| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Poramancza 125p jaworzno | 2005-12-30 16:58:45 załoze je w korby bo tam jest miejsca jeszcze na dobre ich 2mm
a co do głównych to w ogole nie miałem ich na mysli moj błąd ze nie napisałem od razu [ wiadomość edytowana przez: Poramancza dnia 2005-12-30 16:59:44 ] |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2005-12-30 17:03:19
Pytanie: po co ?
Panewki zawsze mozna dorobic na zamówienie. Są firmy specjalizujące sie w wylewaniu panewek. Trzeba popytac i poszukac. |
Poramancza 125p jaworzno | 2005-12-30 17:06:34 ja bym chciał zeby sie wypowiedział ktos kto siał kiedys popeline ze croma turbo ma szersze panwie poza tym logiczne byłoby jesli one na prawde były by szersze to samo fiat tipo 2,0 16v ze stopniem sprezania 10,7.... |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2005-12-30 17:09:21
Szerokosci panewek korbowych tych aut moge sprawdzic najwczesniej po N.roku - w poniedziałek 2 stycznia. Teraz juz za późno. Jesli nikt sie nie przyzna - to moze moje informacje będą przydatne. |
Poramancza 125p jaworzno | 2005-12-30 20:32:41
a po co ci 10cio zebowa pompa oleju ? ![]() |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2005-12-30 23:34:44
Owszem - nie ma.
Nieprawda - od któregoś roku panewki mają zamki po przeciwnych stonach
Nieprawda - mają inny stop łozyskowy - mam takie panewki (tej samej firmy) i gołym okiem widać, ze stop się różni i ma inne domieszki. Poza tym z czegoś wynika prawie dwukrotnie (a przynajmniej póltora) wyższa cena panewek do modelu turbo - sa one wytrzymalsze, bo musza znieść dużo wieksze obciążenia.
Pamietaj, ze stop stopowi nierówny - zapewniam, ze mimo tego co podają suche dane katalogowe, panewki wersji turbo różnią się od zwykłych jakością stopu ślizgowego.
Zgadza się, ale to pomnijesza sprawa. |
Slawo Polonez 2000 Gdańsk | 2005-12-31 19:42:30 Generalnie jako stopy łożyskowe stosuje się najczęściej stopy aluminium lub brązy ołowiowe. Panewki "aluminiowe" są najtańsze, ale i mają najniższą wytrzymałość na naciski (około 2-krotnie niższą niż "brązowe"). Niestety do naszych silników DOHC dostępne są już tylko panewki "aluminiowe". Nie jest to problem w przypadku panewek głównych, ale korbowodowe lepiej, aby były "brązowe" tak jak np. właśnie do Cromy Turbo.
O ile dobrze pamiętam to panewki korbowodowe do Cromy mają również nieco inną grubość niż te do zwykłego DOHC. |