MotoNews.pl
  

Przeglad techniczny auta 4x4 ( RAV4 )

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie:
W mojaj RAV-ce z 2001 roku mam stały naped 4x4 wiec czy można na przegladzie technicznym kręcic rolkami tylko jedną oś?
Może to lamerskie pytanie ale czy coś się nie zepsuje?
Teoretycznie wydaje mi sie to raczej niezalecane, ale może moje obawy są bezpodstawne?

Pozdrawiam
  
 
Zawsze jak jadę na przegląd pytają mnie czy jest napęd na 4 koła, odpowiadam, że aktualnie rozłączony więc jest ok. Kiedy ja u siebie zblokuje centralny mechanizm, wtedy nie dam rady kręcić tylko jedną osiom. U ciebie napęd jest stały, więc nie wyobrażam sobie żeby na rolkach kręcili ci tylko przód albo tył
  
 
No na przegląd sie dopiero wybieram ale faktem jest, że tam maja tylko rolki a nie ( nie wiem jak to nazwac ) takie płyty na których sie hamuje. Zadzwonie i zapytam.

Pozdr.
  
 
Mam jednak jeszcze jedną wątpliowść. Dzwonilem do stacji diagnostycznej i powiedzieli, że nie ma problemu jak sie tylko jedno koło kręci ( napędza) . Blkowanie następuje w przypadku napędu obu kół na jednej osi. Wynikało by z tego ze jest jeszcze mechanizm miedzy przednimi i tylnymi kołami? Ciagle mam watpliwości czy cos sie nie uszkodzi.
Może ktos mi je rozwieje?
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2010-03-31 12:05:58, joe__ pisze:
Mam jednak jeszcze jedną wątpliowść. Dzwonilem do stacji diagnostycznej i powiedzieli, że nie ma problemu jak sie tylko jedno koło kręci ( napędza) . Blkowanie następuje w przypadku napędu obu kół na jednej osi. Wynikało by z tego ze jest jeszcze mechanizm miedzy przednimi i tylnymi kołami? Ciagle mam watpliwości czy cos sie nie uszkodzi. Może ktos mi je rozwieje? Pozdrawiam


No to rozwiewam ... RAF 4 z tego rocznika badamy normalnie na rolkach.Niema tam tez niczego sztywnego w napedzie
Jedynie podobno napisano w instrukcji ze go holowac nie wolno,ale nie czytalem wiec nie moge potwierdzic tego ostatniego.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
dzieki
  
 
Cytat:
2010-03-31 12:35:31, Bigelektron pisze:
No to rozwiewam ... RAF 4 z tego rocznika badamy normalnie na rolkach.Niema tam tez niczego sztywnego w napedzie Jedynie podobno napisano w instrukcji ze go holowac nie wolno,ale nie czytalem wiec nie moge potwierdzic tego ostatniego.


Więc na jakiej zasadzie działa tam napęd??? Centralny mechanizm jest na stałe zblokowany czy też mechanizm jest tradycyjny z tym, że do wyboru są 4 koła a nie 2, tzn, kręci tylko to, które ma najmniejszy opór spośród czterech kół?

[ wiadomość edytowana przez: junior_ek dnia 2010-03-31 17:34:35 ]