 1. Spytaj gazownika czy odkręcał kolektor. Jest tak cały mechanizm zamykania i otwierania dodatkowych kanałów kolektora. Każdy cylinder ma 2 kanały zasilające w mieszankę 1 otwarty na stałe a drugi otwiera się ja w kolektorze panuje wysokie podciśnienie i otworzy się zaworek (jego nazwa wyleciała mi z głowy). Może coś tam nie poskładał dokładnie (w co niezbyt wierzę ale ....). 2. Czy masz lubryfikację zaworów?? W tym silniku jest ona raczej zalecana i może być tak że po tych kilkunastu tyś na gazie zredukowały się luzy zaworowe. Jeśli luzy zaworowe są nieprawidłowe (za małe) też może poszarpywać. Jak wymiana świec nic nie da sprawdziłbym luzy zaworowe. Świece platynowe znacznie taniej można kupić na allegro niż w sklepach. Ja kupowałem po ok 45zł szt. No i jeszcze alternator. Sprawdziłbym czy przy światłach i np ogrzewaniu tylnej szyby nie szarpie bardziej. Silnik LB a właściwie jego układ zapłonowy tej wersji silnika wymaga sprawnego alternatora do prawidłowej pracy. W dalszej kolejności sprawdziłbym czy ecu nie wywala błędów Na koniec zostawiłbym sobie cewkę zapłonową i inne rzeczy.


U mnie zawory wytrzymują z regulacją przebieg podobny do rozrządu czyli 100 000 i niewymagały dużej regulacji odchyły 0.05
lubrykacji nie posiadam i gazik starszej generacji ale świece tylko platyny jeśli coś niedomaga to wina kabli bo na orginały mnie niestać narazie ale ja mam cewki a nie kopułkę to dziwne ale jeszcze niewidziałem 7 A-FE z kopułką???
  
 
http://img162.imageshack.us/gal.php?g=obraz029.jpg
Tu są zdjecia wtrysków i ich "wszczepienia" w kolektor
"Lubryfikacja" to rozumiem smarowanie ?
Nie niemam dodtakowego smarowania ale jak mi wiadomo to cos takiego jest potrzebne przy VVti a nie przy takim zwykłym silniku jak mój.
Ponadto odpada luz na zaworach bo tak było taż na poczatku po założeniu instalacji LPG czyli przebiego 14,5 tys nie ma tu znaczenia.
Nie wiem co na to moje ecu ale muszę wkońcu odczytać błędy(lub ich brak) może coś to da.
A tu link do zdjęcia silnika 7A-FE z cewką zapłonową:
http://img162.imageshack.us/img162/327/obraz034.jpg
  
 
Wygląda że wtryski są wszczepione prawidłowo (powinny być albo przed rozwidleniem albo w kanałach kolektora które nie mają klapki czyli stojąc przy przednim błotniku od kierowcy 1 cylinder od kierowcy-1rozwidlenie, 2 cylinder-2 rozwidlenie, 3-1 rozwidlenie, 4 cylinder do kierowcy 2 rozwidlenie). Ja wymieniłbym świece na platynowe dedykowane do tego silnika.
  
 
Cytat:
ale ja mam cewki a nie kopułkę to dziwne ale jeszcze niewidziałem 7 A-FE z kopułką???



wyżej zamieściłem zdjęcia 7A-FE oczywiście z kopułką a nie jak napisałem z cewkami

Zgadzam się że trzeba wyskrobać pieniądze na nowe "platynki"
Trochę żal bo to 2 stówki wyniesie. A wiecie może czy są platynki Denso z trzema elektrodami???
No i może wreszcie uda mi się jutro przeprowadzić diagnostykę ecu.
  
 
Cytat:
2009-03-19 19:51:29, junior_jr pisze:
[...]A wiecie może czy są platynki Denso z trzema elektrodami??? [...]



Nie kombinuj tylko załóż takie jakie mają być, bo będziesz skrobać następne dwie stówki
Pozdro.
  
 
Jak dobrze poszukasz to ngk do tego modelu wyniosą 160-180 a masz spokój na 100 000
  
 
Ja za platynowe NGK zapłaciłem 45zł sztuka... czyli 180zł za komplet... auto od razu lepiej zaczęło pracowaći równo... do tego walnąłem nowe przewody niestety 4 a nie 5 bo tego od cewki do rozdzielacza nie było w zestawie auto łapie mi lewe powietrze to i ciężko jeździć jest bo obroty wariują jak na gazie tak i na benzynie... Wczoraj uszczelniłem podejrzane miejsce łapania powietrza i się okaże jak to będzie... bo wcześniej gdy je uszczelniłem to wszystko było OK ale gazownik mi chyba zruszył i znów piz** zimna... Może być jeszcze, że któryś z przewodow się przytkał i nie dostaje gazu tyle co trzeba....
  
 
Cytat:
2009-03-19 19:51:29, junior_jr pisze:
wyżej zamieściłem zdjęcia 7A-FE oczywiście z kopułką a nie jak napisałem z cewkami Zgadzam się że trzeba wyskrobać pieniądze na nowe "platynki" Trochę żal bo to 2 stówki wyniesie. A wiecie może czy są platynki Denso z trzema elektrodami??? No i może wreszcie uda mi się jutro przeprowadzić diagnostykę ecu.


Nie kupuj z wieloma elektrodami, bo gaz tego nie lubi i padna szybciej.
  
 
Dedykowane świece do tego silnika:

NGK- BKR6EP-13
DENSO- PK16TR13 (platynowe)
Denso dopuszcza do tego silnika jeszcze irydowe IK16 i VK16

Do gazu powinny być jednoelektrodowe i chyba wszystkie w/w takie są (platynowe na pewno i ta pierwsza irydowa bo miałem je w ręce)
  
 
Znalazłem i Denso i NGK platynowe po 39.9 PLN
Co polecacie ?
Zawsze wybierałem NGK ale teraz chyba skłonię się na Denso.
  
 
Cytat:
2009-03-20 19:57:24, junior_jr pisze:
Znalazłem i Denso i NGK platynowe po 39.9 PLN Co polecacie ? Zawsze wybierałem NGK ale teraz chyba skłonię się na Denso.


Denso idą na pierwszy montaż to resztę sobie wywnioskuj sam
  
 
Cytat:
2009-03-21 16:04:59, rng17 pisze:
Denso idą na pierwszy montaż to resztę sobie wywnioskuj sam



Właśnie dlatego ku nim się skłaniam.
  
 
A gdzie je znalazłeś jak możesz to podaj bo na allegro ich nie widziałem
  
 
Cytat:
2009-03-21 18:35:51, rng17 pisze:
A gdzie je znalazłeś jak możesz to podaj bo na allegro ich nie widziałem


http://www.allegro.pl/show_item.php?item=580808016
Ten sam gość ma też Denso po 39 PLN (do silnika 7A-FE) ale nie na aukcji tylko na emeila mi napisał o tym.
  
 
Dzis udało mi się zrobić tescik ECU i wskazał nastepujace błędy.

14 sygnał zapłonu -

31 sygnał czyjnika podciśnienia.

W pierwszym przypadku książka pisze :Możliwa przyczyna niesprawności - Czyjnik położenia wału korbowego lub Elektroniczne urządzenie sterujące
W drugim przypadku: Wiązka przewodów między czujnikiem podciśnienia i elektronicznym urządzeniem sterującym lub Czujnik podciśnienia lub Elektroniczne urządzenie sterujące

Możeci mi powiedzieć o co chodzi autorowi z "Elektroniczne urządzenie sterujące"???