MotoNews.pl
  

[swap w 126] 1.1 czy 900???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przypuśćmy że mam dwa silniki.. jeden to 900tka, a drugi to 1.1...
Taka jest prawda ze 1.1 SPI mam za grosze.. i pada pytanie takie.. .co lepiej wstawic do malca? Czy opłaca się wogóle rzeźbić z 1.1, czy lepiej sobie darować i wrzucić 900tke? Koszty silnika pomijam, ale przy montazu co wychodzi drożej jak przy 900tce... aha... zarejestrowanie też pomijam bo tutaj akurat nie bede miał problemu... Pytanie jest dośc poważne bo SWAP jest juz praktycznie zdecydowany tylko nie wiem czy na 900tke czy na 1.1
  
 
moje zdanie znasz
  
 
a Zoltar ten silnikers za ciężki nie jest do malca??
  
 
Cytat:
2004-09-28 18:06:57, Kuner pisze:
Przypuśćmy że mam dwa silniki.. jeden to 900tka, a drugi to 1.1... Taka jest prawda ze 1.1 SPI mam za grosze.. i pada pytanie takie.. .co lepiej wstawic do malca? Czy opłaca się wogóle rzeźbić z 1.1, czy lepiej sobie darować i wrzucić 900tke? Koszty silnika pomijam, ale przy montazu co wychodzi drożej jak przy 900tce... aha... zarejestrowanie też pomijam bo tutaj akurat nie bede miał problemu... Pytanie jest dośc poważne bo SWAP jest juz praktycznie zdecydowany tylko nie wiem czy na 900tke czy na 1.1



Ja bym sie zastanowil i wybral pod wzgledem wytrzymalosci skrzyni chyba ze skrzynia to tez swap
  
 
Skrzynia seria.. co do jej wytrzymałosci to akurat mi to wisi... I tak sie bedzie szybko przy mnie sypac, i tak
  
 
Kuner, po raz n-ty obale mit o tym ze 1.1 na zadzie w malcu to cholera wie jaka roznica mas i tyle. jak widac da sie tym smigac szybko i skutecznie. troche inna technika jazdy (rekaw na ulamek sekundy, inne podejscie w nawrot czy ciasny winkiel i dobry zawias) i jezdzisz jak 650ka jezeli chodzi o rozklad mas. laduj 1.1 i sie nie zastanawiaj. zawsze masz OHC, budowa silnika to budowa cepa i te silniki FIRE naprawde sa nie do zajechania.
  
 
Albo 1146cc z Mazdy RX7 SA, ale to jak się ma w pi... hajsu
  
 
Ja mam założoną 903/899 dla tego że z tyłu malca nic nie widzać wszystko ładnie wygląda i komponuje sie z chromami, silnik 1116 kategorycznie odradzam poprostu wydaje mi sie że kompletnie nie pasuje do malca, przy 1108 trza już troche wiecej żeżbić z belką mocowaniem oraz w przypadku SPI z podłączniem bardziej skomplikowanej elektroniki podejżewam że różnic w masie 900 a 1.1 za dużych nie ma, wiadomo że 1108 jest dużo nowszym silnikiem ale czy trwalszym? porobione 900 może dać podobną moc gdyż wyjściowa jest o 8KM mniejsza od 1.1. Jeśli chodzi o "spokojniejszą" jazde i zachowanie 1 klasy OC to napewno najlepszy byłby 899 ale jeśli bym chciał zmieniać to poszedł bym dalej stosując silnik 1.2 lub coś zupełnie innego np. Daihatsu 1.0 Turbo cena tego silnika jest niska bo ok 1000-1500zł a napewno mocy było by pod dostatkiem
p.s skoro masz taki dostęp do tanich silników to kup sobie oba powiedzmy 900 na próby i do zakatowania a 1.1 do dalszych modyfikacji
  
 
Nie mam dostępów do silników tylko mam okazje bardzo tanio kupic silnik 1.1 SPI od mojego kumpla i w sumie najtrudniejsze byłoby z głowy, bo jak narazie dla mnie najtrudniejsze jest znalezienie silnika... jak coś znajdziecie (903ccm) to wołajcie do mnie a biore
  
 
Cytat:
2004-09-28 21:02:44, Kuner pisze:
Nie mam dostępów do silników tylko mam okazje bardzo tanio kupic silnik 1.1 SPI od mojego kumpla i w sumie najtrudniejsze byłoby z głowy, bo jak narazie dla mnie najtrudniejsze jest znalezienie silnika... jak coś znajdziecie (903ccm) to wołajcie do mnie a biore



Znam kogos kto chce kupic 900ccm moze skusi sie na 1,1 ?

Kuner, nie ogladaj sie wstaw poprzecznie ze skrzynia a wtedy 1,1, 1,2, 1,4 potem T i rafalmaxi wysiada
  
 
taaaa... a zasponsorujesz mi to?? ZBo ja kurcze neistety kasy zbyt duzo nie mam a czyms musze jeździc
  
 
Cytat:
taaaa... a zasponsorujesz mi to?? ZBo ja kurcze neistety kasy zbyt duzo nie mam a czyms musze jeździc



Nie no sponsora to musisz sam szukac

A tymczasem trzebabylo 650ccm smigac
  
 
Cytat:
2004-09-28 20:50:19, RUFF pisze:
Daihatsu 1.0 Turbo cena tego silnika jest niska bo ok 1000-1500zł


:| bez jaj Ja mialem tą szarade jak silnik padl to nic innego niezostalo jak tylko sprzedawac furaka. Silnik nie do dostania a jezeli juz to napewno nie za taką kase. 2000-3000 o ile sie trafi Mowie o silnikach sprawnych bo kupowac zlom do remontu to juz w ogole sie niekalkuluje. Tu nie ma mowy o zadnych szlifach wałow itp tylko wchodzi w gre wymiana czesci ktore naprawde tanie nie są.

Apropo tematu:
903- mala masa (podobno 10kilo ciezszy niz maluchowski),moc 47KM, stare silniki(no chyba ze z Yugo), mniejsze oplaty(903 jeszcze wpychają ponizej 900), gaznik.
1.0fire - mala masa 69kilo, moc 45KM, nowe silniki, wtrysk.
1.1- sporamasa (z tego co wiem 35kilo ciezszy od maluchowskiego) moc 55km, wtrysk
1.2- praktycznie to samo co 1.1 ale moc nawet 86KM w serii tak wiec jak juz cos ciezszego to 1.2 bym polecał

Na Kjsy chyba najlepszy 903 albo 1.0 ze wzgledu na mase. Dlubnac je zawsze mozna do tych 55KM

Takei moje zdanie.
  
 
Cytat:
2004-09-28 18:41:18, ZoLt4R pisze:
Kuner, po raz n-ty obale mit o tym ze 1.1 na zadzie w malcu to cholera wie jaka roznica mas i tyle. jak widac da sie tym smigac szybko i skutecznie. troche inna technika jazdy (rekaw na ulamek sekundy, inne podejscie w nawrot czy ciasny winkiel i dobry zawias) i jezdzisz jak 650ka jezeli chodzi o rozklad mas. laduj 1.1 i sie nie zastanawiaj. zawsze masz OHC, budowa silnika to budowa cepa i te silniki FIRE naprawde sa nie do zajechania.


Nic dodac, nic ujac.
Kuner - nei masz sie nad czym zastanawiac. Czy to bedzie 900 dobrze zawieszona czy 1.1 - roboty jest DOKLADNIE TYLE SAMO. Zreszta co ja ci bede tlumaczyl - moje 1.1 widziales, Przemka 900 widziales, flansze sa dokladnie te same, belki wlasciwie tez, tulejki tez, elektronika tez - a na 1.1 sobie posmigasz. W razie czego pytaj.
  
 
Co tu ukrywać silnik 1.1 jest lepszy i mocniejszy.Jeżeli masz okazje tanio kupić to się nie zastanawiaj.Mam 903 więc tylko o nim moge się wypowiedzieć. Silnik 903 trudno znaleźć w dobrym stanie i dlatego nie licz na 47 koników. Aczkolwiek silnik 903 jest dosyć niedokładny i łatwo można go poprawić i uzyskać troche nm i km więcej, skoro Chojnacki robi 10 sekund w malcu po wersji GT (seryjny wałek, głównie lekkie dłubnięcie głowicy), jakże wesoło byłoby wciągać 1.1 903-ką .Co do trwałosci silnika to jest opinia że 903 są dobre w tej materii. JEżeli można mówić o usterkach silnika to u mnie padła jak do tej pory cewka i przekręciłęm w głowicy gwint od świecy (radze uważać z siłą dokręcania).
  
 
Chyba nasz Przemo mnie przekonał do 900tki... lżejsza i lepiej się prowadzi (KJSy) wiec chyba bedzie 900, ale to jesczez nie wiem
  
 
na allegro jest rozkodowany komp do 900ki za 100 zeta
  
 
kompy sie wieszają gaznik rulez :bb nie no zarcik
  
 
chyba nie po to chlop jezdzil na gazniku zeby teraz znow sie z tym uzerac
  
 
Ja uważam że jak SWAPować to coś mocnego . 1.1 lub 1.2. Po tym co potrafi autko Zolt4ra i Żurawia sądzę że 1.1 czy 1.2 to bardzo odpowiednie rozwiązanie do maluszka