Pomocy klima nie działa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam toyote carine E 94r. i silnik mi w niej padł włozyłem do niej silnik tez od takiej toyoty tylko w tej nie było juz klimy przekładałem cały łaczniez instalacja włożyłem komputer od silnika z ztamtej bo kostki miał inny i teraz mi klimatyzacja nie działa nawet na lampeczke w guziku od włacznia nie dostaje pradu co zrobic?
  
 
Szukać po kablach.

Skoro tamten silnik nie miał klimy, to najwidoczniej nie ma ASV, ani okablowania do sprężarki.

pzdr
  
 
jakbys postawil kilka kropek to by mi sie latwiej czytalo. powaznie...
  
 
szukalem po kablach i są w wiązkach kable do klimy tylko niegdzie napiecia w nich znaleźć nie mogę tak jakby cały układ tej klimatyzacji napiecia nie miał. wie ktos czy to jest jakos z nawiewem połaczone???
  
 
Cytat:
2009-06-24 14:47:28, bialy17x pisze:
szukalem po kablach i są w wiązkach kable do klimy tylko niegdzie napiecia w nich znaleźć nie mogę tak jakby cały układ tej klimatyzacji napiecia nie miał. wie ktos czy to jest jakos z nawiewem połaczone???


Po pierwsze to poczytaj jakiej firmy byl sterownik silnika poprzednio a jakiej jest teraz??
Po drugie rozumiem ze przelozyles wiazke silnikowa z komputerem,bo wtyczki byly inne.Jak polaczyles to z reszta instalacji auta,pewnie tez nie pasowaly wtyczki.....
  
 
przełożyłem tylko jeden panel pod schowkiem ten sterujący silnikiem bo był inny tam był w jednej kości a tu jest na trzy podzielony a reszta wtyczek pasowała idę zobaczyc jakiej były firmy
  
 
stary komputer był produkowany w Japonii a ten co włożyłem w Niemczech satry był firmy denso w samochdozie z którego brałem silnik nie było klimatyzacji ale były przygotowane kable pod nią tam gdzie ja mam guzik od klimy było zaslepione ale rozebrałem ten panel i normalnie jest tam podłaczona wiązka pod włacznik od klimatyzacji identycznie jak u mnie wiec chyba powinno chodzić a tu nic a jest możliwe ze klimatyzacja sie nie właczy przez to ze skonczyl sie jej ten gaz ??
  
 
Chłopie, używaj kropek, bo za nic nie mogę zrozumieć, o co Ci chodzi
  
 
sprawdz bezpieczniki. jakby gaz sie skonczyl, to guzik od klimy by sie podswietlil. przynajmniej ja tak mialem. podswietlal sie ale klima nie chlodzila. mozesz jeszcze sciagnac jakas ksiazke do obslugi auta. jest tam rozrysowany schemat elektryczny auta. powinien pomoc.

i kolejny raz apeluje. postaw kilka kropek. bedzie nam latwiej zrozumiec o co ci chodzi. duzo osob nawet nie czyta posta jak widzi takie cos bez kropek.

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-06-24 22:30:56, bialy17x pisze:
stary komputer był produkowany w Japonii a ten co włożyłem w Niemczech satry był firmy denso w samochdozie z którego brałem silnik nie było klimatyzacji ale były przygotowane kable pod nią tam gdzie ja mam guzik od klimy było zaslepione ale rozebrałem ten panel i normalnie jest tam podłaczona wiązka pod włacznik od klimatyzacji identycznie jak u mnie wiec chyba powinno chodzić a tu nic a jest możliwe ze klimatyzacja sie nie właczy przez to ze skonczyl sie jej ten gaz ??


Mnie tam brak interpunkcji nie przeszkadza i teraz odpowiadam Jezeli miales przedtem komputer Denso a teraz masz Bosch tzn ze Twoja Carina byla japonska a teraz silnik jest z Angola
Abstrachujac od tego czy jest gaz czy niema klima nie ruszy Komputer klimatyzacji gada z komputerem silnika za pomoca dwoch kabli
Jak wiadomo kiedy jeden gada po japonsku a drugi po angielsku to se nie pogadaja
  
 
hehe sory za ta interpunkcje. To moja toyota zna angielski xD, była naszykowana kostka do klimy w tym silniku, tylko zaślepiona i zawinięta pod izolacja , wystarczyło ja wypruć i wcisnąć w jej miejsce. A jak wkładałem komputer to tego miejsca nie widziałem bo tak trochę silnik od wentylatora go zasłania a tam jest kijowe dojście THX za pomoc. Pozdrawiam
  
 
raczej duzo nie pomoglismy, no ale spoko jak dziala juz

to kable moga mowic?? i to w dialektach??
  
 
Cytat:
2009-06-25 20:10:46, kleeb pisze:
raczej duzo nie pomoglismy, no ale spoko jak dziala juz to kable moga mowic?? i to w dialektach??


Kable nie ,ale protokol komunikacji jest inny dla komputera japonskiego i angielskoiego-tak przynajmniej jest w Corolli okularnicy,ale moze w Cari to jakos zunifikowali niemam pojecia...
  
 
Cytat:
2009-06-25 22:51:17, Bigelektron pisze:
Kable nie ,ale protokol komunikacji jest inny dla komputera japonskiego i angielskoiego-tak przynajmniej jest w Corolli okularnicy,ale moze w Cari to jakos zunifikowali niemam pojecia...



Eeee... okularnica to inna bajka i OBD2
W Carinie wszystko jest proste, a komputery są wielojęzyczne Z resztą ten cały moduł sterujący od klimy jest prosty jak budowa cepa. Mam nawet gdzieś jego schemat. Kilka tranzystorów i dość
Osobiście mam u siebie w budzie '93 klimatyzację, która według instrukcji była przeznaczona dla roczników '96+. I działa
Pozdro.
  
 
Witajcie

Właśnie kupiłem instalację klimy do Corolli 97 (E11) z silnikiem 4E FE wersja niby przygotowana pod klimę (teraz się zastanawiam co to miało znaczyć jak mi za montaż krzyczą 2000 zł). Wypakowałem wszystko i na początku było nieźle:
1. Główne elementy trafion: sprężarak, chłodnica z went. przewody, parownik
2. Miejsce do zamontowania pompy i chłodnicy jest i wygląda ok
3. po przyłożeniu przewodu w okolicach podszybia znalazła się zaślepiona kostka, która pasuje do wtyczki czujnika na przewodzie.

I na razie na tym koniec sukcesów - tzn. nie ma gdzie podłączyć pompy i wentylatora od klimy Trochę utknąłem i zastanawiam się co dalej. Może macie jakieś doświadczenie lub pojęcie czy to może być gdzieś schowane, czy trzeba poprowadzić nowe kable.

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Pozdraiwam
Marcin Lebiecki
  
 
Cytat:
2009-07-09 13:44:51, marcinlemon pisze:
[...]I na razie na tym koniec sukcesów - tzn. nie ma gdzie podłączyć pompy i wentylatora od klimy Trochę utknąłem i zastanawiam się co dalej.[...]



W moim przypadku w nowym komplecie klimy była dodatkowa wiązka i puszka z przekaźnikami wentylatorów.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2009-07-09 15:38:04, Perzan pisze:
W moim przypadku w nowym komplecie klimy była dodatkowa wiązka i puszka z przekaźnikami wentylatorów. Pozdro.



No tak tylko uściślając to ja kupiłem elementy klimy z używanego auta i obawiam się, że nie mam wszystkiego. Muszę dorwać gdzieś dokładny schemat instalacji klimy. Jeżeli masz jakieś zdjęcia tych przekaźników to wrzuć na forum. I jeszcze jedno - czy do klimy jest jakiś komputer sterujący?
  
 
Cytat:
2009-07-09 17:38:23, marcinlemon pisze:
No tak tylko uściślając to ja kupiłem elementy klimy z używanego auta i obawiam się, że nie mam wszystkiego. Muszę dorwać gdzieś dokładny schemat instalacji klimy. Jeżeli masz jakieś zdjęcia tych przekaźników to wrzuć na forum. I jeszcze jedno - czy do klimy jest jakiś komputer sterujący?



Zlokalizowałem już o co chodzi z przekaźnikami - faktycznie brakuje mi tej puszki z przekaźnikami do klimy. Właśnie staram się ja gdzieś zamówić. Interesuje mnie sposób podłączenia elektryki klimatyzacji. Postaram się wyjaśnić ideowo a Wy dołóżcie swoje i nanieście korekty.

1. Włącznik klimy podaje sygnał na przekaźniki
2. Przekaźniki uruchamiają sprężarkę, wentylator
Jak na razie to brzmi bardzo prosto - chyba za prosto żeby było prawdziwe więc pewnie gdzieś jest błąd
3. na sztywnym przewodzie klimy przy podszybiu jest czujnik- nie wiem co on robi ale jest u mnie taka luźna kostka która do niego pasuje (była zaślepiona) ale nie wiem gdzie dalej idzie.

Kwestie do przemyślenia
Czy ten czujnik idzie do komputera, jak łączy się z klimą
Czy w ręcznej klimie jest jakiś sterownik - w serwisie pytałem to mówią, że raczej nie ma.

Mam nadzieję, że ktoś kto bardziej to kuma trochę rozbuduje i poprawi moją wypowiedź.

Pozdrawiam
Marcin
  
 
Trudno ten moduł nazwać komputerem, ale jest takie coś. Właśnie tenże moduł steruje przekaźnikami wentylatorów i sprężarką. Sprawdza czy silnik się kręci, czy kompresor się kręci i takie tam. Ten czujnik na rurce to pewnie czujnik ciśnienia, a podpięty jest prawdopodobnie do modułu sterującego klimą. Jak ciśnienie wzrośnie za bardzo to moduł powinien wyłączyć klimę.
W Carinie ten moduł jest podczepiony do wentylatora nadmuchu kabiny (za schowkiem). Popatrz jeszcze tam czy nie masz sporej zaślepionej wtyczki.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2009-07-10 23:12:39, Perzan pisze:
Trudno ten moduł nazwać komputerem, ale jest takie coś. Właśnie tenże moduł steruje przekaźnikami wentylatorów i sprężarką. Sprawdza czy silnik się kręci, czy kompresor się kręci i takie tam. Ten czujnik na rurce to pewnie czujnik ciśnienia, a podpięty jest prawdopodobnie do modułu sterującego klimą. Jak ciśnienie wzrośnie za bardzo to moduł powinien wyłączyć klimę. W Carinie ten moduł jest podczepiony do wentylatora nadmuchu kabiny (za schowkiem). Popatrz jeszcze tam czy nie masz sporej zaślepionej wtyczki. Pozdro.



Właśnie dostałem instalacje z przekaźnikami oraz sterownikiem. Mam zamiar dzisiaj zabrać się za składanie klimy w całość. Jeżeli macie jakieś namiary na manuala albo coś co może pomóc w tej kwestii to będę wdzięczny.

Marcin