Cytat:
|
2013-11-14 20:22:24, anlarx pisze:
a skąd taka różnica?
|
|
Bo ze wzrostem obrotow kat się zwieksza bo jest mniej czasu na inicjacje plomienia w cylindrze ,a chodzi o to aby maxymalne ciśnienie przypadalo w scisle okreslonym polozeniu tloka po GMP a nie przed ani nie za pozno.
Po wlozeniu zworki obroty schodzą do wymaganych do ustawienia zapłonu i kat jest wtedy zablokowany do prawidlowego ustawienia.
Jeżeli na zworke ustawisz 10 st to po wyjeciu jest przeważnie 15 Wiec jeżeli ustawiasz bez zworki to masz bankowo za pozny zapłon.Co do nadmiernych momentow na pokrywkach panewek to skutki moga byc od wyrwanych szpilek z głowicy po nagrzaniu silnika po ukrecony walek wlacznie wiec nie liczyłbym na wyczucie.A momenty przeważnie sa rzedu 30-35Nm w zal od modelu silnika i tego czy glowica alu czy zeliwna i z czego sa mostki itd.
[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2013-11-14 20:39:01 ]