Toyota Hiace 2,4 TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moja Toyota strasznie kopci i pali jak lokomotywa.
Wszystkie filtry wymienione, oleju nie bierze ani grama, wryski sprawdzone i nie leją, komputer wserwisie nie wykazał żadnych błędów.
Nie mam pojęcia co jest grane. Będę wdzięczny za jakąś podpowiedź.
  
 
ktory rok ???
EGR Turbina chodza??? uklad dolotowy szczelny??
  
 
Cytat:
2008-07-13 12:10:55, Bigelektron pisze:
ktory rok ??? EGR Turbina chodza??? uklad dolotowy szczelny??



Witam
Rok 1998, turbina chodzi bo ją słychać, układ dolotowy jest szczelny.
Pytanie: Co to znaczy EGR , czy chodzi o układ dolotowy przed filtrem powietrza czy za filtrem powietrza?
  
 
Cytat:
2008-07-13 18:15:37, paccino pisze:
Witam Rok 1998, turbina chodzi bo ją słychać, układ dolotowy jest szczelny. Pytanie: Co to znaczy EGR , czy chodzi o układ dolotowy przed filtrem powietrza czy za filtrem powietrza?


uklad dolotowy to przewody od filtra do zaworu ssawnego,szczegolnie wazna w tym przypadku jest droga powietrza od turbiny do cylindra.Jak jest intercooler to czy jest szczelny.
EGR to uklad recyrkulacji spalin.Zawor EGRu jest pomiedzy turbina a kolektorem ssacym,zawor na biegu jalowym jest otwarty i podaje spaliny do kolektora ss w celu powtornego dopalenia tego co sie nie spalilo Jezeli jednak jedziemy i rozpedzamy sie turbina spreza powietrze to zawor EGRU musi byc zamkniety ,bo w przeciwnym wypadku to co sprezy turbina zostaje przepchniete do wydechu,a poniewaz pompa wtryskowa podaje dawke pelnego obciazenia a ilosc powietrza jest niewystarczajaca to silnik dymi jak lokomotywa.
Zaworu EGR nie mozna wyczyscic trzeba wymienic na nowy kosztuje okolo 600 zl w zal od modelu.Czyszczenie nie pomaga bo przewaznie wyrabia sie prowadzenie i gniazdo grzybka.
Mozna natomiast zaslepic blacha zawor tak aby kolektor ss pozostawal szczelny.
  
 
Cytat:
2008-07-14 00:35:48, Bigelektron pisze:
uklad dolotowy to przewody od filtra do zaworu ssawnego,szczegolnie wazna w tym przypadku jest droga powietrza od turbiny do cylindra.Jak jest intercooler to czy jest szczelny. EGR to uklad recyrkulacji spalin.Zawor EGRu jest pomiedzy turbina a kolektorem ssacym,zawor na biegu jalowym jest otwarty i podaje spaliny do kolektora ss w celu powtornego dopalenia tego co sie nie spalilo Jezeli jednak jedziemy i rozpedzamy sie turbina spreza powietrze to zawor EGRU musi byc zamkniety ,bo w przeciwnym wypadku to co sprezy turbina zostaje przepchniete do wydechu,a poniewaz pompa wtryskowa podaje dawke pelnego obciazenia a ilosc powietrza jest niewystarczajaca to silnik dymi jak lokomotywa. Zaworu EGR nie mozna wyczyscic trzeba wymienic na nowy kosztuje okolo 600 zl w zal od modelu.Czyszczenie nie pomaga bo przewaznie wyrabia sie prowadzenie i gniazdo grzybka. Mozna natomiast zaslepic blacha zawor tak aby kolektor ss pozostawal szczelny.







Witam ponownie
Na warsztacie sprawdzili ten zawór i mówia, że membrana chodzi prawidłowo, a przewody sprawdziłem i wszystkie są szczelne, założyłem nawet nowe końcówki wtrysków a samochód i tak dużo pali ztym, że troszkę mniej dymi.
I co pan na to?
  
 
Cytat:
2008-07-15 11:25:48, paccino pisze:
Witam ponownie Na warsztacie sprawdzili ten zawór i mówia, że membrana chodzi prawidłowo, a przewody sprawdziłem i wszystkie są szczelne, założyłem nawet nowe końcówki wtrysków a samochód i tak dużo pali ztym, że troszkę mniej dymi. I co pan na to?

I co z tego ze membrana chodzi skoro grzybek moze byc zaklejony sadza i sie niedomyka
  
 
Już mi brak koncepcji, nowe filtry, nowy olej, nowe wtryski, zaślepiony zawór recyrkulacji spalin, a ten samochód dalej pali 13 na setkę i kopci jak lokomotywa , przy czym wogóle nie bierze oleju.
Może ktoś ma jakąś koncepcję?

EDIT:
Pacciono, połączyłem dwa stworzone przez Ciebie wątki dotyczące tego samego problemu.


[ wiadomość edytowana przez: MisiekII dnia 2008-08-14 14:49:57 ]
  
 
A Ma to pompę wtryskową ??
  
 
Cytat:
2008-08-13 17:57:05, Kafi pisze:
A Ma to pompę wtryskową ??




ma to pompę, ale chyba to nie jej wina?
  
 
Cytat:
2008-07-15 11:25:48, paccino pisze:
Witam ponownie Na warsztacie sprawdzili ten zawór i mówia, że membrana chodzi prawidłowo, a przewody sprawdziłem i wszystkie są szczelne, założyłem nawet nowe końcówki wtrysków a samochód i tak dużo pali ztym, że troszkę mniej dymi. I co pan na to?




Witam ponownie.
Po długim demontażu pajeczyny rurek i kabelków udałomi sie zaślepić ten zawór, ale niestety wiele się nie zmieniło, troszkę mniej kopci, a pali dalej 13 na setkę.
Już mi brak koncepcji.
Czy należy powyjmować wszystkie bezpieczniki od EGR?
  
 
Oj chyba jej podjedź do Dieslowca bo jeśli wtryski zrobiłeś i dalej dymi i dużo pali to cudów nie ma albo motor się kończy albo pompa pada z reguły dymienie i większe spalanie spowodowane jest końcówkami wtrysków ale je wykluczam.

Może być też wina źle ustawionego zapłonu ( Miałem tak w Iveco )

Radzę podjechać do dieslowca

i Zadzwoń do tego człowieka numer masz już na Privie powinien coś poradzić przez telefon powołaj się na Mariusza.
  
 
Cytat:
2008-08-13 18:14:42, Kafi pisze:
Oj chyba jej podjedź do Dieslowca bo jeśli wtryski zrobiłeś i dalej dymi i dużo pali to cudów nie ma albo motor się kończy albo pompa pada z reguły dymienie i większe spalanie spowodowane jest końcówkami wtrysków ale je wykluczam. Może być też wina źle ustawionego zapłonu ( Miałem tak w Iveco ) Radzę podjechać do dieslowca i Zadzwoń do tego człowieka numer masz już na Privie powinien coś poradzić przez telefon powołaj się na Mariusza.




Tak się składa że jak ktoś widzi toyotę i gąszcz przewodów i wężyków to od razu rozkłada ręce nawet w serwisie się od tego umywają, ale dzięki z wskazówkę
  
 
Dzwoniłeś ??
  
 
a rozrząd sprawdzałeś?wystarczy ząbek na pompie i będzie kopcił,jak znaki pasują to jeszcze sprawdz czy nie zerwało klina na pompie wtryskowej(miałem tak w lj70 2.4td), a spalanie to nie jest tragiczne mi ten silnik pali od 11 do góry
  
 
Cytat:
2008-08-13 18:33:55, paccino pisze:
Tak się składa że jak ktoś widzi toyotę i gąszcz przewodów i wężyków to od razu rozkłada ręce nawet w serwisie się od tego umywają, ale dzięki z wskazówkę


Z tego co piszesz to wynika ze zaslepiono sterowanie zaworem EGR a nie sam zawor...to nic nie da jezeli jest niedomkniety na skutek wyrobionej prowadnicy io nagaru.
Zawor EGR mozna zaslepic w jedyny sluszny sposob- trzeba go odkrecic od kolektora lub od rurki ktora dochodza spaliny i zaslepic kawalkiem blachy miedzianej.
Pompa oczywiscie moze tez powodowac kopcenie ale wtedy silnik zapalalby po dluzszym kreceniu okolo 5 sekund.Jezeli zapala na dotyk stawiam na EGR.
  
 
Witam serdecznie, mam problem z hiace 2.4 td z 2000r ostatnio autko zapalało bez problemów lecz nie chciało wchodzić na obroty, dopompowanie przy filtrze pomogło, pomyślałem że jest brudny filtr, wymieniłem fakt było tam tego trochę syfu, zatankowałem paliwo i dolałem troszeczkę dodatku do paliwa bo strasznie zimno jest. Rano odpaliła bez problemów przejechałem jakieś 15-20km zaczęła tracić moc jakieś 4-7 km zwolniła do obrotów 1100 i tak trzymała za jakiś czas znowu odzyskała moc lecz słychać delikatne cykanie w okolicy pompy wtryskowej….czy to już jej koniec? Szukam pomocy bo nie ma za dużo forum w temacie hiacie. Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: toyotahiace dnia 2012-02-07 07:55:23 ]
  
 
Cytat:
2012-02-07 07:23:56, toyotahiace pisze:
Witam serdecznie, mam problem z hiace 2.4 td z 2000r ostatnio autko zapalało bez problemów lecz nie chciało wchodzić na obroty, dopompowanie przy filtrze pomogło, pomyślałem że jest brudny filtr, wymieniłem fakt było tam tego trochę syfu, zatankowałem paliwo i dolałem troszeczkę dodatku do paliwa bo strasznie zimno jest. Rano odpaliła bez problemów przejechałem jakieś 15-20km zaczęła tracić moc jakieś 4-7 km zwolniła do obrotów 1100 i tak trzymała za jakiś czas znowu odzyskała moc lecz słychać delikatne cykanie w okolicy pompy wtryskowej….czy to już jej koniec? Szukam pomocy bo nie ma za dużo forum w temacie hiacie. Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: toyotahiace dnia 2012-02-07 07:55:23 ]


Zaloz wezyk przezroczysty za filtrem i sprawdz czy nie leci powietrze z paliwem lub wezyk sie nie zasysa.
  
 
wczoraj wstawiłem ją do ciepłego garażu, okazało się że w filtrze jest mnóstwo parafiny, wyczyściłem wężyki nowy filtr i dolałem preparatu aby parafina się nie wytwarzała tak szybko, wygląda na to że nie miała paliwa i dlatego tak dziwnie silnik pracował. Mój tata mówi że jak jest mało paliwa to potrafi wydalać niebieski dym…po złożeniu całości normalnie odpaliła i wchodziła na obroty. Dziś ją zabieram na przejażdżkę i zobaczymy czy wszystko gra. Dziękuje za pomysły, jak nie pomogło to przetestuje. Pozdrawiam