Przekładka silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Z nudów przeglądam forum i zwróciłem uwagę że niektórzy wymieniają silniki. Tak sobie pomyślałem jak trudna by była adaptacja silnika od mercedesa OM601 Diesel do łady 2105. Akurat mam taki silnik, jest to 2.0l diesel o mocy 75KM. Czy ktoś już próbował wstawić diesla do łady? Jaką ewentualnie zastosować skrzynię biegów, od łady czy mercedesa? Co z przeniesieniem napędu czy wał od łady będzie wystarczający? Tak sobie pomyślałem że miałbym prawie dwa razy większą moc przy dużo lżejszej budzie niż mercedes. Dodatkowo te silniki są praktycznie niezniszczalne. Przy dobrej budzie taki samochód na pewno by trochę pojeździł. No i dużo ekonomiczniejszy od łady ( do 6l na 100km w trasie ). Oczywiście w grę na pewno by wchodziła poprawa hamulców i układu kierowniczego, pewnie też zawieszenia. Co wy na to ?
  
 
Ja myślałem podobnie, ale 1.9TDI z VW LT bodajże 2003. Również niezniszczalne silniki, a z masą Ładnej budy, to bym chyba zszedł poniżej 3L/100, bo Golfem mi się udało 3.5/100, a Golf cięższy o dobre 200kg. Nie mam pojęcia, czy ktoś tu kombinował, ale do Nivy wsadzają jakieś Renault chyba... tak słyszałem, nie wiem, ile w tym prawdy. W każdym razie każdy będzie Ci kibicować. Most powinien znieść spokojnie 200Nm momentu.
  
 
Kompletny bezsens pchać takiego ciężkiego mula jak 601. Po co?
  
 
Diesel do łady? Bezsensowne. Taniej i 100 razy wygodniej zamontować LPG. Jeżeli myśleć o swapie, to tylko dla mocy. Silniki ladowskie sa całkiem całkiem udane. A jeżeli mowa o mocy, to Łada ma w okolicach 75-85 koni, w zależności od pojemności, to skąd w mercedesie ma być dwa razy więcej mocy.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2014-05-11 18:15:16, SzokoLada pisze:
Diesel do łady? Bezsensowne. Taniej i 100 razy wygodniej zamontować LPG. Jeżeli myśleć o swapie, to tylko dla mocy. Silniki ladowskie sa całkiem całkiem udane. A jeżeli mowa o mocy, to Łada ma w okolicach 75-85 koni, w zależności od pojemności, to skąd w mercedesie ma być dwa razy więcej mocy.


koledze zapewne chodzili o moment, ale i tego nie ma za dużo w OM601
  
 
Cytat:
2014-05-11 18:15:16, SzokoLada pisze:
Diesel do łady? Bezsensowne. Taniej i 100 razy wygodniej zamontować LPG. Jeżeli myśleć o swapie, to tylko dla mocy. Silniki ladowskie sa całkiem całkiem udane. A jeżeli mowa o mocy, to Łada ma w okolicach 75-85 koni, w zależności od pojemności, to skąd w mercedesie ma być dwa razy więcej mocy.



Wikipedia podaje że silnik łady 2105 o pojemności 1300 ma 69 koni. Faktycznie nie duża różnica bo mercedes ma chyba 75, tyle że przy mniejszych obrotach. Miałem kiedyś takiego mercedesa tyle że z silnikiem OM602 ( 90km ) i plusem było to że był praktycznie bezobsługowy ( brak ustawiania zapłonu, świece tylko żarowe do podgrzania, brak kabli wysokiego napięcia itp). Ale dzięki za szczere opinie o tym pomyśle.