MotoNews.pl
  

Czujnik położenia wału rav4 I gen

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam pytanie czy w rav4 I generacji (silnik 3S-FE) czujnik położenia wału znajduje się aparacie zapłonowym?? Szukałem w katalogu toyodiy ale pewnie jest to jego część niewymienna (wg. toyoty).
  
 
napisz dokładmie dane auta ,i o jaki wał Ci chodzi,ja myślę że wał korbowy,to były wersje bez czujnika wału korbowego i z,jak był to jest zamontowany w obudowie pompy oleju ,przy kole pasowym z tylu ,napisz konkretnie o co chodzi.
  
 
Jak masz w aparacie wtyczkę 4pin i 2pin to czujnik jest w aparacie.
Pozdro.
  
 
Chodzi o wał korbowy, mam aparat z 2 wtyczkami ta 2 przewodowa to od tego czujnika??
  
 
Tak szukam teraz i wydaje mi się, że w aparacie jest czujnik wałka rozrządu. Muszę zajrzeć pod samochód. Jest to rav4 I generacji z 1995 roku motor 3S-FE 129 KM.
  
 
Cytat:
2012-10-24 00:22:21, syd pisze:
napisz dokładmie dane auta ,i o jaki wał Ci chodzi,ja myślę że wał korbowy,to były wersje bez czujnika wału korbowego i z,jak był to jest zamontowany w obudowie pompy oleju ,przy kole pasowym z tylu ,napisz konkretnie o co chodzi.



w twoim modelu najprawdopodobniej nie ma czujnika wału korbowego,a do 96r nie było nawet czujnika wałka rozrządu,zdradzisz nam w jakim celu tak szukasz tych czujników?
  
 
Wygrzebałem u znajomego fajny wariator zapłonu i tak się zastanawiałem co z mim zrobić. Mam sekwencję LPG, i chciałem na własnej skórze sprawdzić czy coś daje ten wynalazek. Jak nie ma czujnika to bida.
  
 
Cytat:
2012-10-26 18:13:40, Egiptos pisze:
Chodzi o wał korbowy, mam aparat z 2 wtyczkami ta 2 przewodowa to od tego czujnika??



2pin idzie do cewki. 4pin masz czujniki.



Cytat:
2012-10-27 10:49:34, syd pisze:
w twoim modelu najprawdopodobniej nie ma czujnika wału korbowego,

To kumam...


Cytat:
a do 96r nie było nawet czujnika wałka rozrządu,



Ale jak mam to ^^^ rozumieć ?
To skąd ECU brało sygnał o położeniu wału ?


Cytat:
2012-10-27 18:37:36, Egiptos pisze:
Wygrzebałem u znajomego fajny wariator zapłonu i tak się zastanawiałem co z mim zrobić. Mam sekwencję LPG, i chciałem na własnej skórze sprawdzić czy coś daje ten wynalazek. Jak nie ma czujnika to bida.



Ale po co kombinować ? Jak masz LPG to ustaw sobie zapłon na ok. 13 stopni i ciesz się żywotnością 3S-FE (dobijam do 200tys. na LPG)
Pozdro.
  
 
Cytat:
2012-11-01 01:50:59, Perzan pisze:
Ale po co kombinować ? Jak masz LPG to ustaw sobie zapłon na ok. 13 stopni i ciesz się żywotnością 3S-FE (dobijam do 200tys. na LPG) Pozdro.

No to ja sie tez dorzuce ...
jak nie bylo nawet czujnika walka rozrzadu to byl tylko walu na dole no bo z czegos musial czytac obroty ,i raczej tak bym to rozumial.
Natomiast odnosnie wyprzedzenia zaplonu to ustawiamy zawsze na zwore w diagnozlaczu tyle ile podaje producent np na naklejce na masce...i tak mniej wiecej 10 stopni ze zwora to wychodzi plus minus te 13 -15 stopni na biegu jalowym bez zwory.Kiedys zanim jeszcze pracowalem w Toyocie ustawialem zaplon na ucho i tak mi wychodzilo jak to pozniej porownalem z ustawieniem na zwore.
Niektore starsze silniki Toyoty maja nawet 7 stopni ze zwora. dlatego zawsze nalezy sprawdzic z dokumentacja wzglednie naklejka na masce jezeli jest i jezeli jest z tego samochodu

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
rav4 przed 96r
czujnik wału korbowego nie występuje

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1995_TOYOTA_RAV4_SXA10L-AZMGKW_1501.4.html

czujnik wałka rozrządu nie występuje

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1995_TOYOTA_RAV4_SXA10L-AZMGKW_1302.3.html

sam się też zastanawiałem jak to działa,może czujnik w aparacie zapłonowym o którym była mowa zastępuje czujnik wałka rozrządu?
  
 
Cytat:
2012-11-01 19:32:29, syd pisze:
rav4 przed 96r czujnik wału korbowego nie występuje http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1995_TOYOTA_RAV4_SXA10L-AZMGKW_1501.4.html czujnik wałka rozrządu nie występuje http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1995_TOYOTA_RAV4_SXA10L-AZMGKW_1302.3.html sam się też zastanawiałem jak to działa,może czujnik w aparacie zapłonowym o którym była mowa zastępuje czujnik wałka rozrządu?


Z pewnoscia wlasnie tak jest.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2012-11-01 19:32:29, syd pisze:
[...]http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1995_TOYOTA_RAV4_SXA10L-AZMGKW_1302.3.html sam się też zastanawiałem jak to działa,może czujnik w aparacie zapłonowym o którym była mowa zastępuje czujnik wałka rozrządu?



OK, już mam to
Ja za czujnik wałka rozrządu zawsze przyjmowałem to, co siedzi w aparacie. W końcu jest spięty na sztywno z wałkiem...
W tym konkretnym przypadku w aparacie jest 1 czujnik złożony z dwóch cewek i 4 łopatek na ośce:

oraz czujnik 1 cewka i 1 łopatka na ośce - zapewne pokazuje GMP.



A co do wyprzedzenia zapłonu, to ja właśnie na zworze ustawiam ok. 13st. Te fabryczne 10st jest przewidziane dla Pb95. ECU to i tak modyfikuje w zależności od obrotów, MAP'a,itd. Wieść gminna niesie, że LPG ma ok. 100+ oktan i spala się wolniej niż benzyna więc 3st przyjmuję za bezpieczne wyprzedzenie, a PB i tak tankuję 98
W Ładzie miałem przy aparacie zapłonowym wynalazek zwany dumnie Selektor Oktanowy. W zależności od tego jaką benzynę się zatankowało, należało pokręcić kółkiem kilka kresek w prawo lub w lewo, co dawało przyspieszenie lub opóźnienie zapłonu o kilka stopni.
Póki co, (odpukać) z wyprzedzonym zapłonem na ~13st, od ok. 200tys. nie wiem co to zmieniające się luzy zaworowe
Pozdro.
  
 
Cytat:
2012-11-03 01:22:16, Perzan pisze:
OK, już mam to Ja za czujnik wałka rozrządu zawsze przyjmowałem to, co siedzi w aparacie. W końcu jest spięty na sztywno z wałkiem... W tym konkretnym przypadku w aparacie jest 1 czujnik złożony z dwóch cewek i 4 łopatek na ośce: oraz czujnik 1 cewka i 1 łopatka na ośce - zapewne pokazuje GMP. A co do wyprzedzenia zapłonu, to ja właśnie na zworze ustawiam ok. 13st. Te fabryczne 10st jest przewidziane dla Pb95. ECU to i tak modyfikuje w zależności od obrotów, MAP'a,itd. Wieść gminna niesie, że LPG ma ok. 100+ oktan i spala się wolniej niż benzyna więc 3st przyjmuję za bezpieczne wyprzedzenie, a PB i tak tankuję 98 W Ładzie miałem przy aparacie zapłonowym wynalazek zwany dumnie Selektor Oktanowy. W zależności od tego jaką benzynę się zatankowało, należało pokręcić kółkiem kilka kresek w prawo lub w lewo, co dawało przyspieszenie lub opóźnienie zapłonu o kilka stopni. Póki co, (odpukać) z wyprzedzonym zapłonem na ~13st, od ok. 200tys. nie wiem co to zmieniające się luzy zaworowe Pozdro.


To co ja napisalem w tym wypadku to teoria czyli taki uniwersalny punkt odniesienia a to co Ty napisales to praktyka
Wiedza praktyczna jest zawsze bardziej precyzyjna i cenniejsza od najlepszej teorii bo bierze pod uwage wiecej zmiennych i czynnnikow ktore zaleza od siebie wzajemnie.
Wiadomo tez ze im wczesniejszy zaplon tym wieksza moc uzyskana az do momentu wystapienia zbyt wysokiego cisnienia spalania ktore zaczyna dzialac hamujaco i objawia sie spalaniem stukowym, i od tego momentu moc drastycznie spada.Idea jest taka aby tak wyprzedzic zaplon aby maxymalny przyrost cisnienia podczas procesu spalania nastapil po GMP ale jak najblizej GMP.Czyli poczatek zaplonu czolo plomienia rozchodzi sie okolo 50-60 m/s a tlok idzie jeszcze w gore ale jeszcze nie pali sie w calej objetosci komory spalania, cisnienie wciaz narasta ,predkosc czola plomienia tez.Jezeli cisnienie wzrosnie nadmiernie to czolo plomienia osiagnie 300m/s jak podczas samozaplonu w dieslu i slychac to jako detonacje lub nazwane potocznie granie zaworow,mimo ze to nie zawory wydaja te dzwieki.W dieslu zreszta tez jak cisnienie przekracza normalne cisnienie pracy to klekot staje sie nieziemski, kiedys mozna to bylo obserwawac jak ktos poczatek wtrysku ustawil za wczesnie.
Co do czujnika walka rozrzadu w aparacie ,to dlamnie tez jest to czujnik camshaft position tyle ze w aparacie zaplonowym.
Ale nazewnictwo w EPCu to juz inna bajka dla nich camshaft position sensor to taki dupslik z kabelkiem na jedna srube a jak wystepuje w aparacie to juz jest jako czesc distributor-rozdzielacz i nie wnikaja w to co w nim siedzi.
Kiedys tez znalazlem crankshaft position sensor -ktory jak wiadomo jest czujnikiem walu korbowego i wg EPCu byl przy walku rozrzadu bo tak mieli sobie fantazje go nazwac ,w sumie cranking to obracajacy sie wiec niby bledu nie bylo tylko na zdjeciu glupio wygladalo.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer