MotoNews.pl
  

Mechanizm zmiany biegów przy kierownicy-125p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Borykam się z problemem zdobycia nowych elementów mechanizmu zmiany biegów przy kierownicy w kancie.
Kilka osób na forum odrestaurowywało klasyki i pewnie też musiało przechodzić przez wyeksploatowane elementy zmiany biegów.
W moim klasyku wyrobiła się kula teflonowa zarówno na drążku zmiany biegów przy kierze jak i tuleja zewnętrzna w której ułożyskowana jest w/w kula. Efekt jest taki,że drążek zmiany biegów nie jest stabilny,biegi co prawda wchodzą bez jakiegokolwiek problemu ale jest to dla mnie irytujące.

Pytanie dla osób siedzących w temacie- czy są gdzieś dostępne NOWE elementy zaznaczone na skanie katalogu części zamiennych? Wszystko co jest mi potrzebne jest zaznaczone czerwonymi liniami,jeśli jest możliwość zakupu innych części ze skanu jak np.gumowe tuleje wodzików to również jestem zainteresowany namiarem. Temat umieściłem na ogólny ponieważ to nie jest już tylko zwyczajne ogłoszenie kupna,napewno wielu z nas będzie przydatny ten temat jak rozwiązać problem braku części w sklepach.





[ wiadomość edytowana przez: HEMIGTX dnia 2013-03-10 15:52:58 ]
  
 
Przechodziłem przez to kilka late temu, ostatecznie trafił najlepszy używany zestaw jaki miałem ( przebrane kilkanaście zestawów ).
Widziałem też wytaczane z poliuretanu.
  
 
w sumie może by się znalazła firma,która dorobi takie elementy?
  
 
http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtopic.php?p=218140&sid=7ef46c6ce00dca69e1651ff0968bc809#218140

odezwij się do kolegi klysek1, może Ci odsprzeda
  
 
Wajchy nowej nie udało się kupić.

Natomiast dzisiaj rozmontowałem cały mechanizm i przeszlifowałem pierścień plastikowy na fabrycznym przecięciu po czym cały pierścień zaczął pięknie dolegać do kuli na wajsze Na koniec zeszlifowałem o 3mm tylną ściankę pierścienia,która dolega do aluminiowego odlewu pająka,skręciłem wszystko jak wcześniej i już nie mam luzów.Oczywiście całość nasmarowałem wazeliną.
Wajcha pracuje teraz idealnie.
Tak więc można zreanimować zużyte łożyskowanie mechanizmu przy kierze.
  
 
5 lat temu kupiłem nową wajchę do mojego fiata jak przyszło okazało się że to jest wajcha przy kierownicy nie pamiętam czy ją wymieniłem czy kupiłem drugą do podłogi....
teraz tak pobieżnie sprawdziłem moje klamoty i nie znalazłem ale jak będę przestawiał w najbliższym czasie klamoty to sprawdzę dokładnie, więc się przypomnij
  
 
OK,będę się przypominać