MotoNews.pl
9 Silnik GLI z polda (209287/27) - NT
  

Silnik GLI z polda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Czy sa jakies roznice w silnikach GLI polonezow plusow od nie-plusów czyli starszych ?? Spotkalem 2 zapisy GLI i GLi (i male, nie wiem czy to przypadek czy nie...)
Potencjalne kwestie ktore chce tym pytaniem poruszyć to wspomaganie kierownicy i popychacze zaworow.
Mysle o takim do 125p wiec pytanie czy jest coś czego powinienem sie bać przed operacją zaadoptowania takiego. Obecny na pokladzie to 1.5 polonez z poldowa skrzynia.
  
 
czyli chcesz mocniejszy wymienic na slabszy?Gli jest slabszy od gaznikowca.chyba ze zrobisz go na gazniku.
  
 
tak, oczywiscie w gre wchodzi kolektor z gaznikiem ze starego silnika, no i zdaje sie ze pompe paliwowa trzeba tez przeszczepić, to jedyne przeróbki ? jak z zapłonem ?
  
 
Z tego co wiem, to można po prostu założyć aparat zapłonowy, bo jest na niego stosowny otwór w baku. A GLI czy GLi to wyłącznie kwestia pisowni.
  
 
Silnik z plusa na hydraulice nie ma krzywki do napędu pompy paliwa. Musiałbyś założyć elektryczna. Kolektor gaźnikowy pasuje, aparat też bez problemów. W plusach powinny już być seryjnie otwory pod wspomę.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
pompa elektryczna w orginale ponoć siedzi przy baku, więc pytanie czy jest różnica w tym przypadku gdzie się ona znajdzie ? czy nie trzeba całego baku wymieniać ?
  
 
podobno przy pompie elektrycznej występuje przewód zwrotny do baku. Idzie bez wymiany baku dorobić takowy i jakoś do obecnego baku 'dosztukować' ?
  
 
musisz sprawdzic czy masz 3 wezyki na pompce czy 2.jezeli 2 to znaczy ze masz stary typ pompki i nie masz powrotu.jezeli 3 to jest powrot.najnowsze mialy jeszcze jakis jeszcze wezyk od par paliwa ale to nie jest wazne a ja nie wiem dokladnie jak to dziala.
  
 
tak sie sklada ze szperalem troche po allegro, i znalazlem cos z poczatku nie wyrozniajacego się
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=335108783

ale pozniej wyroznila sie pewnym korzysnym bardzo dla mnie faktem, że ze szczecina. I poważnie sie zastanawiam, bedę musiał gościa wypytać o detale takie jak przebieg historie itp. A do forumowiczow pytanie. Czy z ztego co napisane na aukcji, wynika fakt ze mozna go przegaznikowac w sposob prosty czyli przeszczepiając ze starego pompe paliwową i kopułkę z rozdzielaczem na krzywce w miejsce miejsc zaślepionych zwykle w tych silnikach GLI, oraz kolektor z gaźnikiem ze starego silnika? Bo to są przeróbki o których mi wiadomo ze słyszenia, kolega robił taki zabieg....
  
 
kolega OLO napisal ze aparat pasuje bez problemu.aparat w silnikach 1,5 i 1,6 jest troche inny.rozni sie katem wyprzedzenia.owszem bedzie chodzil ale nieprawidlowo.awiec musisz poszukac aparatu od 1,6.a co do pompki to musisz sie dowiedziec czy faktycznie ma walek rozrzadu przystosowany do tej pompki.jest to rocznik 1996 i jest juz z tego rocznika co gaznikowych nie bylo w produkcji.najlepiej jak by gosciu chcial niewiele za bak z pompka.wtedy zakladasz [przy okazji nowe opaski zalozysz] 2 kabelki i smigasz.
  
 
czyli coś takiego ?
http://www.allegro.pl/item336161792_aparat_zaplonowy_polonez_1600.html

drogo się cenią...



[ wiadomość edytowana przez: bisz dnia 2008-03-26 21:19:46 ]
  
 
chociaz zaraz, jezeli faciu sprzedaje to co widac pod maska znaczy osprzet to wchodzi w to tez modul zaplonu elektroniczny, wiec w tym momencie przeszczepianie odśrodkowego jest bezcelowe.
Ten elektroniczny jest polaczony z czujnikiem polozenia wału tak ?
  
 
Cytat:
2008-03-25 14:23:42, OLO pisze:
Silnik z plusa na hydraulice nie ma krzywki do napędu pompy paliwa. Musiałbyś założyć elektryczna. Kolektor gaźnikowy pasuje, aparat też bez problemów. W plusach powinny już być seryjnie otwory pod wspomę.



Pompka elektryczna, zewnętrzna (nie wiem skąd ją mam i od czego wzięta) mieści się w bagaźniku pod kołem zapasowym. Pompkę mechaniczną przykręcasz do silnika dla picu (bez popychacza), podpinasz węże paliwowe i unikasz niewygodnych pytań. Powrót paliwa do baku, rozwiązujesz za pomocą właśnie pompy mechanicznej, powinna mieć króciec powrotny i zaworek ciśnieniowy. Nadmiar paliwa doprowadzasz do pływaka pomiaru paliwa. Są takie z króćcem powrotnym na kołnierzu trzeba by wymienić. Nadmierne ciśnienie paliwa ograniczasz zamieniając przewody paliwowe: główny z powrotnym (różne średnice) i ewentualnie ograniczając średnice na pompce mechanicznej. Aparat zapłonowy pasuje bez problemu.



[ wiadomość edytowana przez: Hubiszon dnia 2008-03-27 00:05:42 ]
  
 
Cytat:
2008-03-26 20:14:28, paweldobra pisze:
kolega OLO napisal ze aparat pasuje bez problemu.aparat w silnikach 1,5 i 1,6 jest troche inny.rozni sie katem wyprzedzenia.owszem bedzie chodzil ale nieprawidlowo.


Bez przesady! Nie sądze abyś poczuł różnicę. Mieszałem różnymi aparatami swego czasu i cos o tym wiem
Aczkolwiek ten od 1.6 ma bardziej zbliżone do optymalnych charakterystyki.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
mialem poldka 1,6GLE i poprzedni wlasciciel wymienil aparat na nowy i zachowala sie jeszcze cena.widnialo na niej 268zl.
  
 
A Powiedzcie drodzy poloneziarze jak to wyglada od strony zaplonu elektronicznego ? Przekonfigurowujac taki silnik z GLi gdzie byl wtrysk do konfiguracji gaznikowej, da rade zachowac stary uklad zaplonowy czyli poczawszy od czujnika walu skonczywszy na elektronicznym aparacie ? Zakladajac ze wyjme razem z silnikiem cala jego elektryke.
  
 
musiałbyś zostawić moduł GLI, elektrykę, czujnik PW, czujnik ciśnienia, komputer.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
nie wiem za bardzo o co chodzi koledze bisz.ale wedlug mnie to robisz tak.wyjmujesz silnik z fiata.rozumie ze masz fiata ME,czyli silnik poloneza 1,5 +lektroniczny zaplon,czyli modul,tym prosciej.wkladaz silnik GLI,wykrecasz z niego wtrysk,zakladasz gaznik od starego.aparat zaplonowy jako tymczasowy,w celu sprawdzenia silnika zakladasz od starego.powinno sie zalozyc od 1,6GLE/SLE.
nie wiem jak z linka gazu ale powinna pasowac.musisz jeszcze na pokywie zaworow zamontowac do linki gazu ten malutki mechanizm,nie wiem jak to sie fachowo nazywa.rzadne czujniki na kole cie nie dotycza.samochod chodzi na aparacie zaplonowym i module,jeze chcesz wyprobowac czy pompka mechaniczna bedzie pracowac to musisz ja zalozyc,przekrecic kluczykiem i edzie slychac czy pracuje.jezeli nie to najlepiej bak,pompka w baku od nowego.a jezeli masz teraz silnik 1,5 to ma 82km a 1,6 jak zalozysz to bedzie mial 87.czyli zyskujesz 5km.ktorys kolega napisal ze pompka stara i tak zostanie,bedzie sluzyla jako przelew dla elektrycznej.nie jestem fachowcem,ale przypuszczam ze to tak bedzie wygladalo.pozdrawiam