MotoNews.pl
  

Kupię modulator ABS do 2.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nic pilnego, jednak wiecie, rozumiecie ...
zatem czekam na oferty...
  
 
droga impreza .Znajomy ostatnio kupił okazyjnie (nowy) za 1200PLN
  
 
a co sie zepsuło w nim?
  
 
Skaner pokazuje błąd na przednim kole : połaczenie do masy (czy jakoś tak) a z tego co widzialem jak rozbierałem tą puszkę to jeden z oporników lutowanych powierzchniowo ma za duzy opór, jednak ponieważ nie jestem za dobry w te klocki to szukam drugiego - używany ok 180 zł z rozbitka ... tego wolę nie naprawiać bo diabli wiedzą czy coś za opornikiem nie jest spalone. NAdal czekam na info Aha - czy wiecie może czy mozna jeździć BEZ tej puszki ?
  
 
Cytat:
2006-05-09 14:02:46, Jacenty pisze:
Skaner pokazuje błąd na przednim kole : połaczenie do masy (czy jakoś tak) a z tego co widzialem jak rozbierałem tą puszkę to jeden z oporników lutowanych powierzchniowo ma za duzy opór, jednak ponieważ nie jestem za dobry w te klocki to szukam drugiego - używany ok 180 zł z rozbitka ... tego wolę nie naprawiać bo diabli wiedzą czy coś za opornikiem nie jest spalone. NAdal czekam na info Aha - czy wiecie może czy mozna jeździć BEZ tej puszki ?



Andi_K miał ostatnio identyczną sytuację - zwarcie do masy silnika lewego przedniego koła. Z tego co wiem zakupił nowy (używany) moduł, ale nastąpiło u niego "cudowne uzdrowienie" i na razie nie wymeniał
  
 
Ja jakiś czas temu z powodu ułamania wtyczki od elektrozaworu kupiłem kpl. uzywany modulator od Nexii za 200zł.
Jest prawie identyczny jak w Espero-pakiet silników i korpus modulatora są identyczne, elektrozawory mają minimalnie inne końcówki, ale w 100% pasują i działają poprawnie. W zasadzie jedyna różnica jest taka, że w Espero przewody hamulcowe idące od pompy wchodzą do modulatora (a właściwie do aluminiowej puszki przykręconej do modulatora) od góry, a w Nexii -z boku.

Ale najważniejsze jest to, że cały pakiet silników (czarna plastikowa puszka z gniazdem na wiazkę przewodów) jest dokładnie identyczny i zamienny z tym w Espero.

Ja dodatkowo przełożyłem ten pakiet silników, ponieważ podejrzewałem, jego uszkodzenie (przy dużej wilgotności powietrza, np. przy mglistym poranku, nie działał mi ABS).
Ale silniki były sprawne a winowajcą okazał się przekaźnik ABS.

Tak więc jeżeli byłbyś zainteresowany to mam na zbyciu prawie kpl. sprawny modulator tzn. kpl. sprawny w 100% pakiet silników z mojego Espero + kpl sprawny korpus modulatora od Nexii + 2 uszkodzone elektrozawory (ułamane wtyczki).
Jeeli potrzebujesz sam pakiet silników to też możemy się dogadać.
Montaż jest banalnie prosty-odkręcić kilka śrubek i wymontować uszkodzone-założyć sprawne i skręcić. Czas wykonania -ok 1 godz łącznie z wy i montowaniem całego modulatora z auta.
Cena do uzgodnienia.
  
 
Cytat:
2006-05-09 21:14:07, tommi-j pisze:
Tak więc jeżeli byłbyś zainteresowany to mam na zbyciu prawie kpl. sprawny modulator tzn. kpl. sprawny w 100% pakiet silników z mojego Espero + kpl sprawny korpus modulatora od Nexii + 2 uszkodzone elektrozawory (ułamane wtyczki). Jeeli potrzebujesz sam pakiet silników to też możemy się dogadać. Montaż jest banalnie prosty-odkręcić kilka śrubek i wymontować uszkodzone-założyć sprawne i skręcić. Czas wykonania -ok 1 godz łącznie z wy i montowaniem całego modulatora z auta. Cena do uzgodnienia.



Widze że trafiłem na znawców
Skaner mi wykrył błąd cewka modulatora, co to oznacza i czy cos z twoich części by mi pomogło bo w ASO to mają tylko jedną śpiewkę Nowe Nowe Nowe

Chodzi też o to że po kasowaniu będów pozostał ten jeden (cewka modulatora) i niemożna było go wykasowac, po czym po paru kilometrach i ostrzejszym hamowaniu przewód od modulatora o koła prawego zrobił się czerwony i pękł ASO oczywiscie niewiedziało dlaczego, wyglądało to jakby modulator nie puscił płynu w obieg i kolejne hamowanie zaczęło go nagrzewac az sie ugotował i pękł, teraz mam odłączony abs i jest narazie OK ale az sie boje go podłączać. Pomóżcie
  
 
Cytat:
Skaner mi wykrył błąd cewka modulatora, co to oznacza i czy cos z twoich części by mi pomogło bo w ASO to mają tylko jedną śpiewkę Nowe Nowe Nowe



Prawdopodobnie masz uszkodzona cewkę 1 z 2 elektrozaworów. Są to takie wkręcane "grzybki" na szczycie modulatora-do każdego z elektrozaworu dochodzą po 2 kabelki właśnie do zasilania cewki.
poogladaj dokładnie , czy nie masz gdzieś przerwanego kabelka, lub zaśniedziałych styków w kostce.
Jeżeli faktycznie jest uszkodzony elektrozawór, to jest problem, bo ja mam właśnie ułamane wtyczki przy tych elektrozaworach (niefortunnie oparłem sie o nie dłonią ).
Jedna wtyczkę udało mi sie jakoś przykleić poxipolem i chyba 1 eletrozawór działa, natomiast w drugim zaworze przerwały się kabelki i nie nadaje się on do użytku.
Nowe elektrozawory dostępne sa chyba tylko w kpl z całym modulatorem w cenie ok.2000zł
  
 
Nie zrozumieliśmy się Pisząc "modulator" miałem na mysli tą dużą płaską blaszaną puszkę z układem elektronicznym która jest we wnętrzu auta, a nie te wielkie aluminiowe "coś" co jest pod maską
  
 
czyli chcesz kupić komputer ABS-u , a nie modulator
  
 
Cytat:
czyli chcesz kupić komputer ABS-u , a nie modulator



Właśnie....
Modulator to właśnie to wielkie aluminiowe "coś".
  
 
Zaraz zaraz bo sie zgubiłem
Modulator to to gdzie wchodzą pod maską przewody od absu to "aluminiowe cos" tak??
No to jesli tak to mam sprawdzic przewody wchodzące do niego i co jeszcze??
a i czy "to" coś jest jakoś rozbieralne bo jak jest bład z cewką to może same cewki jakoś da sie wymienic, co??
  
 
Cytat:
Andi_K miał ostatnio identyczną sytuację - zwarcie do masy silnika lewego przedniego koła. Z tego co wiem zakupił nowy (używany) moduł, ale nastąpiło u niego "cudowne uzdrowienie" i na razie nie wymeniał



pomyłka Batmanie u mnie pokazywalo blad 62 prawy przedni silnik zwarty z masa!!
A co do modulatora to sa po 150, 140 pln do zakupienia na allegro, itp.
A mozna wymieniac i poszczeg. jego elementy (silniki,cewki)
  
 
Cytat:
A mozna wymieniac i poszczeg. jego elementy (silniki,cewki)



Samej cewki elektrozaworu nie da się wymienić, bo jest stanowi jedność z elektrozaworem. Ale sam elektrozawór mozna wymienić bez najmniejszych problemów.
Mocowany jest 2 śrubkami z łbem imbusowym, lub gwiaździstym (niepamietam już) do modulatora. Po wymianie chyba nawet nie trzeba odpowietrzać układu ham.
Problem jest tylko kupić sam nowy elektrozaw. Mnie w ASO powiedzieli, że muszę kupic cały modulator za 2000 zł bo poszczególnych elementów się nie wymienia, co akurat nie jest prawdą, bo nawet w ksiażce serwisowej jest opisany sposób wymiany niektórych elementów modulatora.
  
 
Macie rację chodzi o komputer ABS-u. Zatem :
1. Czy można jeździc bez niego ?
2. Gdzie i za ile nabyć ?
  
 
Tommi-j a nie masz może jakich części z tego swojego modulatora co by mi sie przydały (chodzi mi o ten elektrozawór z cewką)
  
 
Cytat:
Macie rację chodzi o komputer ABS-u. Zatem :
1. Czy można jeździc bez niego ?
2. Gdzie i za ile nabyć ?



Ad 1. Oczywiście, ze można. Układ hamulcowy, będzie działał podobnie jak w wersjach bez ABS.
A TYLKO podobnie, ponieważ w wersji z ABS nie ma montowanych korektorów siły hamowania kół tylnych (rolę korektora pełni w tym przypadku pompa ABSu), więc wszystkie koła teoretycznie będo hamować z tą samą siłą, niezależnie od obciążenia tylnej osi. A to moze być niebezpieczne w pewnych okolicznościach.

Ad 2. Poszukaj np. na Allegro z "anglików" rozbieranych na części, lub z rozbitków.
Cena: myślę że 100-150 zł to max za używkę. To nie jest element "chodliwy", wiec i ceny nie będą wysokie.

Cytat:
Tommi-j a nie masz może jakich części z tego swojego modulatora co by mi sie przydały (chodzi mi o ten elektrozawór z cewką)



Części mam, ale elektrozawory mam uszkodzone (1 na pewno, drugi-przykleiłem wtyczke, ale nie wiem, czy działa).
Zresztą pisałem o tym parę postów niżej:
Cytat:
Jeżeli faktycznie jest uszkodzony elektrozawór, to jest problem, bo ja mam właśnie ułamane wtyczki przy tych elektrozaworach (niefortunnie oparłem sie o nie dłonią ).
Jedna wtyczkę udało mi sie jakoś przykleić poxipolem i chyba 1 eletrozawór działa, natomiast w drugim zaworze przerwały się kabelki i nie nadaje się on do użytku.



Ps. Jacenty, pewny jesteś, ze to komputer jest uwalony??
Może po prostu przerwał się przewód przy kole, lub padł czujnik predkości.
  
 
Cytat:
2006-05-12 12:58:40, tommi-j pisze:
Części mam, ale elektrozawory mam uszkodzone (1 na pewno, drugi-przykleiłem wtyczke, ale nie wiem, czy działa).


czy to jest to co odkręca sie torksem i do czepia sie do tego przewody abs tak?? i po odkreceniu i wyjeciu z pompy abs zaczyna płyn hamulcowy wyciekać ? To to jest ten elektrozawór z cewką??

Sorry ze tak pytam ale jestem nie ogarnięty w temacie
  
 
Cytat:
czy to jest to co odkręca sie torksem i do czepia sie do tego przewody abs tak?? i po odkreceniu i wyjeciu z pompy abs zaczyna płyn hamulcowy wyciekać ? To to jest ten elektrozawór z cewką??



  
 
Cytat:
2006-05-15 07:25:02, tommi-j pisze:




jupii