 HNT był 126R-5 2x BMWe30 ... Mikołów | Witam,
oto mój problem:
1) gdy rano zapalam auto i zagrzewam (no podczas odśnieżania), auto powinno (zawsze tak było) przełączać się na gaz po minięciu wskazówki temperatury niebieskiego pola. I tak się dzieje, ale tylko na postoju.
2) Podczas jazdy gaz włącza się dopiero gdy wskazówka temperatury osiąga temperaturę roboczą lub krótko przedtem. Dodam że wymienione są czujniki temp. w parowniku jak i w listwie wtryskowej na nowe.
Druga strona problemu to: gdy włączy się gaz na postoju (1) w miarę gdy silnik jest jeszcze zimny to silnik gaśnie, choć po kolei uruchamiają się elektrozawory i pracują wtryski.
Z kolei gdy gaz przełącza się z opóźnieniem (2) to zaraz po przełączeniu silnik zaczyna taktować, tak jakby na 3 cylindry palił. Oczywiście jest też znacznie słabszy. Odłączam gaz, auto przełącza się na benzynę i chodzi już normalnie.
Za jakiś czas gdy silnik popracuje eszcze 10min na benzynie znów przełączam na gaz i wtedy samochód pracując na gazie ma podobną moc jak na benzynie, ale
na wolnych obrotach nierówno pracuje a przy schodzeniu z obrotów na biegu jałowym słychać z wydechu poddźwięk, o częstotliwości takiej jak czasem da się słyszeć przy odcięciu zapłonu.
Czy jest możliwe że ciecz chłodząca jakimś sposobem przedostaje się do gazu zasilającego silnik w parowniku?
Instalacja KME wtrysk sekwencyjny 6 cyl. , BMW e30 320i silnik M20b20. |