[126p]SWAP kwestia plywaka oraz mechanizmu zm. biegów(rapid)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc

2 sprawy co do swapa 1.2mpi + rapida.

I sprawa:
wklad do baku - mam seryjny z tymi smiesznie cienkimi rurkami. Chyba sa troche za cienkie jak do 1.2 ?

Na strone sebcyca znalazlem:


Nie wiem jakiej srednicy jest ta rurka miedziana ale jak na moje oko to 12mm .

Tez tak planuje to przerobic, a powrot zostawic normalny, tak jak jest na zdjeciu. Bedzie OK ?

Z czego jest to sitko na koncu rurki - gdzie to mozna kupic ?

Dodam takze ze czasami wariuje mi wskaznik stanu paliwa- co pada- plywak w baku czy jakie polaczenie elektryczne nie stykało ?

II sprawa :

mechanizm zmiany biegow do skrzyni 5tki od skody rapid - moj wygladał tak :












Jak widac jeden krzyzak jest zespawany na sztywno, dodatkowo troche jest krzywy.

Glowny problem to jednak to ze wybierak wchodzacy w skrzynie biegów jest osadzony troche zbyt luzno w ostatnim kardanie - trzeba to mocno skrecic sruba a i tak jest to tak troche na slowo honoru - nie mialem nigdy pewnosci czy przy mocniejszym wlozeniu 3ki to sie nie rozlaczy.

Wybierak wchodzacy w skrzynie ma jak widac na koncu otwór, ale nie wiem po co bo w kardanie nie ma zadnego otworu na trzpien. Wybierak ma na koncu srednice 11,8mm.

Mechanizm zmiany biegów na 100% jest od skrzyni 5 biegowej.

Jak to przerobic ? Myslalem o zakupie nowego przegubu kardana na trzpien fi 11,8mm (tylko nie wiem czy taki kupie i gdzie) i o wywaleniu tego drugiego sztywnego krzyzaka i dotoczeniu nowego prostego ciegna do nowego kardana.

Pytanie do rapidowców swapowców - jak Wy to macie zrobione ?

Dzieki !
  
 
OK juz wiem.

Mechanizm na 2 kardanach z kolumny kierowniczej 126p. Do tego obciete frezy z tej kolumny i polaczone jeden na sztywno z wybierakiem a drugi z lewarkiem. Jak zrobie to opisze.

  
 
Nie trzeba przerabiac plywaka seryjnego maluchowskiego. Mam w swoim centralu calkowicie seryjny wklad maluchowski i zewnetrzna przeplywowa pompe paliwa. Zadne rurki nie sa za cienkie, nigdy nie brakowalo paliwa (no chyba, ze sie wlasnie skonczylo ) tak wiec mozesz spokojnie zostawic go tak, jak jest.
  
 
Pływak Ci wariuje w trakcie jazdy na nierównościach ze względu na brak sitka w miejscu, w którym pływak jest mocowany prętem - nie wiem jak się ten element dokładnie nazywa, ale w momencie, w którym w zbierze się syf w tulejce plastikowej, w której pracuje to pływak się zawiesza i nici ze wskazań ilości paliwa w baku.