MotoNews.pl
2 NIVA 1.7 słabo pali na zimno bardzo słaba (268957/12) - NT
  

NIVA 1.7 słabo pali na zimno bardzo słaba

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mamy problem z naszą drugą ładą czyli Niva 1.7 2003r na jednopunkcie . Usterka objawia się bardzo słabym odpalaniem na zimno (w wakacje nie jest źle, ale im niższa temperatura tym jest coraz gorzej) oraz jak już się to uda to do momentu rozgrzania się jest bardzo słaba. Jak dla mnie wygląda to tak jakby ssania nie było. Nacie może jakieś pomysły co to może być ?. Dodam tylko że byłem już u kilku mechaników i nikt nie ma pojęcia co to. Świece i przewody wymienione.

[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2012-11-08 22:37:21 ]
  
 
Jest LPG?
  
 
Jest LPG...montowany w 2003 roku
  
 
może masz niesprawny czujnik temp. i sterownik auta nie wie, że jest zimno i powinien dać bardziej bogatą mieszankę.

a może kłopot w immobilizerze.

jak zapala na gazie ?

odczytywałeś błędy z kompa?

[ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2012-11-13 17:08:26 ]
  
 
Musisz zrobić około 100km na samej benzynie, a potem na regulacje gazu. Prawdopodobnie komputer benzynowy zaadoptował się do pracy na bogatej mieszance gazu. Dlatego właśnie są problemy z odpalaniem. Przerabiałem to już w dwóch autach.
  
 
W tym momencie auto stoi w że tak powiem serwisie łady w bydgoszczy. Zobaczymy co z tego wyniknie, jak na razie z tego co wiem to cewkę będą wymieniać. Coś nowego powinienem dowiedzieć się w w poniedziałek.
Problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Tak jak
napisałem wcześniej słabo odpala a jak już odpali to jest bardzo słaby. Mi to osobiście wygląda na jakiś problem ze ssaniem, ponieważ tylko przez chwilę utrzymuje wyższe obroty a po chwili silnik zwalnia do obr jałowych. Ze względu na brak mocy ciężko nim ruszyć tak, żeby go nie zdławić, a jak już do tego dojdzie, to mamy podwójnie przekichane...trzeba kręcić dłuższa chwilę żeby auto z boleściami ponownie zaczęło pracować.
Przy temperaturach delikatnie powyżej 0 nie jest jeszcze tak masakrycznie...tragedia zrobi się kiedy za oknem temperatura spadnie poniżej -10. W takich warunkach zeszłej zimy musieliśmy ciągać ja po okolicy innym autem, żeby ja w ogóle odpalić.
Byliśmy z tym u kilku mechaników bezskutecznie, teraz oddaliśmy ja do osób które zajmują się sprzedażą oraz serwisem nowych niv...jeśli oni nic nie pomogą to już chyba nikt nic nie wymyśli.

Ps immobilizer został jakiś czas usunięty ponieważ zablokował auto.



[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2012-11-16 18:40:29 ]
  
 
Gdzie jest serwis Łady w Bydgoszczy???
Pytam bo nie znam takiego...
  
 
Przyczyną może być elektryka jak i mechanika.
Ale zanim zacznie się coś wymieniać to sprawdzić czy coś działa źle.
To czy świece, przewody zapłonowe czy cewka do wymiany to można zdiagnozować wcześniej. Sprawdzić czy daje dobrą iskrę , jeśli tak to szukać gdzie indziej.
Sprawdzić świece po uruchomieniu. Kompresję itp. Teraz jest chłodno to są dobre warunki do testowania.
Problem może też leżeć w zasilaniu paliwem i myślę ,że może szwankować to ssanie właśnie.
Czy śmierdzi paliwem podczas uruchamiania ?
Kiedyś miałem do czynienia z mercedesem i zachowywał się podobnie. Sprawdzałem iskrę i była ok więc nie wymieniałem cewek świec, przewodów WN itp.
Problem leżał w tym ssaniu, takie urządzonko wielkości pudełka zapałek za 1200 zł.
W środku pękła membranka , ciekło z niej paliwo itp. Ale było to pod obudową filtra powietrza i trudno było bez rozkręcania zauważyć.
Nie wiem jak to jest w Niwie ale proponuję zapoznać się z jakimś opisem na ruskiej stronie i zobaczyć jak to jest tam zrobione.
Dobry mechanik nie powinien mieć z tym problemu, myślę.
  
 
Taki jakiś punkt sprzedaży łady na ulicy Modrzewiowej, niby podają się również za serwis, ale co do kompetencji to zobaczymy.

W samochodzie nie śmierdzi paliwem. Też wydaje mi się że to coś ze ssaniem. W poniedziałek jadę do tego mechanika zobaczymy co wymyślili.
  
 
jeśli to monowtrysk to na początek proponuję sprawdzić ciśnienie paliwa. Nie wiem jak jest w Ładzie, ale zazwyczaj monowtrysk powinien mieć ciśnienie na poziomie 1,5bara.

Jat tam jakaś diagnostyka? Dla mnie to wyglada jak awaria jednego z czujników monowtrysku - czujnika ciśnienia lub temepratury. A może wtrysk się zabrudził? 5 buteleczek preparatu do czyszczenia wtrysku na jakieś 10l benzyny załatwia sprawę. Tą drogą bym szedł, po oczywiście sprawdzeniu zapłonu. A najlepiej do kompa ją na początek, jak się da.
  
 
Konrad, a czytałeś to dobrze? Na gazie i na benzynie jest to samo. Więc odpada ciśnienie w układzie. Pytanie, jaki układ lpg, sekwencja czy zwykły układ?
  
 
ale na zimno na gazie to nic dziwnego że będzie słabo palić - więc nie łączył bym tego, nawet jeśli to II generacja
  
 
Co do instalacji nie jest to pełna sekwencja, to jest chyba 3 cia generacja. Jakiś komputer jest ale np gaz załącza się nie przy odpowiedniej temperaturze a przy pewnych obrotach (po przygazówce), ale coś mi się nie wydaje, że to wina gazu, ponieważ na benzynie auto zachowuje się tak samo.
Trochę sprostuję swoją wypowiedz...odpalanie zawsze przebiega na benzynie. Chodziło mi o to, źe zarówno na benzynie jak i na gazie jak jest zimna to nie idzie.
Proszę o jak najwięcej sugestii w poniedziałek przejadę się do nich zobaczyć czy cokolwiek zrobili. Z piątkowej rozmowy telefonicznej wynika że chcą wymienić cewkę. Spytam się ich o tą pompę paliwa, ale czy nie powinno być tak, że jak pompa jest popsuta to bez znaczenia czy ciepły czy zimny będzie słabo szedł ?. Jak jest ciepła to z przyśpieszaniem nie ma problemu.

PS: Dodatkowo proszę kolegę "grzehu" o przesłania mi tutaj albo na PW adresów jakiś dobrych mechaników, oraz sklepów jakie jeszcze sprzedają części do ład w Bydgoszczy. Ostatnio zauważyłem, że w moim zaprzyjaźniony sklepiku we włocławku mam coraz większe problemy ze zdobycie części.
Pozdrawiam



[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2012-11-18 13:51:39 ]
  
 
Jezeli na samym gazie auto odpala tak samo ciężko jak na benzynę, to układ zasilania odpada. Zostaje elektronika.
  
 
Zakupiłem czujnik temperatury (prawdopodobny winowajca). Chciałbym prosić o pomoc w nakierowaniu mnie w którym miejscu znajduje się ten czujnik. Przypuszczam, ze jest on zamontowany w przedniej, górnej części silnika nieopodal chłodnicy, ale nie jestem tego w 100% pewny. Istnieje może jakiś schemat chociażby poglądowy gdzie on jest ? Nie znam rosyjskiego więc nie wiem gdzie szukać w necie.
Ps. Serwis w Bydgoszcz na ul Modrzewiowej to wielka porażka, przez 4 dni nie zrobili nic. Zabrałem samochód do domu i będę próbować wymienić to ustrojstwo we własnym zakresie.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2012-11-21 18:43:39, Bartek2106 pisze:
Zakupiłem czujnik temperatury (prawdopodobny winowajca).



po wyjęciu zmierz go. (a jeśłi da się to bez wyjmowania) aby sie upewnić i jego niesprawności.
tu masz tabelkę:
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-niva/21-13-1-proverka-kontrolnykh-priborov-i-ikh-datchikov.html

a tutaj umiejscowienie http://lada-4x4.narod.ru/niva/7-7.html
  
 
Bardzo serdecznie dziękuje
  
 
Cytat:
2012-11-22 07:27:03, Bartek2106 pisze:
Bardzo serdecznie dziękuje



пожалуйста działaj i pisz o rezultatach "provierki"


[ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2012-11-22 11:01:46 ]