WYmiana sterownika silnika na nowszy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

temat zamieściłem również na elektrodzie, ale odzew znikomy, więc zapytam i tu.


Mam taki mały problem i pomimo przeszukania forum odpowiedzi nie znalazłem.
Posiadam Omegę B z silnikiem X20XEV. Samochód jest z roku 1995. Sterownik Simtec 56.1
Rok temu wymieniłem silnik. Przeszczep był z vectry z 2000 roku. Wszystko niby działa jak należy, ale czasem zdarza mu się przymulać, nierówno pracować itp.
Kiedy zacząłem sprawdzać instalację elektryczną odkryłem, ze ktoś odciął 2 kabelki przy kompie (pozostałość po immo). Gdy je na nowo podłączyłem, zaczęła migać lampka CHECK ENGINE.
Samochód ma założony gaz. Pewnie ktoś chciał oszczędzić sobie widoku kontrolki informującej o błędach sondy lambda.

Moje pytanie jest następujące:
Czy można wymienić komputer na młodszy (np simtec 56.5) bez wymiany okablowania?
jakie problemy mogą się pojawić przy takim przeszczepie (samego kompa)?
oczywiście kupowałbym kompa + immo + kluczyk.

I jeszcze jedno. W starym silniku czujnik wału był indukcyjny. Czy po zmianie ECU trzeba by go wymienić na HALLA?
Czy też trzeba będzie zmieniać tarczkę impulsową (wiem, że mechanicy podczas przekładania silnika nic nie zmieniali więc chyba powinna być OK).



Proszę o podpowiedź, czy da się coś takiego zrobić.

Pozdrawiam
  
 
Kompa z zestawem immo możesz zamienić. Czujnik też, impulsatora nie. Ale nie gwarantuje to tego, że silnik zacznie lepiej pracować. Jakaś usterka jest, może brudny tzw. "krokowiec", może LPG...
  
 
G.... prawda kompa nie moze zmienic na inny typ bez zmiany wiazki silnikowej
  
 
Cytat:
2010-05-17 22:17:32, SENATOR pisze:
G.... prawda kompa nie moze zmienic na inny typ bez zmiany wiazki silnikowej



G.... prawda bo jeszcze parę czujników trzeba zmienić.
  
 
Fakt.
  
 
Cytat:
2010-05-17 22:17:32, SENATOR pisze:
G.... prawda kompa nie moze zmienic na inny typ bez zmiany wiazki silnikowej



A czym się różnią komputery poza flashem?

Cytat:
Kompa z zestawem immo możesz zamienić. Czujnik też, impulsatora nie. Ale nie gwarantuje to tego, że silnik zacznie lepiej pracować. Jakaś usterka jest, może brudny tzw. "krokowiec", może LPG...



o jakim impulsatorze mówisz? chodzi ci o koło generujące impulsy, które umieszczone jest na wale? jeżeli o to koło, to wg. EPC koła w wszystkich rocznikach są takie same.
Cytat:
Cytat:


2010-05-17 22:17:32, SENATOR pisze:
G.... prawda kompa nie moze zmienic na inny typ bez zmiany wiazki silnikowej



G.... prawda bo jeszcze parę czujników trzeba zmienić.



jakie czujniki jeszcze trzeba zmienić?
na pewno czujnik wału.
czujnik wałków rozrządu są takie same.
czujniki spalania stukowego też.
położenia przepustnicy też taki sam.

co jeszcze? będę wdzięczny za wszelką pomoc.

powiem wam, że tak czy siak kupię sterownik i wiązkę kabli.
Zdam również relację (nawet fotograficzną) z mam nadzieję udanych prób przełożenia sterownika.