MotoNews.pl
  

Problem silnik/układ zapłonowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, po 2 po zimie przejażdżce zauważyłem, takie coś. gdy silnik pracuje to obrotomierz wskazuje 0 tyś. dodam gazu tak na 3/4 ( na luzie oczywiście i sprzęgle w garażu) to kręci się do 2-3 tyś zastój, a potem trochę o 0,5 tyś do góry.

Podczas dodawania gazu jest takie dławienie, tzn.: Lekko dodając gazu obroty rosną potem nagle gasną tak jakby silnik się dusił czy coś i gdy nie odpuszczę ani nie dodam gazu to silnik gaśnie. Z kolei nie da się dynamicznie ruszyć bo silnik od razu ma tendencję do dławienia się.

Następnie po rozgrzaniu silnika i przejechaniu paru kilometrów silnik pracuje równo ale za to tak jakby nie na wszystkich garach co oczywiście słychać. Dodam, że ma mocy tyle co ja jadąc na rowerze.


Co może być przyczyną takiego kaprysu, czy to gaźnik i ten nieszczęsny II zawór na podciśnienie czy może aparat zapłonowy, świece, przewody czy może wszystko na raz?

Pozdrawiam!
  
 
raczej układ zasilania paliwem ( i mieszanki paliwowej) aniżeli układ zapłonowy.

ale wypadało by wszystko sprawdzić i zapłon, i zawory i pompkę paliwa itd. bo opisane przez Ciebie objawy mogą być mylące.

[ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2013-05-21 09:08:53 ]
  
 
Dziękuję za podpowiedź, pomoże mi to mam nadzieję szybko zlikwidować problem

Pozdrawiam !
  
 
Zobacz czy wężyk od limitera obrotów jest podpięty i cały lub czy elektrozawór nie zaciął się.
  
 
Oddałem samochód facetowi, który zbudował Ładę od podstaw a miał je 3 więc myślę, że upora się z problemem. Wyszło, że nie pracuje 2 cylinder, rozdzielacz zapłonu pracuje dobrze, wymieniony został kondensator, oraz wszystkie świece.

Świeca od 2 cylindra się przepala. Podobno coś może być z zaworami. wymieniony został napinacz łańcucha rozrządu bo poprzedni się połamał i właśnie skończyliśmy wyciągać jego pozostałości.

Może to komuś przybliży sprawę co jest grane? I ile może to kosztować?
  
 
Zapomniałem dodać, że ciśnienie w cylindrze jest idealne i wynosi tyle samo dla każdego cylindra.
  
 
Sprawdź, czy popychacz zaworu otwiera zawór, czy wałek ma krzywke nie startą.
  
 
Silnik już jest zdrowy, zawory były podparte co zostało naprawione, gaźnik przeczyszczony, wymieniona została membrana pompki i to co opisałem wcześniej, a teraz to ona nie jedzie tylko zap******a. Naprawdę facet zrobił dobrą robotę, wymienił trochę części. Zapłaciłem za to 200 zł więc chyba nie tak dużo.

A radość z jazdy niedopowiedzenia

A co ciekawsze dodam, że gość miał 3 łady, i opowiadał mi jak kiedyś miał dzwona, to sobie karoserie z fabryki zamówił i złożył Ładę z pozostałych części.
  
 
Cytat:
a teraz to ona nie jedzie tylko zap******a.



tak idzie ? http://www.youtube.com/watch?v=qlx2dCChWe8
  
 
To chyba seria 1.6 tyle pójdzie spokojnie, rozbujana V bieg wrzucony, nie jechała jakoś szaleńczo jak widzę 130-140km/h, fakt że to jest sporo jak na ładę
  
 
Na takim krótkim odcinku drogi może kilkaset metrów 110 złapała więc myślę, że gdyby tak nią pojeździć trochę, żeby wszystko ułożyło się dobrze to 150 może zrobi

Ale nie będę jej używał jako wyścigówki bo szkoda mi przebiegu psuć
  
 
Cytat:
2013-06-05 06:33:44, bartixr pisze:
tak idzie ? http://www.youtube.com/watch?v=qlx2dCChWe8


Wir w baku hehehe
  
 
Niekoniecznie aż wir, mi jadąc A1 w zeszłym roku 110-130km/h (IV bieg) spaliła ok 11-12l LPG na mikserze, jadąc z rodzinką i bagażem. Z tym że na tym filmiku zasuwa szybciej...
  
 
Ja np mam skrzynię 5 i na trasie przy ok 100-110 km/h mam ok 3-3250 obr/min i spala ok 10 L LPG a tutaj na tym filmiku jak dobrze widziałem to jest ok 160 km/h więc myślę, że testował samochód jak każdy chyba na długiej prostej to pewnie spalanie miał w granicach 25-30 L, jeżeli seryjny silnik, to pedał w podłodze był na 100%
  
 
No jesli jedzie 160km/h to but w podlodze non stop i spalanie jak piszecie.
  
 
No tak ja Octvią 1.6 I z 2010 roku jak miałem pedał w podłodze to pokazywał spalanie 29.9 L LPG to wyobraź sobie co się dzieje jak w Ładzie przy spokojnej spala 10-14 L to co się działo w baku na filmie?


  
 
To dlaczego mi mercedes 2.0 spalił 17l lpg przy 170km/h i to na odcinku 300km?
  
 
Ale 17L LPG na 100km to myślę możliwe, 17L na 300km to nie, na pewno nie przy 170km/h non stop.
  
 
Oczywiście chodziło mi o 17l na 100 km, prędkość non stop w okolicach 170.
  
 
Samochód samochodowi nie równy

Chodziło tylko o to, że wir w baku to miał czy tam w butli