Sygnalizacja centralnego zamka w carinie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam problem z podlaczenie kierunkowskazow pod centralny zamek w mojej carinie. Kupilem na ebayu ostatnio sterownik na pilota, i nawet udalo mi sie go podlaczyc. Z tym ze kierunkowskazow juz niestety nie... Jest problem, wydaje i sie ze jest ok, ale sterownik zamiast wlaczac je to dziwnie dzwoni...Powinno byc tak(lecz nie musi)przy kliknieciu pilotem, mryganie kierunkow, oraz mam opcje samego mrygania przez kilkanascie sekund (np do odnalezienia auta na parkingu).Prosze o pomoc jak mam sie wpiac.
  
 
Cytat:
2008-02-26 23:08:30, greg_es pisze:
Witam, mam problem z podlaczenie kierunkowskazow pod centralny zamek w mojej carinie. Kupilem na ebayu ostatnio sterownik na pilota, i nawet udalo mi sie go podlaczyc. Z tym ze kierunkowskazow juz niestety nie... Jest problem, wydaje i sie ze jest ok, ale sterownik zamiast wlaczac je to dziwnie dzwoni...Powinno byc tak(lecz nie musi)przy kliknieciu pilotem, mryganie kierunkow, oraz mam opcje samego mrygania przez kilkanascie sekund (np do odnalezienia auta na parkingu).Prosze o pomoc jak mam sie wpiac.


Noo...musisz sie wpiac skutecznie a jak dzwoni to odbierz...
Gdzie sie wpiales w obwod kierunkow i skad wiesz ze jestes w nie wpiety?
  
 
Wpialem sie w czarno zielony(prawa srona) i czarno zolty(lewa strona), zreszta przy wylaczniku awaryjnych jest tak samo. Zamiast swiecic- dzwoni...(przekaznik w sterowniku). Tak wogole to probowalem jeszcze wielu innych i to samo. Moze w kabinie to inne kolory musza byc? Moze teznie bez znaczenia jest fakt ze po podlaczeniu sterownika, przy otwieranu i zamykaniu mruga kontrolka otwartych drzwi!
  
 
Cytat:
2008-02-27 01:38:45, greg_es pisze:
Wpialem sie w czarno zielony(prawa srona) i czarno zolty(lewa strona), zreszta przy wylaczniku awaryjnych jest tak samo. Zamiast swiecic- dzwoni...(przekaznik w sterowniku). Tak wogole to probowalem jeszcze wielu innych i to samo. Moze w kabinie to inne kolory musza byc? Moze teznie bez znaczenia jest fakt ze po podlaczeniu sterownika, przy otwieranu i zamykaniu mruga kontrolka otwartych drzwi!


no dobra a jak dotykasz kontrolka wpieta w mase bezposrednio w wyjscie sterownika,lub w to miejsce gdzie sie wpiales na wlaczonym kierunkowskazie to ci mruga??
  
 
Jak podlacze pod przelacznik kierunkowskazow to jest to samo, dzwoni nie mryga...
  
 
Cytat:
2008-02-28 13:21:24, greg_es pisze:
Jak podlacze pod przelacznik kierunkowskazow to jest to samo, dzwoni nie mryga...


nie odpowiedziales na moje pytanie...zmierzam do tego czym steruje twoj sterownik masa czy plusem
  
 
Steruje plusem oczywiscie, na wszystkich przewodach jestplus,inaczej bym nie podlaczyl go do centralnego, chociaz sa centralne sterowane odwrotnie, ale nie u mnie.Dodam ze mam angielska wersje auta.
  
 
Chyba wiem co jest grane, mozliwe ze przerywacz jest walniety i to on dzwoni! Sprawdzalem miernikiem na wyjsciu sterownika i jest ok, oraz na wlaczniku awaryjnych tez jest tam ok, po zwarciu plusa z ziel-zoltym lub zielono czarnym swieca zarowki. Wiec jesli na sterowniku mam plusa to po podlaczeniu do wymienionych, powinno dzialac, a tu kicha tylko dziwne dzwonienie...
  
 
Cytat:
2008-03-01 19:27:36, greg_es pisze:
Chyba wiem co jest grane, mozliwe ze przerywacz jest walniety i to on dzwoni! Sprawdzalem miernikiem na wyjsciu sterownika i jest ok, oraz na wlaczniku awaryjnych tez jest tam ok, po zwarciu plusa z ziel-zoltym lub zielono czarnym swieca zarowki. Wiec jesli na sterowniku mam plusa to po podlaczeniu do wymienionych, powinno dzialac, a tu kicha tylko dziwne dzwonienie...


A nie steruje tak czasem masami ten twoj sterownik????
Mam wrazenie ze niewiesz co robisz..
Zastanow sie jezeli podajesz tam plusa i kierunki sie zapalaja to co ma do rzeczy przerywacz....
Jezeli zas wysterowujesz przerywacz jednym przewodem to trzeba podac impuls masowy.
Odepnij ten twoj sterownik od migaczy ,podlacz go tak aby sterowal centralnym zamkiem(sterowanie masa)-obwod przycisku door lock 2 kable wtyczka w progu.
Nastepnie zapnij kontrolke do masy i do wyjscia ze sterownika zamka na kierunki uzyj pilota jezeli zarowka zaswieci to masz impuls plusowy. Jezeli nie zaswieci to podlacz kontrolke do plusa i do wyjscia sterownika zamka,znowu uzyj pilota jezeli zaswieci to masz impuls masowy.
A teraz sie zastanow w jaki obwod sie wpiac.
A moze masz schemat tego sterownika to wtedy wszystko widac.
  
 
Nie steruje masami na pewno! Podpialem pod niego dodatkowy przekaznik - drugi jego wtyk do masy auta i dziala! Jesli w ten sposob podlacze kierunki przez ten przekaznik to wtedy dzialaja, ale nie tak jak powinny, otoz raz jak zamkne raz mrugna (powinny 3 razy), jak otworze tez raz i funkcja mrygania przez 20s tez nie dziala, jest jeden impuls... NIe mam pojecia co to moze byc?!Sam sterownik dzialabez zarzutu, drzwi sie otwieraja i zamykaja... Tylko ta kontrolka otwartych drzwi, moze tu jest problem. Czy powinna sie zapalac w trakcie otwierania i zamykania? Czy przy otwartych drzwiach zamek ma prawo wogole nie dzilalac? NIe jestem elektrykiem, wiec zrobilem to metoda prob i bledow - dziala, aleczy tak jak powinno??
  
 
Cytat:
2008-03-02 11:03:27, greg_es pisze:
[...]NIe jestem elektrykiem, wiec zrobilem to metoda prob i bledow - dziala, aleczy tak jak powinno??



Taką metodą możesz sobie narobić więcej dziadostwa niż to warte
Takie coś kojarzy mi się z chirurgiem zakłądającym rozrusznik serca z opaską na oczach
Z tego co piszesz zrozumiałem, że chcesz wysterować żarówki bezpośrednio z centralki alarmu ? Jest pytanie na jakie obciążenie jest przygotowana centralka alarmu na tych wyjściach ? Jedna strona migaczy to jakieś 4A prądu. Dzwonienie/brzęczenie o którym piszesz jednoznacznie kojarzy mi się z przeciążeniem układu i świrującym przekaźnikiem.
Jeżeli kierunki i awaryjne działają Ci poprawnie, to nie ma się co czepiać do przerywacza.
Pozdro.
  
 
To ze moze byc przeciazenie to tez o tym pomyslalem... Jedyne wyjscie (sprawdzilem) to podlaczenie przekaznika i polaczenie z pozycyjnymi, to dziala... Ale wolalbym jednak kierunki. Musi byc jakies rozwiazanie???
  
 
Przecież to proste.
Dorzuć zewnętrzny przekaźnik który więcej przeżyje i pociągnij jakiegoś solidnego plusa bez stacyjki.
Pozdro.
Ps. Nie zapomnij o bezpieczniku
  
 
Cytat:
2008-03-02 19:18:11, greg_es pisze:
To ze moze byc przeciazenie to tez o tym pomyslalem... Jedyne wyjscie (sprawdzilem) to podlaczenie przekaznika i polaczenie z pozycyjnymi, to dziala... Ale wolalbym jednak kierunki. Musi byc jakies rozwiazanie???


Masz schemat tego sterownika czy nie?
  
 
Schemat mam, ale musialbym zeskanowac, to potrwa. Ale jak juz Perzan powiedzial, prawdopodobnie zewnetrzny przekaznik zalatwi sprawe, chociaz i bez niego powinno smigac...
  
 
Dobra, mam skany, tyle ze nie wiem jak to wrzucic... Pomocy!!!!
  
 
Sprawa zalatwiona! Metoda prob i bledow doszedlem,ze podlaczylem plus sterownika pod niewlasciwy kabel (dokladnie plus czujnika otwartych drzwi), dlatego cos tam dzwonilo i mrugala kontrolka otwartych drzwi(cieniutki kabelek), za slaby prad w nim byl. Podlaczylem teraz plusa pod wlacznik awaryjnych(tam jest duzo grubszy kabel) i smiga jak burza! W sumie proste to bylo, gdybym byl elektrykiem...
  
 
A ja się podczepię pod wątek żeby nowego nie otwierać i nie śmiecić. Chciałbym się dowiedzieć gdzie znajduje się przerywacz w carinie ponieważ chyba mi pada. Sądzę iż pada ponieważ coraz częściej mi się kierunki zawieszają... Włączam kierunkowskaz i cały czas świeci, a innym razem normalnie działa i mryga.. i cykanie słychać... a innym razem świeci się non stop i nic nie cyka.