| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
barakuda F&F Sympatyk Fiat 132/Fiat125 lubartów | 2006-01-09 12:06:42 a więc z racji tego że nie ma na tym forum możliwości podzielenia jednego tematu na dwa oddzielne zakładam nowy temat w którym bedziemy pisali o najciekawszych wynalazkach B i S-grupy . więc zaczeliśmy od Lanci ecv1 i ecv2 no i została wyjasniona zagadka tajemniczej rury nad kolektorem wydechowym
która okazała sie być obiegiem cieczy chłodzącej a nie p[odgrzewaniem spalin
no i do pełni tematu troche suchych danych
silnik czterocylindrowy rzedowy z dwiema turbosprężarkami KKK typ K26, które dmuchaja 2.2 (2,3 )bara pojemność 1759ccm, głowiica typu Triflux 16v 4 zawory na cylinder w układzie krzyżowym
średnicaxskok tłoka 88,5x71,5mm moc/moment 600KM/8000obr/min i 55kGm/5000obr/min(s4 45kGm )
stopień sprężania 7,5:1 waga 930kg (910kg ecv2) przyspieszenie 0-200km/h 10s
v-max 230km/h napęd skrzynka 5-cio biegowa, dyfer ZF , napęd 4x4, rozkład 30/70%, hamulce przód 2 tłoczkowe zaciski tarcze 300mm wentylowane, tył 1 tłoczkowe zaciski tarcze 300mm wentylowane of corze brembo
koła karbonowe-kevlarowe fele przód 9x16" tył 11x16"
opony 230/660-16" i 290/660-16" no i pare zdjęć do pełni zestawu :
system triflux
koła
ecv1
ecv2
i środki
no i mam jedno pytanie czy system triflux był zastosowany jeszcze w jakims innym samochodzie czy tylko pozostał w fazie testó w ecv?? |
barakuda F&F Sympatyk Fiat 132/Fiat125 lubartów | 2006-01-09 12:09:45 w poprzednim temacie bart wspomniał juz o innych ciekawostkach s-grupy
|
Peyo125 F&F Sympatyk Smok Wawelski © & Janosik | 2006-01-09 12:16:35 A mnie z grupy B , bardzo ciekawi taki pojazd , co się zwie FORD RS 200
Bardzo ciekawa konstrukcja :
A i wyglądało to też trochę kosmicznie :
O osiągach tez wspomnę : * 1780 cm3 * od 250-475 KM * od 6.1 do 3.1 s/100km/h Bardzo fajny pojazd
To może teraz ktoś coś przytoczy o Audi Quatro S1 lub Renault 5 Maxi ?
Pozdrówki . Piotrek. |
barakuda F&F Sympatyk Fiat 132/Fiat125 lubartów | 2006-01-09 12:32:55 Audi Quattro S1
nr homologacji 1.5.1984 (B264) S1 1.7.1985 silnik 2110ccm 5 cylindrowy rzędowy 20v turbina kkk typ k27 skok/średnica tłoka 85/79,5mm , stopień sprężania 7,5:1 moc 444KM(500KM)/7500obr/min, moment 49kgm/5500obr/min przeniesienie napędu 4x4 rozkład 50/50 skrzynia 6 biegowa sprzęgło 2 tarczowe zawiechaprzód/tył McPherson hample304mm p/t waga1200kg osiągi0-100km/h 3,1s
[ wiadomość edytowana przez: barakuda dnia 2006-01-09 12:36:52 ] [ wiadomość edytowana przez: barakuda dnia 2006-01-09 13:03:39 ] |
spawn666 Autosan Bielawa | 2006-01-09 13:10:58 Reanult szykowalo 5Turbo Maxi V6 4x4
Audi experymentowalo z 1000KM silnikiem umieszczonym centralnie - gdzies mam foty jednego takiego na testach w ........ Czechach (a wczesniej Czechosłowacji), no i oczywiscie Porsche 959 z pierwszy raz zastosowana skrzynia sekwencyjna i elektronicznym rozdzialem mocy pomiedzy osiami (pokretlem z kabiny )
A tu dodatkowo fotosy Sgrupowej MR2 Klik [ wiadomość edytowana przez: spawn666 dnia 2006-01-09 15:28:02 ] |
barakuda F&F Sympatyk Fiat 132/Fiat125 lubartów | 2006-01-09 14:33:45 to była lada samara-eva
i następca z 1989r samara s-proto
![]() |
barakuda F&F Sympatyk Fiat 132/Fiat125 lubartów | 2006-01-09 15:28:58
własnie miałem wspomniec o naszej b-grupie
co do danych to niewiele tego mozna znaleźć z tego co mozna wyczytac to waga ok 870kg, troche blachy z poldka, elementy lady, zawiecha przód z escorta, zawiecha tył jak i napęd z lancii [ wiadomość edytowana przez: barakuda dnia 2006-01-09 15:29:54 ] |
yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2006-01-09 15:42:27 Oberek byl prywatna konstrukcja Bogdana Wozowicza. Dejta zna tego pana osobiscie (Qba pewnie tez), niech sie dowiedza wiecej Moze stoi gdzies w szopie?? |
barakuda F&F Sympatyk Fiat 132/Fiat125 lubartów | 2006-01-09 15:46:11 o oberku i jego losach wersji jest kilka, najbardziej powszechną jest ta że spłoną w pożarze od zwarcia w instalacji elektrycznej a pan Wozowicz chyba niechętnie lubi opowiadac o oberku |
baryla_wroclaw reanault clio 1.8 16 ... wrocław | 2006-01-09 16:23:39 B-grupa moja miłość z tego wszystkiego ide szukac dvd z 3 filmami o B-grupie tam duz muwia o danych tych potworko tylko ja ni w ząb angielskiego nieznam |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2006-01-09 19:13:31 troche jeszcze rs200:
taka skodiczka budzi we mnie najwieksze emocje z posrod aut rajdowych zza zelaznej kurtyny bo nawet w momencie gdy ta skoda wchodzila na rynek byla raczej kojarzona z powolnym sposobem przemieszczania sie , a tu nagle takie szersze o pol metra rs200 i 170 koni za tylna osia podobny uklad jak w alpinine a-110 ,
w rumunii tez nie proznowali i mieli 2 drzwiowa dacie rally nie wiem nic wiecej o tym aucie jednak.
nikt nie wspomnial jeszcze o czasem poniewieranej i wysmiewanej b grupie czyli o Austinie Roverze Metro auto mniej udane w stosunku do poteznych lancii czy audi, bez turba ale w granicach 400 koni mialo maly budzet austina w stosunku do potentatow B grupy sprawil ze to autko nie blyszczalo.
co jeszcze... citroen BX 4TC , tez nic nie wiem o tym aucie poza tym ze wystartowal jako b grupa chyba tylko w 1 rajdzie wrc i sie popsul
byla jeszcze b grupowa toyota celica ktora byla mistrzem imprez typu "endurance rally" czyli rajdow wytrzymalosciowych i dlugodystansowych typu safari czy rajd wybrzeza kosci sloniowej,
szwepsu znalazl prawdopodobna fote tego opla kadetta s1:
no i jak dla mnie najwiekszy smaczek czyli 288gto ferrari na poczatku lat 80 tych bylo zywo zainteresowane rajdami i chyba nie przypadkiem wlasnie w polowie lat 80 tych skonstruowano mocno zmodyfikowana wersje ferry 308 specjalnie na potrzeby b grupy, powstalo 288gto... pelnokrwiste rajdowe b grupowe ferrari niestety nie zdazylo wystartowac przed rozwiazaniem b grupy
nie musze chyba przekonywac ze byloby to najpiekniejsze stylistycznie auto b grupowe
![]() |
baryla_wroclaw reanault clio 1.8 16 ... wrocław | 2006-01-09 19:45:49 panowie własnei oglądam film too fast too race i tam są pieknie opisane wszystkie b-grupy łacznie z citroenem.kurcze czumu rzem sie angielskiego nie nauczył |
barakuda F&F Sympatyk Fiat 132/Fiat125 lubartów | 2006-01-09 19:55:21 o tym kadecie to chyba sam opel juz nic nie wie z marnych informacji jakie na ten temat można znaleźć to to że miał ponoć 400KM
a Citroen rzeczywiście miał pecha , wystartował w 54 rajdzie Monte Carlo w 1986r i tak udanie zakończył rajd
[ wiadomość edytowana przez: barakuda dnia 2006-01-09 20:20:50 ] [ wiadomość edytowana przez: barakuda dnia 2006-01-09 20:21:16 ] |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2006-01-09 21:18:41 Całkiem niedawno powstało forum o takiej tematyce i powoli sie rozkreca...http://www.streetracing.pl/forum/viewforum.php?f=54&sid=b90ad2db6decaff669a6b5dfef3cd687 |
yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2006-01-11 10:10:16 Spawn, zeby homologowac 200RS w grupie 2 to musieliby wyprodukowac chyba 500 albo nawet 1000 egzemplarzy. Polonez 2000 byl najpierw homologowany w gr 4 bo tam byl mniejszy limit proukcji a rok pozniej w grupie 2. Poza tym grupa B i grupy 1-4 byly w innych latach, to jest alternatywny podzial. Wiec zaleznie kiedy te skody powstaly to albo nalezaly do grupy 2/4/5(prototypy) albo do A/B. |