WYMIANA OLEJU W DIESLU

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WITAM mam carinke 2.0 td z 96 i podczas czytania książki obsługi zaciekawiła mnie zalecana częstotliwość wymiany oleju co 6 miesięcy lub co 7500 km a w benzyniakach co 15000 km. co o tym myślicie ja przyznam się że wymieniam w swojej co około 10 tyś. pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-09-25 15:19:57, dzarek80 pisze:
ja przyznam się że wymieniam w swojej co około 10 tyś. pozdrawiam


Ja w swojej tak samo.
  
 
Hm..taaa jesli zalezy na utrzymaniu silnika w stanie idealnym wymieniac oleum powinno sie co 7500km a w trudnych warunkach co 5000km.
Tak pisze w instrukcji i karcie przegladowej ktorą mam do AVE z silnikiem 2C-T.
Warunki pracy diesla sa gorsze i wymaga oleju lepszej jakosci ktory zapewni lepsza dyspersje sadzy,czystosci ktory nie bedzie powodowal ze beda sie odkladaly osady itp. choc w dzisiejszych czasach praktycznie wszystkie oleje swoja jakoscia przekraczaja zalecenia jakie kiedyś dotyczyły 2C/C-E/CT.
Ja wymieniam co 7500km czyli tyle ile pisze w japonskiej karcie przegladowej dot. silnika seri 2C..
Co jeszcze z wlasnych obserwacji , ten silnik najlepiej pracuje w gestym oleju klasy 10w-40 (5w-40/50 boje się nalać bo jak mowi porzekadło lepsze moze byc wrogiem dobrego), sa bowiem oliwy bardziej "geste" i mniej w tej samej klasie lepkosci.
Aha i filtr oleju bardzo wazna sprawa zalecam orginał, podrobki sie popsuły i można często trafić na filtr gorszej jakosci.

Co do benzynowek one maja okres wymiany oleju co 10tys km.
W trudnych warunkach co 5tys km.

pozdrawiam i gratuluje tegoż endzina
  
 
Cytat:
2009-09-25 15:19:57, dzarek80 pisze:
WITAM mam carinke 2.0 td z 96 i podczas czytania książki obsługi zaciekawiła mnie zalecana częstotliwość wymiany oleju co 6 miesięcy lub co 7500 km a w benzyniakach co 15000 km. co o tym myślicie ja przyznam się że wymieniam w swojej co około 10 tyś. pozdrawiam


Moje zdanie jest niezmienne...Nalezy olej wymieniac co 10tys.
Nawet w nowym samochodzie wymieniam co 10 tys chociaz norma jest co 20.
Jezeli ktos nie robi tyle km to co roku.
Czestsza wymiana to przeinwestowanie ,pozatym olej tez sie dociera chemicznie przez 1-2 tys km.
Pozostaje tylko rozwinac co to sa warunki ciezkie.Jazda miejska po 2-3 km do pracy kiedy silnik nie zdazy sie nawet rozgrzac do normalnej temp,a przez to jest rozcienczany paliwem ktore nie zdazy odparowac z oleju,lub rajdy na poltorej mili.
  
 
normy po 5 tys. czy po 7.5 tys były ustalane 15 lat temu pod oleje z tamtej epoki a obecnie 15 ,20 ,30 jest jak najbardziej realne więc zmiana wcześniej nic nie da dotyczy to raczej tylko olejów mineralnych a są syntetyki o specyfikacji long life i long life 2 i spokojnie można zmieniać olej po 20 czy nawet 40 tys.
  
 
Cytat:
2009-09-26 20:08:51, rng17 pisze:
normy po 5 tys. czy po 7.5 tys były ustalane 15 lat temu pod oleje z tamtej epoki a obecnie 15 ,20 ,30 jest jak najbardziej realne więc zmiana wcześniej nic nie da dotyczy to raczej tylko olejów mineralnych a są syntetyki o specyfikacji long life i long life 2 i spokojnie można zmieniać olej po 20 czy nawet 40 tys.


No to sobie zmieniaj
  
 
Tutaj kolega zrobil dla siebie test laboratoryjny oleju:
LINK

Wszak motul teraz wypuscil olej dla ciezarowek ktory zmienia sie co 150tys km moze taki wlac i miec swiety spokuj na kilka lat ?
  
 
Cytat:
2009-09-26 20:08:51, rng17 pisze:
spokojnie można zmieniać olej po 20 czy nawet 40 tys.


I kup tu auto po takim kierowniku ...
  
 
Cytat:
2009-09-27 09:01:31, BabciaEwa pisze:
I kup tu auto po takim kierowniku ...


Niema przymusu a o wiele ważniejsze od przebiegu od wymiany do wymiany jest jego jakość wartości w książce serwisowej są dla olejów mineralnych ps. mój olej po 40 tys jest nadal barwy busztynowej.
  
 
Cytat:
2009-09-27 17:59:38, rng17 pisze:
Niema przymusu a o wiele ważniejsze od przebiegu od wymiany do wymiany jest jego jakość wartości w książce serwisowej są dla olejów mineralnych ps. mój olej po 40 tys jest nadal barwy busztynowej.


No chyba ci sie bracie bursztyn z grafitem pomylil
Nie spotkalem jeszcze diesla co by mial inny kolor oleju jak czarny po 10 tys.
  
 
Petro canada jak i Quaker state udzielaja gwarancji na kazdy silnik jesli ich olej wymieniano co 10tys km max. lub co roku, nie wazne od rodzaju oleju.
  
 
Cytat:
2009-09-27 17:59:38, rng17 pisze:
Niema przymusu a o wiele ważniejsze od przebiegu od wymiany do wymiany jest jego jakość wartości w książce serwisowej są dla olejów mineralnych ps. mój olej po 40 tys jest nadal barwy busztynowej.


Normy na wymiane rzadziej niz co 10tys stworzono po to aby sprawic wrazenie ,jakie to teraz sa samochody bezobslugowe.To sa tzw brednie dla tzw przecietnego klienta,podobnie jak pozostale brednie w stylu ankiet gdzie pytaja o rozne pierdoly np;czy ladnie umyto i wyodkurzano Panu samochod po naprawie,lub za ktorym razem sie dodzwonil ,a zapomniano zapytac czy naprawiono to z czym delikwent przyjechal.
Oczywiscie mozna oleju wogole nie wymieniac,a zaledwie dolewac ,i napewno 100tys przejedzie,zanim wyciagnie kopyta.
Pewna pani zrobila w ten sposob Avensisem 98r 75 tys i zrobilaby wiecej , ale nie dolweala i olej sie skonczyl
Byla bardzo zdziwiona ze w nowym samochodzie trzeba costam wymieniac
  
 
Cytat:
2009-09-27 22:58:43, Bigelektron pisze:
No chyba ci sie bracie bursztyn z grafitem pomylil Nie spotkalem jeszcze diesla co by mial inny kolor oleju jak czarny po 10 tys.


Pewnie mi się nic nie pomyliło ale sprawa tyczyła benzyny (7A-FE) przynajmnmiej w moim przypadku. W deslu się zgadzam będzie czarny ale też wymieniam po 40 tys olej castrol 0 w 30 long life II i pomimo tego nigdy nie przekroczyłem terminu wymiany (są czujniki stanu oleju bmw 530 D) pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-10-01 15:06:35, rng17 pisze:
wymieniam po 40 tys olej castrol 0 w 30 long life II i pomimo tego nigdy nie przekroczyłem terminu wymiany (są czujniki stanu oleju bmw 530 D)



Co 40tys w osobówce ?
Do czego to doszło....

To taki olej sie nie starzeje ?
Bo chyba nikt mi nie wmówi ze robi ot tak rocznie ok. 40tys km osobówka (choc znam takie pojedyncze wypadki aut słuzbowych) ..
  
 
się starzeje ale ja wymieniam średnio co pół roku w Toyocie i około roku w BMW
  
 
Cytat:
2009-10-01 15:06:35, rng17 pisze:
Pewnie mi się nic nie pomyliło ale sprawa tyczyła benzyny (7A-FE) przynajmnmiej w moim przypadku. W deslu się zgadzam będzie czarny ale też wymieniam po 40 tys olej castrol 0 w 30 long life II i pomimo tego nigdy nie przekroczyłem terminu wymiany (są czujniki stanu oleju bmw 530 D) pozdrawiam


No tak ...Castrol to najlepszy olej wcale po nim niema szlamu i nie zdychaja silniki
W koncu Toyota go rekomenduje
I prezesi tez ,w koncu jezdza na wycieczki do cieplych krajow.
  
 
Bigelektron a Ty byś jaki polecał olej?
Bo ja już nie wiem czy dobrze zrobilem "zalewając" moją Rav-ke Motulem, a czytając te posty widze, że nie ma lidera...

Pozdr
  
 
Cytat:
2009-10-03 19:05:08, joe__ pisze:
Bigelektron a Ty byś jaki polecał olej? Bo ja już nie wiem czy dobrze zrobilem "zalewając" moją Rav-ke Motulem, a czytając te posty widze, że nie ma lidera... Pozdr


Dobre pytanie Sam niewiem co wlac do swojego nowego dieselka,wiec wlalem Mobila.
Do starego diesla leje Quakera ,bo zawsze mialem stare diesle i robilem na tym oleju po 180-200tys i silniki byly czysciutkie w srodku i nic im nie dolegalo,wiec wiem ze to dobry olej.
Wiem tez czego bym napewno nie wlal ...wszystkiego co ma cokolwiek wspolnego z Castrolem,Lotosem i innymi wynalazkami.
Motul moze i jest dobry,ale nie mam ochoty sprawdzac na swoim silniku.
  
 
Cytat:
2009-10-03 22:20:19, Bigelektron pisze:
Dobre pytanie Sam niewiem co wlac do swojego nowego dieselka,wiec wlalem Mobila. Do starego diesla leje Quakera ,bo zawsze mialem stare diesle i robilem na tym oleju po 180-200tys i silniki byly czysciutkie w srodku i nic im nie dolegalo,wiec wiem ze to dobry olej. Wiem tez czego bym napewno nie wlal ...wszystkiego co ma cokolwiek wspolnego z Castrolem,Lotosem i innymi wynalazkami. Motul moze i jest dobry,ale nie mam ochoty sprawdzac na swoim silniku.


? Z tego co pamiętam to castrol miał wpadkę z magnatekiem ale nowy produkt edge jest wolny od wad może się mylę głowy sobie niedam uciąć, zresztą na castrolu jeżdzi BMW a toyotka niestety musi się zadowolić pół syntetykiem GM podobno w środku jest Mobil niewiem bo pewnie poza producentem nikt nie wie . Jednego jestem pewien mobil 1 to tylko przeciętny olej duuuuużo gorszy od np. shella .
ps. przygody z castrole występowały tylko w polsce może wina benzyny a może pan Kazik na rozlewni lał lotosa do beczek z castrolem
  
 
Cytat:
2009-10-04 00:14:04, rng17 pisze:
? Z tego co pamiętam to castrol miał wpadkę z magnatekiem ale nowy produkt edge jest wolny od wad może się mylę głowy sobie niedam uciąć, zresztą na castrolu jeżdzi BMW a toyotka niestety musi się zadowolić pół syntetykiem GM podobno w środku jest Mobil niewiem bo pewnie poza producentem nikt nie wie . Jednego jestem pewien mobil 1 to tylko przeciętny olej duuuuużo gorszy od np. shella . ps. przygody z castrole występowały tylko w polsce może wina benzyny a może pan Kazik na rozlewni lał lotosa do beczek z castrolem


W czym sie ta gorszosc objawia,w mniejszej ilosci reklam w telewizji,czy np zrobiles na nim 200 tys i silnik wyciagnal kopyta?