[MKVII] 1.4 CVH - Wymiana paska rozrządu (fotorelacja)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ponieważ niedawno robiłem przekładkę silnika 1,4 postanowiłem wówczas wykonać fotorelację z wymiany paska rozrządu. Ponieważ silnik miałem na zewnątrz operacja ta jest dziecinnie prosta z uwagi na to że dostęp do paska jest idealny.


Do tej czynności potrzebne będą:

Klucze nasadowe: 10, 13, 15, 19,
grzechotka,
łyżka do kół,
klucz do kół,
podnośnik.

Na początek wypadałoby poluzować nakrętki prawego przedniego koła, podnieść przód samochodu i zdjąć koło.

Od spodu samochodu zakładamy klucz 15 na śrubę napinacza i przekręcając zgodnie ze wskazówkami zegara odciągamy napinacz i zdejmujemy pasek wielo-klinowy z alternatora, pompy wspomagania itd.

Teraz zabieramy się na zdjęcie górnej osłony paska odkręcając dwie śruby kluczem 10. Z uwagi na to, że Wasze silniki będą w samochodzie dostęp będziecie mieli ograniczony przez podłużnicę. Możecie użyć klucza 10 oczkowego-łamanego.


Teraz w łapkę bierzemy klucz nasadowy 19 i odkręcamy śrubę na wale korbowym. Nie będzie to łatwe z uwagi na to, że wał korbowy będzie się obracał. Dlatego też ja użyłem pistoletu. Trrrrrrrrrrrrrwruuuuuuuuum i już było odkręcone

Teraz należy zdjąć kółko (UWAŻAJCIE aby nie zgubić siedzącego w wale klinika), a następnie kluczem 10 odkręcamy dolną część osłony paska rozrządu.


Naszym oczom ukazuje się taki widok (w waszym przypadku widok ograniczony przez błotnik ).


Teraz przykręcamy z powrotem śrubę z podkładką do wału korbowego (BEZ TALERZYKA - to na co zakłada się pasek wielo-klinowy). Następnie kluczem nasadowym 19 obracamy silnikiem aż znaki na wałku rozrządu i głowicy oraz wale korbowym i bloku silnika pokryją się ze sobą(czerwone elipsy).


I z bliska (wybaczcie jakość, ale zdjęcie robiłem telefonem):



Teraz za pomocą klucza 13 popuszczamy dwie śruby trzymające rolkę napinacza.


Wyjmujemy stary pasek i zakładamy nowy. Podczas zakładania uważajmy, aby znaki na kółkach, bloku oraz głowicy pokrywały się poprawnie. Aby odpowiednio naciągnąć pasek umieszczamy łyżkę do kół w sposób pokazany na zdjęciu naciągamy pasek i przykręcamy rolkę napinacza kluczem 13.


Teraz zakładamy klucz 19 i kręcimy wałem korbowym (zgodnie ze wskazówkami zegara) pełen obrót wałka głowicy.


Jeśli strzałka na kółku wałka korbowego spotka się z znaczkiem na głowicy sprawdzamy znacznik kółka wału korbowego. Jeśli pokrywa się on ze znakiem na bloku silnika oznacza to, że pasek jest dobrze założony i rozrząd nie przestawił się.

Teraz odkręcamy i zdejmujemy śrubę z wału korbowego.
Zakładamy dolną osłonę paska rozrządu i przykręcamy dwiema śrubami 10.
Zakładamy kółko na wał korbowy (w kółku jest wycięcie na malutki klin) i przykręcamy śrubą 19.
Zakładamy górną osłonę przegubu i przykręcamy dwiema śrubami 10.
Wrzucamy koło na piastę i przykręcamy je.
Opuszczamy samochód na dół.
Dokręcamy koło "na gotowo".

Powodzenia.


[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-10-26 13:41:10 ]
  
 
witam
normalnie jestem pod wrażeniem
miał bym na marginesie taką malutka prosbę odnośnie wymiany paska , gdybys tak jeszcze udokumentował podobna wymiane tylko z mała różnica silnika, mam na mysli TD , normalnie był bym Ci dozgonnie wdzięczny i myślę że nie tylko ja ale też inni forumowicze
pozdrawiam serdecznie