Trudno rano odpalić

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam kolejny problem który męczy mnie od dłuższego czasu. Zaczyna się robić zimniej i ładziana zaczyna znów kaprysić. Rano zawsze trochę trudniej odpalała to wiadome. Zawsze odpalałem ją rano na benzynie i nie było problemu. Zrobiła nie cale 2 obroty i odpalała. Dzisiaj zachodzę, kręcę na benzynie a tu nic. Słychać że rozrusznik ma znacznie większy opór tak jakby aku się rozładowywał. No nic druga próba to samo. Trzecia, czwarta to samo. Za którymś razem naprawdę straciłem nadzieje. Podjełem ostatnią próbę. Przekręciłem kluczyk i odpaliła po 2 obrocie. W tamtą zimę też miałem taki problem, ale w tą już muszę się tym zająć. Rozrusznik kręci dużo wolniej niż normalnie. aku naładowany i jest prawie nowy. Gdy samochód stoii troche dłużej kłopot ten się nasila. Czekam na jakieś wskazówki.
Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: driver158 dnia 2013-11-10 23:25:08 ]
  
 
Może, rozrusznik siada, albo masz gdzieś przebicie, wilgoć w garażu czy może na dworze stoi.
  
 
Jaki olej masz w silniku?
Rozumiem, że wciskasz sprzęgło jak kręcisz rozrusznikiem?
  
 
Oczywiście zawsze kręce z wciśnietym sprzęgłem. Stoi na dworzu, ale gdy jest duza wilgoć to wtedy niema różnicy. Olej mam zalany Platinum 15W40. Myślę że to wina oleju, bo mam jeszcze dziwna sytuacje z nim związaną. Mimo że stan oleju jest odpowiedni na zimnym zaświeca sie kontrolka ciśnienia, zwłaszcza przy skręcie. Więc to może coś w tę stronę.
  
 
Jeżeli przy skręcie, to mały poziom. Łada ma zapalić przy - 40°C, więc postaw najpierw na rozrusznik. Wymień tulejki, to nie wielki koszt, również szczotki. Może być tak, że rozrusznik zabiera za dużo prądu na rozruch i na dobrą iskre już brakuje, stąd mogą być Twoje problemy.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Szoko to może być to, ale gdy już raz odpali to rozrusznik znacznie żwawiej kręci. Właśnie to mnie męczy bo łada powinna zawsze palić a nie tylko wtedy gdy chce. Sprawdzałem ciśnienie sprężania. 1cyl-10,5 2cyl.-10, 3cyl-10, 4 cyl-10,5
  
 
Może to nie ta przyczyna ale zobacz mase silnika czy dobrze podpieta ,z lewej stony jest
  
 
Przy okazji mam pytanie. Chciałem wymienić układ sterowania sprzęgłem. Kupiłem pompę i wysprzęglik, zamontowałem naciskam na pedał a tu nic został w podłodze. Na co trzeba uważać? Przed wymianą miałem tak że sprzęgło było dopóki nie założyło się tej sprężyny przy wysprzęgliku. Teraz mam wrażenie że to wina pompy. Nieważne w jakim położeniu jest tłok wysprzęglika ciśnienie powinno go wypchnąć. Mam wrażenie że układ nie dostaje odpowiedniej ilości płynu.
  
 
A odpowietrzałeś układ dobrze, wyregulowałeś luz?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Tak tak. Okazało się że tłok w pompie był w złym położeniu. Ale teraz kolejny problem. Gły złoże wszystko bez sprężyny tej przy wysprzęgliku wszystko jest ok. pedał jest twardy, JAk ją założe pedał staje się miękki
  
 
Jeśli chodzi o to odpalanie, to na jakiej podstawie stwierdzasz, że akumulator jest OK?

Nawet padnięty akumulator bez obciążenia będzie miał te 12V. Ale aperów to z niego niewiele popłynie. Zrób tak, że podepnij miernik pod aku i wtedy zakręć i zobacz ile siada napięcie.
  
 
Sprubuję jutro zerknąć. Myślę że jest ok bo ma niecałe pół roku, ale kto to wie. Mam jednak głupie wrażenie że przez pewien czas niema iskry i dopiero później załapuje
  
 
A jak dodajesz gazu do światłą mocniej dają? Jeżeli tak a po odpuszczeniu przygasają, odpal silnik zobacz jakie masz napięcie i zmierz je jak włączysz światła i ew. radio, bo to najczęstrze odbiorniki prądu, wartość napięcia powinna wahać się od 13-14. Jeżeli będzie 12V lub mniej oznacza to, że alternator/prądnica nie jest w stanie odpowiednio doładować akumulatora i po jakimś czasie może on padać.

Sprawdź styki i rozdzielacz zapłonu, jak jest zimny silnik tak jak mówiłem może występować przebicie i nie zawsze będziesz miał iskrę, Słyszałem, że można to sprawdzić lampą na pasku klinowym czy wszystko gra, walenie iskry powinno być w tym samym momencie co biały pasek. Ale tak słyszałem ile prawdy niech Ci bardziej doświadczeni powiedzą.

Powodzenia
  
 
Jeśli chodzi o światła to święca cały czas tak samo, bez względu na obroty. Ładowanie mam ( dobrze niepamiętam) ale coś ok 14V bez obciążenia.
  
 
czyli ładuje akumulator, ciężko powiedzieć co tak na prawdę może dolegać.
  
 
No wlaśnie Łada żyje swoim życiem i z każdym dniem coraz bardziej utwierdzam się w tym przkonaniu
  
 
Rozrusznik przyjacielu.
Pobiera tak dużo prądu, że iskra nie ma już siły przeskoczyć. SPrawdz takze masy. Zmien olej na 10W40, bedzie rozrusznikowi lzej.
Problem znany mi z Zastavy i właśnie z Łady.

tak przy okazji, czy znasz ten patent odnosnie odpalania starej Lady?


[ wiadomość edytowana przez: el_comendanto dnia 2013-11-17 01:23:00 ]
  
 
Wersja jak facet czytał kończyła sie szczęśliwiej, bo niby odpalała
  
 
Czasem diabeł tkwi w szczegółach, jak mówi stare porzekadło.
  
 
Wczoraj musieliśmy już odpalać od kabli.