Grzechotanie omegi b z 2.5 TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam taka oto sprawę, podczas jazdy silnik nagle zaczął głośniej pracować, można usłyszeć specyficzne "grzechotanie " silnika. Sprawa wydaje sie dziwna, mam opinie kilku mechaników i tak po kolei;
m1 stwierdził kiepskie paliwo
m2 stwierdził przestawienie zaplonu , za wczesny
m3 uslyszał że to łańcuch jest do wymiany, ( co może mieć sens gdyz pamietam ze kiedyś podczas ustawienia pompy wtryskowej mechanik wspomniał o trudności z tą regulacją gdyż faluje mu wskaźnik ustawienia - stwierdził że musi byc juz trochę wyciągnięty łańcuch) auto ma dopiero 240 tys km. Dziwne z tym lancuchem gdyż słyszałem że takie wymiany to rzadkość.
m4 po zasugerowaniu z mojej strony że auto cieżko odpala i może pompa wtryskowa lub nastawnik padł ( -10 stp C) , załapuje i gaśnie i tak kilka razy aż odpali. Stwierdził że pompa w porządku , a jest pompiarzem, posluchał , pogazował i zasugerował łańcuch.
Przy zapalaniu czarny dym z rury, tzn paliwo podaje a nie odpala
Dodam jeszcze że sprawdzone zostały takie części jak:
świece żarowe
pompa paliwa
wymieniono filtr paliwa
zatankowano inną ropę

ale dalej nic, klekocze i klekocze a miałczał i robił mru mru.)

Co sugerujecie , jeżeli ktoś miał podobną sytuację to proszę o jakieś porady co jeszcze sprawdzić i jak.

Pozdrawiam
Klekocząca Omcia 2.5 TD 1997 r prod.
  
 
Wymień łańcuch. Jak miałem 2,5TD to łańcuch pękł przy 160.000km.
Znaczy tyle było na zegarze...
A twierdzenie, że to łańcuch i się nie wymienia to między bajki włóż.
  
 
240 haha no ubaw po pachy z samego rana
440 no to wiemy o czym rozmawiamy a wlasnie o lancuchu(pewnie slizgi sie wytarly)
Uwielbiam te cudowne niskoprzebiegowe diesle .
Moja jak kupowalem a miala rowno 10 lat i dzis wiem ze napewno dziadek po bulkiw niedziele w holandi nia jezdzil miala 259 Dzis ma 310 a wsumie caly czas stoi w garazu i tez po bulki nia tylko wyjezdzam
  
 
Witam,
podzielę się również moją obserwacją. Moja omega też trochę zaczyna głośno pracować wyprzedzenie zapłonu pompą już na maksa, łańcuszki i ślizgi chyba już trochę leciwe przebieg 295 tyś. ale ostatnio w listopadzie hałas silnika się pogłębił, podniosłem trochę napinacz paska przy pracującym silniku ( tylko ostrożnie ) i przestało, okazało się, że pompa wody grzechotała. Wymieniłem i ciszej się zrobiło. Kiedyś na forum czytałem, że mogą również być stwardniałe gumki na kasatorach luzu zworów i nie trzymają ciśnienia wtedy też klekoczą zawory, ale u siebie tego jeszcze nie robiłem.
pozdr.Tomek
  
 
Już wiadomo
- wymieniłem łańcuch i auto pali na dotyk, jest cicho i siły nabrał.
Koszt na dzisiaj wyniosło mnie 400 PLN robota plus
1600 PLN koszty łańcucha, ślizgaczy, napinacza ( mechanik stwierdził że jeszcze tak wyciągniętego napinacza nie widział a zajmuje się autami BMW, ślizgi wytarte na obu końcach aż rowki wyżłobiło ), dalej 2 szt. koła zębate i pompa wody i kilka małych pierdółek.
Do kolegi który zasugerował 440 tys km to odpowiem tylko tyle, auto posiadam od 2001 r, kupione w RFN z przebiegiem 100 tys km. Mechanik nie kazał mi się dziwić że łańcuch się wyciągnął przy takim przebiegu gdyż jest to normalna część która się zużywa i niestety ją też trzeba wymienić, jednakże dodał że w samochodach z emblematem BMW to takie wymiany dokonuje-jeżeli się ktoś decyduje )- po około średnio 400 tys km.

ps. wymiany dokonano jednym ze sposobów omijających ściąganie głowicy, uszczelka która często się tam ponoć uszkadza udało się że tym razem nie wyskoczyła czy coś w tym rodzaju i koszt był mniejszy co nie umniejsza faktu że i tak dość duży jak na moją kieszeń i tak stare auto. Mimo to autka szkoda było by złomować a przejechałem nim już całą Europę i jakoś nigdy nic się złego nie stało.
Pozdrawiam posiadaczy Opli Omega i nie tylko
  
 
Cytat:
2010-12-22 00:00:51, zbylo00 pisze:
Do kolegi który zasugerował 440 tys km to odpowiem tylko tyle, auto posiadam od 2001 r, kupione w RFN z przebiegiem 100 tys km. Mechanik nie kazał mi się dziwić że łańcuch się wyciągnął przy takim przebiegu gdyż jest to normalna część która się zużywa i niestety ją też trzeba wymienić, jednakże dodał że w samochodach z emblematem BMW to takie wymiany dokonuje-jeżeli się ktoś decyduje )- po około średnio 400 tys km.



jak sam widzisz, kolega który zasugerował 400tys km przebiegu ma dziwnie podobną opinię do opinii Twojego mechanika

Plus jest taki, że znasz juz prawdziwy przebieg swego auta