MotoNews.pl
3 Rav4 D-4D Gasnie w mroźne dni... (241067/18) - NT
  

Rav4 D-4D Gasnie w mroźne dni...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Ja znowu z problem z moja Rav-ka D-4D 2001r.
Ostatnio przymroziło troszke i mam następujące problemy.
Temperatura ok -15stC . Odpala ciężko ale po chwili kręcenia ( czasami po drugim razie ) daje rade. Problem jest po przejechaniu ok 100-200m zaczyna szarpac i gaśnie. Jak na biegu jałowym popracuje ok 12 min i sie nagrzeje jest ok. nie ma problemów. Dolałem jakis uszlachetniacz do paliwa ale nie na wiele pomogło.
Może jakieś podpowiedzi? Znajomy mechanik mówił o wlaniu paru litrów ( ok 5 na pełny bak ) benzyny ale sam nie wiem. Czy może załonić intercooler na zimę? Ma to jakieś znaczenie?
Pozdrawiam i z góry dzieki za pomoc
  
 
Filtr paliwa (lub filtry - nie wiem ile tam jest) kiedy wymieniałeś ?

Może masz w nim ,,masło".
  
 
W sumie wymieniałem całkiem niedawno jakies 7 mies temu.
Własnie pare min temu byłem odpalić RAV-ke na zewnątrz -10stC. Zapaliła bez problemu pochodziła jakies 45s i na jałowym biegu zgasła. Zapaliłem drugi raz...znowu pochodziła i znowu zgasła.
Potem juz OK.
Faktycznie moze to wygladac na problem z paliwem.
  
 
Cytat:
2009-12-18 19:29:01, joe__ pisze:
W sumie wymieniałem całkiem niedawno jakies 7 mies temu. Własnie pare min temu byłem odpalić RAV-ke na zewnątrz -10stC. Zapaliła bez problemu pochodziła jakies 45s i na jałowym biegu zgasła. Zapaliłem drugi raz...znowu pochodziła i znowu zgasła. Potem juz OK. Faktycznie moze to wygladac na problem z paliwem.


Wymien filtr paliwa,zatankuj do pelna ropy zimowej do -20 i wlej do paliwa jakis dodatek pt anty zel.
Parafina jak sie wytraci to zatyka filtr a zeby ja rozpuscic to trzeba ogrzac do +20 stopni.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Dzisiaj było o wiele gorzej.
Temp. -12stC odpaliłem bez probelmu ( dwa razy zagrzałem świece ) i za pierwszym kręceniem.
Pochodziła 30s zgasała i znowu zapliłem 30 s i zgasła tak chyba 4-5 razy.
Potem juz na jałowym nie gasła ale kazda próba ruszenia i zwiekszenia obrotów to znowu gasniecie.
Po ok 15 min grzania w koncu udało mi sie ruszyc i jechać ale traciła moc dokładnie przy 2tys obrotów i szarpała. Jak chwyciła taka normalna temp. pracy było dopiero dobrze. W sumie po ok 25 min po odpaleniu. Dzisiaj jeszcze wymontowałem cały filtr paliwa...i ze tak powiem zadnych oznak wytrącającej sie parafiny ani żadnego brudu itp.
Zastanawiam sie nad zaworkami na pompie ale czy to mozliwe żeby nie było żadnego błędu?
Chyba ze naprawdę zatankowałem tak felerne paliwo. Uszlachetniacza już wlałem przedwczoraj ale nic nie pomogło.
Znowu problem...
  
 
Cytat:
2009-12-19 19:51:13, joe__ pisze:
Dzisiaj było o wiele gorzej. Temp. -12stC odpaliłem bez probelmu ( dwa razy zagrzałem świece ) i za pierwszym kręceniem. Pochodziła 30s zgasała i znowu zapliłem 30 s i zgasła tak chyba 4-5 razy. Potem juz na jałowym nie gasła ale kazda próba ruszenia i zwiekszenia obrotów to znowu gasniecie. Po ok 15 min grzania w koncu udało mi sie ruszyc i jechać ale traciła moc dokładnie przy 2tys obrotów i szarpała. Jak chwyciła taka normalna temp. pracy było dopiero dobrze. W sumie po ok 25 min po odpaleniu. Dzisiaj jeszcze wymontowałem cały filtr paliwa...i ze tak powiem zadnych oznak wytrącającej sie parafiny ani żadnego brudu itp. Zastanawiam sie nad zaworkami na pompie ale czy to mozliwe żeby nie było żadnego błędu? Chyba ze naprawdę zatankowałem tak felerne paliwo. Uszlachetniacza już wlałem przedwczoraj ale nic nie pomogło. Znowu problem...


Obejrzales filtr???
Rozumiem ze rozkroiles obudowe rozwinales charmonijke z papieru i byl nie zapchany
No niewiem jak mozna ogladac filtr paliwa.
Filtra sie nie oglada tylko wymienia w pierwszej kolejnosci jak zaczynaja sie jakiekolwiek problemy z ukladem paliwowym

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
W porządku jak już sie tak nabijasz Bigelektronie to wymienie go jutro. Zastanawiałem sie tylko czy to napewno to ponieważ niedawno wymieniany...a oryginał kosztuje 150zł, wiec dlatego sie zastanawiam. Dobrze wiesz jak to wyglada w silniku D-4D ( a ja musiałem poznac ) wiec wydawało mi się, ze jezali sa tego typu problemy to bedzie cos widac np. na wlocie filtra ( wytracajaca sie parafina, brud etc. ) filtra oczywiscie nie rozwijałem i nie rozkrajałem obudowy. Dzisiaj miałem jeszcze większe problemy z odpaleniem w sensie gasł chyba z 15 razy i musiałem go powtórnie odpalać. Potem nawet jak juz chwycił temp. pracy ( wskaźnik temp. w połowie skali) to i tak nie miała mocy...do 2 tys jedzie potam stop...szarpie. Tak prawie cały czas.
  
 
Cytat:
2009-12-20 18:44:26, joe__ pisze:
W porządku jak już sie tak nabijasz Bigelektronie to wymienie go jutro. Zastanawiałem sie tylko czy to napewno to ponieważ niedawno wymieniany...a oryginał kosztuje 150zł, wiec dlatego sie zastanawiam. Dobrze wiesz jak to wyglada w silniku D-4D ( a ja musiałem poznac ) wiec wydawało mi się, ze jezali sa tego typu problemy to bedzie cos widac np. na wlocie filtra ( wytracajaca sie parafina, brud etc. ) filtra oczywiscie nie rozwijałem i nie rozkrajałem obudowy. Dzisiaj miałem jeszcze większe problemy z odpaleniem w sensie gasł chyba z 15 razy i musiałem go powtórnie odpalać. Potem nawet jak juz chwycił temp. pracy ( wskaźnik temp. w połowie skali) to i tak nie miała mocy...do 2 tys jedzie potam stop...szarpie. Tak prawie cały czas.


Wiem ile kosztuje filtr jest to jednak najtanszy z elementow jakie moga wywolac taki efekt,i najbardziej prawdopodobny.
Wymien ten filtr,a jak uznasz ze niepotrzebnie to zawsze mozesz go sobie potem zalozyc choc nie polecalbym.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Byłem w serwisie...wymieniłem filtr paliwa na oryginał. Jak reką odjał Zero spadku mocy przy wyższych obrotach. Niestety temp. powietrza podskoczyła jest w okolicy 0stC zobacze co będzie rano. Na razie RAV-ka odżyła Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-12-22 22:17:10, joe__ pisze:
Byłem w serwisie...wymieniłem filtr paliwa na oryginał. Jak reką odjał Zero spadku mocy przy wyższych obrotach. Niestety temp. powietrza podskoczyła jest w okolicy 0stC zobacze co będzie rano. Na razie RAV-ka odżyła Pozdrawiam


Nie podniecaj sie tylko dymaj na stacje nalej do pelna i wlej srodek przeciw wytracaniu sie parafiny,bo jak scisnie mrozem to bedziesz mial powtorke z rozrywki.Paliwo na stacjach jest niestety letnie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2009-12-22 22:30:46, Bigelektron pisze:
Nie podniecaj sie tylko dymaj na stacje nalej do pelna i wlej srodek przeciw wytracaniu sie parafiny,bo jak scisnie mrozem to bedziesz mial powtorke z rozrywki.Paliwo na stacjach jest niestety letnie.



A masz może orientację, jak kopciuchy D4D znoszą prastary sposób na zimowe kłopoty czyli dolanie ok. 5% benzyny do ON ?
Jakoś nie mam przekonania do czegoś, czego kilkadziesiąt ( kilkaset? ) ml niby ma zapobiec wytrącaniu parafiny w kilkudziesięciu litrach ropy
Jak już miałbym coś dolewać, to wolałbym benzynę, bo to przynajmniej też paliwo
Pozdro.
  
 
ja zatankowałem jakiś tydzien przed mrozami i przy -15 odpalał na jedno uderzenie wału
Do D4D lepiej nie wlewać beznyny sa nowoczesne srodki o mocnoej skondensowanej formule.