MotoNews.pl
2 Check engine (237583/18) - NT
  

Check engine

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Dzisiaj byłem w serwisie i zakupiłem oryginalny toyotowski środek do czyszczenia układu paliwowego . Wlałem butelkę na pełen bak paliwa jak radził gość i po 10 km zaświeciła się lampka check engine
Dodam że mam częste problemy z mocą silnika powyżej 2500 obr/min .
Zanim odczytam kod ma ktoś jakieś sugestie ?
  
 
Dobrze ze jest kod to juz jakis punkt zaczepienia.Moze byc problem z przeladowujaca turbina lub z ukladem paliwowym.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Dzisiaj z braku zajęcia pogrzebałem trochę w aucie .
Najpierw czyszczenie przepływomierza - był zasyfiony .
Potem przyszła kolej na EGR - sadzy było dużo i lekko przycinał się .
Dalej wymiana filtra paliwa ale tu nic niepokojącego nie zauważyłem .
Sprawdziłem cięgno od turbo i chodzi bez oporów .
Coś mnie podkusiło i zajrzałem do rury od turbo i tu nie miła niespodzianka - olej
Zdemontowałem chłodnice , rurę do przepustnicy , przepustnicę i wszędzie ślady oleju . Dużo tego nie ma ale wszędzie ścianki były zaoliwione . Ubytku oleju w ciągu roku prawie nie było . Wyczyściłem wszystko , założyłem i trochę pojeździłem .
Auto chodzi lepiej ale niestety ze dwa razy brakło mocy i tylko delikatnie dodając gazu można było przyśpieszać .
A teraz chyba przyszedł czas na naprawę turbo bo nową to tylko w ostateczności założę .
Zna ktoś może dobrych speców na śląsku ?

Przy okazji polecam Kleen-Flo - "Choke and Carb Kleen" świetnie czyści egr , przepływomierz i przepustnicę .
  
 
Cytat:
2009-10-02 17:42:49, BlackC pisze:
Dzisiaj z braku zajęcia pogrzebałem trochę w aucie . Najpierw czyszczenie przepływomierza - był zasyfiony . Potem przyszła kolej na EGR - sadzy było dużo i lekko przycinał się . Dalej wymiana filtra paliwa ale tu nic niepokojącego nie zauważyłem . Sprawdziłem cięgno od turbo i chodzi bez oporów . Coś mnie podkusiło i zajrzałem do rury od turbo i tu nie miła niespodzianka - olej Zdemontowałem chłodnice , rurę do przepustnicy , przepustnicę i wszędzie ślady oleju . Dużo tego nie ma ale wszędzie ścianki były zaoliwione . Ubytku oleju w ciągu roku prawie nie było . Wyczyściłem wszystko , założyłem i trochę pojeździłem . Auto chodzi lepiej ale niestety ze dwa razy brakło mocy i tylko delikatnie dodając gazu można było przyśpieszać . A teraz chyba przyszedł czas na naprawę turbo bo nową to tylko w ostateczności założę . Zna ktoś może dobrych speców na śląsku ? Przy okazji polecam Kleen-Flo - "Choke and Carb Kleen" świetnie czyści egr , przepływomierz i przepustnicę .


Tym olejem sie nie przejmuj on tam zawsze jest i to nie z turbiny a z odmy.
Sprawdz tylko srubokretem na ile lata os turbiny poosiowo i po promieniu.Jezeli wirnik nie dotyka scianek i nie przesuwa sie po osi to jest ok.
Turbiny sie nie naprawia bo po tzw regeneracji jeszcze nie spotkalem zeby turbina dobrze dzialala.
Uzywke za 1500 mozna kupic w bardzo dobrym stanie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Co może oznaczać kod P0627 ?
  
 
Cytat:
2009-10-08 17:02:20, BlackC pisze:
Co może oznaczać kod P0627 ?


To kod obwodu elektrozaworkow na pomie wysokiego cisnienia.
Powodem moga byc zaworki lub instalacja-trzeba ja wykluczyc.
Moze tez byc uszkodzona pompka wstepna w pompie wysokiego cisnienia ale jej nieda sie sprawdzic bez wyslania pompy do Mabi
Zawieszajacy sie na przelew wtryskiwacz tez moze wywolac taki efekt.
Najprosciej wyslac wtryski i pompe do Mabi do sprawdzenia,ale nie najtaniej mowiac bardzo delikatnie.
Wypracowalem pewien sposob postepowania ktory pozwala zaoszczedzic nieco pieniedzy i czasu ale nie zawsze pozwala na wykluczenie pewnych elementow ,zalezy w jaki sposob sa uszkodzone.
Mianowicie diagnostyka testerem i testy aktywne .
Mozna stwierdzic czy powodem sa elektrozaworki i sekcje w pompie.Jezeli wtryskiwacze maja dobre liczby korekcyjne,to mozna je rowniez wykluczyc.
Gorzej gdy wtryski maja porozjezdzane korekcje,bo wtedy nie wiadomo czy wtryski daja zbyt duzo na przelew czy moze pompka wstepna sie nie wyrabia.Trzeba wowczas wtryski wyslac do sprawdzenia.
Dobrze jest gdy spadki mocy wystepuja czesto mozna wtedy precyzyjnie okreslic co jest przyczyna nie wysylajac niczego.
Jezeli powodem jest jeden zawiezsajacy sie wtryskiwacz,to tez wykonalem stosowny przyzad za pomoca ktorego moge go wylowic.
W kazdym razie nie jest powodem tego kodu turbina.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Dzięki Bigelektron za odpowiedź .
Właśnie znalazłem kartę kodu usterki .



No to teraz wiem w jakim kierunku iść .
Brak mocy to występuje już chyba ciągle , no może jak jest całkiem zimny silnik to jeszcze daję radę .
Strasznie jedzie się za malaczem przez 5 kilometrów bo nie ma dłuuuugiej prostej żeby go wyprzedzić bez strachu
  
 
Cytat:
2009-10-08 20:33:58, BlackC pisze:
Dzięki Bigelektron za odpowiedź . Właśnie znalazłem kartę kodu usterki . No to teraz wiem w jakim kierunku iść . Brak mocy to występuje już chyba ciągle , no może jak jest całkiem zimny silnik to jeszcze daję radę . Strasznie jedzie się za malaczem przez 5 kilometrów bo nie ma dłuuuugiej prostej żeby go wyprzedzić bez strachu


Tak przy okazji to zapraszam na diagnostyke,dla forumowiczow mam specjalne rabaty.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Ravka śmiga jak szalona
Zawory scv wyczyszczone , wszystkie masy , wtyczki i styki związane z pompą poprawione i problem zniknął .
Pracy było na parę godzin ale jest rezultat .
Stawiam na instalację , zwłaszcza zaśniedziałe masy .
Dzięki Bigelektron za wszystkie podpowiedzi .
Pięknie jeździ się od paru dni mogąc znowu wyprzedzać
  
 
Witam po przerwie

Po dwóch latach przerwy powtórka z rozrywki , kod P0627 i totalny muł który ciągnie tylko z górki
Zaworki wymoczone , taktowane prądem i z powrotem do pompy - rav-ka znowu jeździ tak jak powinna .
Oby kolejne 2 lata spokoju były .

Jak ktoś zastanawia się czy warto je czyścić , czy od razu wymieniać , to polecam jednak spróbować "kąpieli naftowych" .
Zwłaszcza zielonego scv .

PS. Ktoś wie dlaczego w nowym ToyoDIY nie mogę znaleźć numerów zaworków scv ?

Pozdrawiam