MotoNews.pl
  

Krzywe koło??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem z moim autkiem mianowicie koła przednie nie soją jednakowo
wygląda to mniej więcej tak: koło od strony pasażera stoi normalnie a od kierowcy jest lekko pochylone.
Czy to może być problem ze zbieżnością czy coś poważniejszego.
Dodam że auto było bite z tej strony.
I jeszcze jedno bardzo mi bije kierownica nie zależnie od prędkości.

Pozdrawiam!

[ wiadomość edytowana przez: Pietjas dnia 2008-03-19 13:18:13 ]
  
 
możliwe jest kilka rzeczy, m.in.:
krzywy wahacz
krzywa kolumna mcpersona
krzywa podłużnica
krzywy kielich (błotnik tam gdzie jest gniazdo amortyzatora)

obejrzyj auto z kanału
  
 
Na zbieżność to nie wygląda, bo koło było by nie pochylone, a lekko skręcone w którąś ze stron. Być może jest właśnie krzywy wachacz lub tak jak kolega niżej piszę.

[ wiadomość edytowana przez: Ikarus260 dnia 2008-03-19 16:28:18 ]

[ wiadomość edytowana przez: Ikarus260 dnia 2008-03-19 16:28:54 ]
  
 
Też przerabiałem ten "problem".
Przyczyną jest min: "dolny sworzeń kulowy zwrotnicy"... czy jak to tam się u Morawskiego nazywa...

Można to zdiagnozować w ten sposób, że po podniesieniu do góry lewej/prawej strony samochodu ...koło ma wyraźny luz poprzeczny. Przy dyżym zużyciu sworznia koło potrafi "przesuwać się na boki" o nawet 2 cm...

Jak do tego dodać jakieś mniejsze luzy wahacza to to są te pochylenia o których piszesz.

Najszybciej wyrabiają się elementy układu po prawej stronie.... bo jak tłumaczą "MMMMMechanicy" ....za dużo jest prawych studzienek kanalizacyjnych w które się wjeżdża
  
 
Cytat:
Też przerabiałem ten "problem".
Przyczyną jest min: "dolny sworzeń kulowy zwrotnicy"... czy jak to tam się u Morawskiego nazywa...



Oj niekoniecznie. Mam tak samo jak przedpisca i wymienione sworznie kulowe, amory, gumy i co tam jeszcze jest i koło i tak jest lekko pochylone górą do wewnątrz auta. Pewno cały wahacz mam walony ale już go nie wymieniam. Nic nie bije ale lekko ciągnie w prawo. Ustawienie zbieżności niewiele pomaga. Trochę to wnerwia ale już nie mam siły na złomiaka.
  
 
Cytat:
2008-03-20 07:58:38, Marcin_J pisze:
.............Nic nie bije ale lekko ciągnie w prawo.



U mnie też lekko sciąga w prawo.... więc te typy tak mają...

Trochę jest poprawa tzn. brak sciągania kiedy w lewym kole ujdzie trochę powietrza ale to raczej żadne pocieszenie i wiejskie rozwiązanie.

PS
A śmiano się kiedyś z "kowalskiego zawieszenia" przedniego w polonezie....
  
 
heee tez sie zastanawialem dlaczego mnie sciaga na prawa strone ale lekko i tylko na prawa teraz juz wiem pozdro to normalne w espero .... heheh
  
 
heee tez sie zastanawialem dlaczego mnie sciaga na prawa strone ale lekko i tylko na prawa teraz juz wiem pozdro to normalne w espero .... heheh
  
 
Dziękuje za odpowiedzi teraz będę badał co i jak.

Jakie mogą być koszty takiej naprawy.
Pytam tak orientacyjnie.

Pozdrawiam!
  
 
Znalazłem problem jest nim krzywa zwrotnica.

I mam takie pytanie :
Czy nie będzie pasować z któregoś opla do espero??
  
 
Alledrogo
  
 
Cytat:
2008-03-30 12:31:40, Zoltar pisze:
Alledrogo



Widziałem to tylko po prostu chciałem wiedzieć czy nie pasuje od opla bo taką miał bym od ręki
  
 
witam, odswiezam troche watek bo problem podobny u mnie wystepuje z tym ze auto nie bylo bite. kolo od strony kierowcy tj lewe od gory jest pochylone do "wewnatrz". Nie sciaga w czasie jazdy, nie ma bic, niezaleznie od predkosci. nie stuka, nie puka. Szkoda mi natomiast opony bo dopiero 2 sezon beda jezdzic i nie chce ich sciac. Czy ktos sie orientuje ile sobie krzycza teraz za naprawe takiej usterki? Usterka pojawila sie zaraz po wymianie opon z letnich na zimowe. PS kolo napewno dokrecone
  
 
Cytat:
2009-10-22 22:40:00, adamesce pisze:
Usterka pojawila sie zaraz po wymianie opon z letnich na zimowe. PS kolo napewno dokrecone



To nie jest możliwe. Zmiana opon nie wpływa na geometrię zawieszenia. Jeśli jest coś nie tak to było też źle na oponach letnich. Po prostu nie zwróciłeś na to wcześniej uwagi. Jeśli chodzi o samo pochylenie koła to nie ma co zgadywać czy jest źle czy dobrze. Jedź do warsztatu gdzie ustawiają geometrię i tam Ci to sprawdzą.
  
 
Powinieneś pojechać na diagnostykę, tak jak radzi sławek_p. Na początku wydawało mi się, że przyczyną może być walniętę łożysko koła. Ale piszesz, ze nic nie puka nic nie stuka. A to usłyszał byś na pewno.
  
 
Cytat:
2009-10-22 22:40:00, adamesce pisze:
(...)nie stuka, nie puka (...)


Kolega sprzedaje czy co? NMSP
Tak na poważnie to slawek_p dobrze radzi
  
 
nie sprzedaje tylko opisuje stan rzeczy jade na geometrie w przyszlym tygodniu, jak Slawek pisze nie zauwazylem na letnich tego wczesniej wiec albo nagla usterka albo od dawna poglebiajacy sie kryzys stanu techniczego zlekcewazony przez kierowce stwierdzeniem ze jakos sie pojezdzi
  
 
nie sprzedaje tylko opisuje stan rzeczy jade na geometrie w przyszlym tygodniu, jak Slawek pisze nie zauwazylem na letnich tego wczesniej wiec albo nagla usterka albo od dawna poglebiajacy sie kryzys stanu techniczego zlekcewazony przez kierowce stwierdzeniem ze jakos sie pojezdzi
  
 
Adaśku jedź na geometrię na Kosynierów na Stację Kontroli Pojazdów
Wcześniej trzeba się jednak umówić i sprawdzić luzy zawieszenia - gratis do usługi
Koszt usługi u nich to 70 PLN i mają naprawdę świetny sprzęt

U mnie trwało to 2 godziny bo nie było dobrego dojścia do śrub regulacyjnych
  
 
Cytat:
2008-03-20 20:21:07, nawigator5 pisze:
U mnie też lekko sciąga w prawo.... więc te typy tak mają...


za przeproszeniem bardziej idiotycznego stwierdzenia nie słyszałem.Żaden typ tak nie powinien mieć nawet najgorszy pod warunkiem, że jest dobrze zrobiony!!! od tego zależy Nasze przede wszystkim bezpieczeństwo. Ja kupując swoje espero (zawiecha nie była w dobrej kondycji) od razu zabrałem się za robotę i do dziś chodzi bardzo fajnie i nic nieściąga i nie puka itp. Koledzy dobrze mówią dobry diagnosta stwierdzi usterkę