Elektryka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich i proszę o poradę. Mam problem, ponieważ bardzo chcę mieć w moim ATU+ rocznik 99 elektryczne szyby/lusterka ale niestety nigdzie nie mogę ich zakupić. Zestawy uniwersalne mnie nie interesują. Dałem ogłoszenienie na Giełdzie FSO, jednak bez skutku. W sklepach to samo. Mówią, że wyłączniki to by jeszcze mieli, ale kompletu to już dawno nie widzieli. Proszę o poradę gdzie tego szukać. Z chęcią od kogoś odkupię jeśli ktoś ma. Z góry dzięki za podpowiedź. Mój mail to dagbar1@wp.pl[addsig]
  
 
Giełda fizycznie namacalna, a nie internetowa zapewne załatwi Twoją sprawę
  
 
Dzięki za odpowiedź. Poproszę jeszcze o jakieś namiary. Mieszkam w Wieluniu (woj. łódzkie).
  
 
szukaj na allegro, ale też nie masz 100% że będą 100& sprawne.
el szyby jeszcze bywają, ale lusterka to rzadkość.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
No właśnie , lusterka to prawdziwy rarytas. Nie orientujecie się czy pasują od innego wózka (daewoo, opel)?? Na forum znalazłem coś takiego , że elektrykę w Zomisie ktoś kupił. Ja do Wa-wy mam ponad 200km więc nie opyla mi się taka wycieczka.
  
 
W Zomisie to co najwyzej możńa dostać joystick. Na 100% napędy lusterek są zgodne z jakimiś innymi, ale nie wiadomo z jakimi.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2005-08-16 23:53:49, OLO pisze:
...Na 100% napędy lusterek są zgodne z jakimiś innymi, ale nie wiadomo z jakimi.



DJ chyba wie
  
 
racja

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Nowe Elektrycznie regulowane lusterka sa do dostania w Gdansku po 108 zl sztuka.
  
 
Do kolegi LAZIKa wysłałem PRIV w sprawie lusterek. Chciałem jeszcze zapytać w sprawie el. szyb - którą konkretnie giełde byście polecili. Ja po giełdach nie jeżdżę więc nie wiem.
  
 
Niestety el. szyb/lusterek nadal nie mam choć bardzo bym chciał Nie wierze , że nie umiecie mi pomóc. Proszę o jakieś wskazówki.
  
 
jest już wątek o el. szybach i pisałem jest tam trochę poszukaj, poczytaj i ew. daj priv
  
 
Cos taki niecierpliwy ?
  
 
Jestem niecierpliwy bo na dworze gorąco a moje korbry chodzą jak zardzewiały wałek od studni:[ Nie chce już pradawnych korb reanimować, chcę mieć cywilizowane autko a nie na korbe.
  
 
Mam zagadkę dla tych którym nie obca jest elektryka samochodowa oraz elektronika...

Zrobiłem ostatnio sobie w samochodziku włączanie wentylatora chłodnicy przez przekaźnik (nie we wszystkich fiatach to było).

Zrobiłem sterowanie masą. Przekaźnik 541 pod styk "85" +12V pod styk "86" włącznik termiczny i masa. Pod styk "30" masa wentylatora i pod styk "87" masa do karoserii. Wszystko gra jak trzeba.

dzis postanowiłem zrobić wyłącznik ręczny (omijający przekaźnik, w razie jego awarii, oraz diode sygnalizującą działanie wentylatora (zakupiłem do tego celu zieloną diode LED 5mm 12V)

Wyłącznik podpiołęm pod drugi styk"87" i pod mase - wszystko działa, diode podpiąłem pod +12V i pod "87" czyli za kazdym razem jak chodzi wentylator to się pali dioda...

I teraz pytanie: Dlaczego dioda zapala się szybko a gaśnie powoli jakby kondensator miała w obwodzie???
rozkładam ręce... choć podoba mi się to dodam tylko że gaśnie powoli jeśli rozłączamy minus, jak rozłączam +12V to gaśnie szybko...

uff


[ wiadomość edytowana przez: LifeGuard dnia 2006-05-09 22:11:57 ]
  
 
Bo po odłączeniu napięcia wentylator kręcący się rozpędem powoduje, że silnik staje się prądnicą. W czasie jazdy, przy wyższych prędkościach, kiedy pęd powietrza obraca wentylatorem dioda pewnie będzie się żarzyć.
  
 
ale nie ma jednego bieguna ! odłączam minus przecież
  
 
Ja bym zamontowal zwykla diode (nie na 12V) i dal rezystor. Wtedy bedzie po klopocie - sprawdz.
  
 
Cytat:
2006-05-09 22:18:30, LifeGuard pisze:
ale nie ma jednego bieguna ! odłączam minus przecież


Dupa za mnie, nie elektryk, ale wydaje mi się, że wcale nie musi go być - kiedy odłączysz masę, powstaje mały obwód zamknięty składający się z diody i silnika, w którym jest indukowany prąd.
Może uda mi się sklecić jakiś prosty schemacik...
  
 
Jak odlaczysz mase to od kiedy masz obwod?? Nie ma napiecia odniesienia, nie ma ukladu. Zdejmij kleme "-" z akumulatora i sprobuj odpalic auto...