MotoNews.pl
  

Instalacja sekw. wtrysk 6cyl. KME źle działa, pb normalnie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
oto mój problem:
1) gdy rano zapalam auto i zagrzewam (no podczas odśnieżania), auto powinno (zawsze tak było) przełączać się na gaz po minięciu wskazówki temperatury niebieskiego pola. I tak się dzieje, ale tylko na postoju.
2) Podczas jazdy gaz włącza się dopiero gdy wskazówka temperatury osiąga temperaturę roboczą lub krótko przedtem. Dodam że wymienione są czujniki temp. w parowniku jak i w listwie wtryskowej na nowe.

Druga strona problemu to: gdy włączy się gaz na postoju (1) w miarę gdy silnik jest jeszcze zimny to silnik gaśnie, choć po kolei uruchamiają się elektrozawory i pracują wtryski.

Z kolei gdy gaz przełącza się z opóźnieniem (2) to zaraz po przełączeniu silnik zaczyna taktować, tak jakby na 3 cylindry palił. Oczywiście jest też znacznie słabszy. Odłączam gaz, auto przełącza się na benzynę i chodzi już normalnie.
Za jakiś czas gdy silnik popracuje eszcze 10min na benzynie znów przełączam na gaz i wtedy samochód pracując na gazie ma podobną moc jak na benzynie, ale
na wolnych obrotach nierówno pracuje a przy schodzeniu z obrotów na biegu jałowym słychać z wydechu poddźwięk, o częstotliwości takiej jak czasem da się słyszeć przy odcięciu zapłonu.

Czy jest możliwe że ciecz chłodząca jakimś sposobem przedostaje się do gazu zasilającego silnik w parowniku?

Instalacja KME wtrysk sekwencyjny 6 cyl. , BMW e30 320i silnik M20b20.
  
 
na moje oko wieje ci w parownik jak jedziesz poprostu zaczyna go wychladzac a jak stoi to w komorze silnika jest tylko ciepelko od silnika.
co do chodzenia na "3 gary i gasniecia po przelaczeniu" poprostu masz ustawiona za niska temperature przelaczania. w lato moze jest ok a w zime jest mu za zimno.dlatego po "10 min" juz jest odpowiednia temperatura i przelanczasz i jest wszystko ok.
Gdy woda by przedostawala sie do silnika z parownika to twoj silnik by koslawo chodzil.