Probem z uruchamianiem [Avensis 1.6 1998]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Piszę w imieniu kolegi, który ma dziwny problem. Wygląda to tak: jego ave nie odpala, brak iskry, wtryski nie podają paliwa, rozrusznik kręci normalnie - po wykonaniu synchronizacji kluczyka z immobilizerem (znalezione na forum) auto potrafi cały dzień uruchamiać się bez problemu a na drugi dzień sytuacja się powtarza... W czym może tkwić problem ?? Czy można jakoś pozbyć się tego immobilizera, zmostkować to co odcina ? A może trzeba kupić używany komplet immobilizer + zestaw kluczyków i to wymienić ? A może po prostu coś gdzieś nie łączy ? Aha - Toyka posiada standardowy fabryczny alarm - liczę na fachową pomoc forumowiczów - pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: Talus dnia 2010-08-21 17:01:17 ]
  
 
No niestety - poprzednie uruchamiania chyba byly przypadkowe - dzis rano (mimo tego ze kolega jezdzil caly dzien wczoraj bez problemu) ave nie odpalila mimo prob kodowania kluczyka, odlaczania alarmu itp itd. Sprawdzalismy iskre i paliwo w cylindrach - nie ma ani jednego ani drugiego... No i teraz kolejne pytanie - czy moze to byc problem z czujnikiem polozenia walu korbowego ? Czy to prawda ze bez sygnalu z tego czujnika nie zadziala ani zaplon ani wtryski ?? Zaholowalismy auto do mechanika na zczytanie kodow bledow testerem - zobaczymy co z tego wyjdzie - pozdr.
  
 
Bigelektron wyjechał na wakacje czy internetu nie opłacił?
Co do usterki to proponuje szukać już używanego czujnika położenia wału
  
 
Masz rację - chyba BIG urlopuje No ale udało się rozwiązać problem - wymiana czujnika położenia wału pomogła. Przy okazji powiem, że strasznie trudno kupić dokładnie taki czujnik w normalnej cenie... używanych brak, nowy kosztuje sporo. Nam udało się zamontować czujnik o trochę innym numerze (wyskakuje taki np. podczas szukania w sklepie intercarsu - koszt 200 zł) - zastosowaliśmy mały patent z dorobieniem płytki dystansowej, przerobieniem przewodu i kostki i ave zaczęła normalnie funkcjonować Stary czujnik miał oporność ponad 100 KOhm, nowy zgodnie z instrukcją 2,2 KOhm. Pozdrawiam wszystkich.
  
 
Cytat:
2010-08-16 13:25:31, Piotr_Dzialdowo pisze:
Masz rację - chyba BIG urlopuje No ale udało się rozwiązać problem - wymiana czujnika położenia wału pomogła. Przy okazji powiem, że strasznie trudno kupić dokładnie taki czujnik w normalnej cenie... używanych brak, nowy kosztuje sporo. Nam udało się zamontować czujnik o trochę innym numerze (wyskakuje taki np. podczas szukania w sklepie intercarsu - koszt 200 zł) - zastosowaliśmy mały patent z dorobieniem płytki dystansowej, przerobieniem przewodu i kostki i ave zaczęła normalnie funkcjonować Stary czujnik miał oporność ponad 100 KOhm, nowy zgodnie z instrukcją 2,2 KOhm. Pozdrawiam wszystkich.


No witam wlasnie wrocilem i odpisuje juz od 2 godzin na priva
3 tygodnie urlopu potrafia czlowieka wykonczyc