Turbo do silnika 2.3 D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam takie pytanie, ponieważ mam już kolejną omegę tym razem 2.3 D i czy do tego silnika można przełożyć turbo z silnika 2.3 TD no i cały intercooler? Bo mam jeszcze jedną Omegę z silnikiem 2.3 TD zajeżdżonym i chciałbym takie cuś przerzucić. W sumie w końcu może się pochwalę moimi Omegami na forum. No i zapewne będę chciał spieniężyć 2.6 bez gazu w ręcznej skrzyni w stanie idealnym. Ale to czas pokaże - na pewno się ogłoszę.
  
 
tzn da sie zalozyc bo silnik jest ten sam ale nie da sie praktycznie bo TD ma wydajniejsza pompe olejowa,inna wtryskowa i natrysk oleju na denka tloka
  
 
A jeśli dorzucę pompy? A natrysk oleju z czym się wiąże? Inny kąt, wartość czy jak? Ale technicznie podniesie to moc do tych 100KM bez szkód w silniku. Bo ostatnio ktoś kłócił się ze mną ktoś, że silnik 23YDT jest odprężony i do zwykłej 2.3 D trzeba zmieniać uszczelkę by ja "odprężyć" Ile w tym prawdy?
  
 
23YD
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile:
Bohrung (mm): 92,0
Hub (mm): 85,0
Volumen (cmł): 2260
Leistung (kW bei min-1): 54 / 4400
Drehmoment (Nm bei min-1): 138 / 2400
Verdichtung: 23,0 : 1
Motormanagement: Bosch VE
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: AGR, kein Katalysator
Besonderheiten:
Verwendung: Omega A (R25, AW 03-71L)


23DTR
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile:
Bohrung (mm): 92,0
Hub (mm): 85,0
Volumen (cmł): 2260
Leistung (kW bei min-1): 74 / 4200
Drehmoment (Nm bei min-1): 215 / 2200, 218 / 2000 - 2200 (Omega A)
Verdichtung: 23,0 : 1
Motormanagement: Bosch VE
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: AGR, kein Katalysator, ab MJ94 Katalysator
Besonderheiten: Turbolader KKK K14
Verwendung: Frontera A (MUA 5C-T), Omega A (R25, AW 03-71L)

Natrysk oleju na denko tłoka to zaworki wkręcone w magistralę olejową "plujące" na tłok od dołu (ze skrzyni korbowej).
  
 
Hmmm czyli przekładam Zobaczymy co z tego wyjdzie.