Problem Z Gaźnikiem Łada Niva 2121 1600cn

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Mam problem z moją Nivką 1600cm (2121 chyba).
generalnie chodzi o to ze nie wiem jak podłączyć podciśnienia do gaźnika,
i jej spalanie jest ogromne pali 5l/10km


nie wiem co mam zrobić żeby normalnie ona działała.

Pomożecie??

Link do fotek gaźnika

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4fea5c723b5f3727.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d8ef5dd5cdb26fd.html
  
 
U siebie w 1300 mam identyczny gaźnik więc może pomogę. Zdjęcie z linku http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d8ef5dd5cdb26fd.html:
żółta strzałka: do pompki przy aparacie zapłonowym
zielona po lewo: do zaworku oszczędzacza paliwa gdzie II przewód z zaworku jest podłączony do niebieskiej strzałki z drugiego linku
czarna strzałka: nic nie podłączasz
Szare, jasno zielone i czerwone nie posiadam.
Z linku http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4fea5c723b5f3727.html:
niebieska: do zaworku oszczędzacza paliwa
fioletowa: do filtra powietrza podłączona od spodu tuż obok przewodu odmy.
  
 
Dzięki kolego.
Jutro to zrobie i jak coś bede pisał tutaj
  
 
A po przez trójnik coś podłączasz??

Bo jak ją kupiłem to leżał pod maską trójnik z 3 wężami.
  
 
Widziałem jak wskaźnik ECON w 2107 był podłączony przez trójnik pomiędzy kolektorem dolotowym i tym zaworem ekonomizera.
  
 
jeszcze poszukuje nazwy to co pokazuje czerwona strzałka,

i nie wiem co mam podłączyć pod ten zaworek

Niebieska strzałka: Plus??
Seledynowa strzałka: Minus??

Czy całkiem coś innego

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ec91102e44c2e8f.html
  
 
Zaworek jest przykręcony do nadkola razem z masą, gdzie ta masa jest podłączona pod jeden styk w zaworku. Ze skrzynki z bezpiecznikami z żółtej kostki wychodzi brązowy przewód z czerwonym paskiem który jest podpięty do II styku w zaworku, rozgałęzia się i idzie do przełącznika na gaźniku . Z tego przełącznika z II styku jest podłączony pomarańczowy kabel, który idzie do żółtej kostki w skrzynce bezpieczników.

[ wiadomość edytowana przez: Cezary_84 dnia 2015-01-21 21:29:24 ]
  
 
Kur** to widze ze mam jeszcze całą instalacje do przestudiowania na nowo.
Ale spoko z sąsiadem przy % damy rade hehe.

Dziękiękuje za informacje, wazie czegoś będe pisał.

[ wiadomość edytowana przez: siwersson dnia 2015-01-21 22:11:10 ]
  
 
No to mam smutną wiadomość. Ten gażnik nie jest od Niwy i nigdy tam nie powinien być. Niwa nie ma systemu oszczędzania paliwa. A ten system podciśnienia, to tylko ekologia. Więc zapomnij o nim. Jedynie ma być połączenie z aparatem, a drugą Rurka do filtra powietrza. Ale to też nie ma nic wspólnego z tak dużym spalaniem. Gażnik, jaki tutaj powinien być, to z elektrodysza wolnych obrotów. Ktoś wsadził inny gażnik, stąd są problemy. Na dodatek, na bank, brak wolnych obrotów.
  
 
A właśnie ze ma wolne obroty, przed kupnem ona jeździła w strazy parku i jej spalanie wachało sie miedzy 10-11 w terenie,
po rozkręceniu gaźnika wyczyszczeniu, założyłem wszędzie nowe uszczelki i po zainstalowaniu na miejsce odpaliła od strzał, pojechałem do lasu i już nie wróciłem nią. pusty bak :/

wkurzyłem sie i zacząłem podłączać te wężyki ale było jeszcze gorzej,
nie miała wolnych obrotów, szarpała, gasła, nie reagowała na gaz.

i teraz jest wszystko odpięte i normalnie jeździ zbiera się, tylko pali 5l/10km
  
 
W takim razie coś skopałeś. Jak ja miałem niwe, to moja paliła12L po mieście. Może układ rozruchu jest cały czas włączony? Albo pływak się zawiesił i paliwo się przelewa, albo klapka ssania zamknięta? 50 litrów na stówe to chyba nie możliwe.
  
 
Cytat:
pojechałem do lasu i już nie wróciłem nią. pusty bak :/



Może przewód paliwowy bak -> pompka strzelił jak jechałeś po lesie i paliwo ci się leje?
  
 
to jest nie możliwe ponieważ ja bak wyrzuciłem z pod siedzeń i zainstalowałem go w bagażniku
Zero jakichkolwiek wycieków benzyny ani grama nic się nie sączy.
zastanawiam się nad kupnem nowego gaźnika 370zł
Ale czy coś to da?
  
 
Cytat:
2015-01-22 10:42:30, SzokoLada pisze:
W takim razie coś skopałeś. Jak ja miałem niwe, to moja paliła12L po mieście. Może układ rozruchu jest cały czas włączony? Albo pływak się zawiesił i paliwo się przelewa, albo klapka ssania zamknięta? 50 litrów na stówe to chyba nie możliwe.






Możliwe zaraz rozkręce na nowo i złoże jeszcze raz.
a jak nawet te podciśnienia co teraz podłączyłem nie pomogą to chyba wywalę silnik i wsadzę 1.9D z poloneza
  
 
Cytat:
zastanawiam się nad kupnem nowego gaźnika 370zł Ale czy coś to da?



ty sprawdź zapłon , zawory..
normalnie zapala, chodzi równo ?
nie żre oleju ?

jak motor ok, to wymień gaźnik i juz.
nowy, świezy, mogę ci z Rosji załatwic, wyjdzie cię 300-320 zł. Oryginał DAAZ do 1600.
  
 
Przy odpalaniu olej wpierdala ale to naprawie później.
Chodzi równio na ssaniu i bez ssań
ustawiałem zapłon do Lampy i Dupa Cycki.
Kręcę zapłonem i żadnej różnicy w świeceniu nie widziałem.

A gaźnik to tam jest coś napisane USSR coś tam.

Jutro ją odpalę i zobaczę czy się naprawiła czy nie hehe


  
 
dopóki nie będziesz pewny ustawień rozrzadu, zaworów.. i zapłonu oraz
kable + świece to nie ma sensu pchać się w gaźnik.
  
 
przez rozrząd moze tyle palic??
  
 
Oczywiście.
  
 
ale z 2 strony to jest nie możliwe ze rozrząd jest źle ustawiony bo normalnie chodzi na pełnych obrotach i w ogóle jest wszystko Tip Top.
To nie wina rozrządu, tylko gaźnik albo te głupie wężyki podciśnieniowe.