Krotkie pytanie n/t alternatywnych panewek do 2,0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!!


czy ktos ma jasny i logiczny dowod na to ze panewki z cromy turbo sa szersze??

prosze o odpowiedz

czy sa jakies inne zrodła szerszych panewek do wzdłużnych silnikow dohc??


pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-12-30 16:43:32, Poramancza pisze:
witam!! czy ktos ma jasny i logiczny dowod na to ze panewki z cromy turbo sa szersze?? prosze o odpowiedz czy sa jakies inne zrodła szerszych panewek do wzdłużnych silnikow dohc?? pozdrawiam


Nie ma szerszych panewek.
Croma, Fiat 132, Tipo mają TE SAME panewki. Croma turbo ma tez TE SAME panewki. NIe wiem skąd mity o panewkach z turbo ze niby jakies pozłacane cycóś ? Katalog Federal Mogul to opisuje - są takie same - materiałowo. Różnią się tylko co niektóre panewki korbowe tym, ze nie mają kanałów na natrysk oleju na scianki cylindrów. Pozatym po co Ci szersze panewki ? Gdzie je załozysz ?
w kpl. DOHC Fiata masz 4 kpl panewek węzszych i jeden kpl szerszych bez kanałów smarujących. Gdzie powinien byc kpl szerszy chyba wiesz ?
  
 
załoze je w korby bo tam jest miejsca jeszcze na dobre ich 2mm

a co do głównych to w ogole nie miałem ich na mysli moj błąd ze nie napisałem od razu


[ wiadomość edytowana przez: Poramancza dnia 2005-12-30 16:59:44 ]
  
 
Cytat:
2005-12-30 16:58:45, Poramancza pisze:
załoze je w korby bo tam jest miejsca jeszcze na dobre ich 2mm a co do głównych to w ogole nie miałem ich na mysli moj błąd ze nie napisałem od razu [ wiadomość edytowana przez: Poramancza dnia 2005-12-30 16:59:44 ]


Pytanie: po co ?
Panewki zawsze mozna dorobic na zamówienie. Są firmy specjalizujące sie w wylewaniu panewek.
Trzeba popytac i poszukac.
  
 
ja bym chciał zeby sie wypowiedział ktos kto siał kiedys popeline ze croma turbo ma szersze panwie poza tym logiczne byłoby jesli one na prawde były by szersze to samo fiat tipo 2,0 16v ze stopniem sprezania 10,7....
  
 
Cytat:
2005-12-30 17:06:34, Poramancza pisze:
ja bym chciał zeby sie wypowiedział ktos kto siał kiedys popeline ze croma turbo ma szersze panwie poza tym logiczne byłoby jesli one na prawde były by szersze to samo fiat tipo 2,0 16v ze stopniem sprezania 10,7....


Szerokosci panewek korbowych tych aut moge sprawdzic najwczesniej po N.roku - w poniedziałek 2 stycznia. Teraz juz za późno.
Jesli nikt sie nie przyzna - to moze moje informacje będą przydatne.
  
 
Cytat:
2005-12-30 16:55:32, Ramzes_II pisze:
Pozatym po co Ci szersze panewki ? Gdzie je załozysz ?




a po co ci 10cio zebowa pompa oleju ?
  
 
Cytat:
2005-12-30 16:55:32, Ramzes_II pisze:
Nie ma szerszych panewek.


Owszem - nie ma.
Cytat:
Croma, Fiat 132, Tipo mają TE SAME panewki.


Nieprawda - od któregoś roku panewki mają zamki po przeciwnych stonach
Cytat:
Croma turbo ma tez TE SAME panewki.


Nieprawda - mają inny stop łozyskowy - mam takie panewki (tej samej firmy) i gołym okiem widać, ze stop się różni i ma inne domieszki. Poza tym z czegoś wynika prawie dwukrotnie (a przynajmniej póltora) wyższa cena panewek do modelu turbo - sa one wytrzymalsze, bo musza znieść dużo wieksze obciążenia.
Cytat:
NIe wiem skąd mity o panewkach z turbo ze niby jakies pozłacane cycóś ? Katalog Federal Mogul to opisuje - są takie same - materiałowo.


Pamietaj, ze stop stopowi nierówny - zapewniam, ze mimo tego co podają suche dane katalogowe, panewki wersji turbo różnią się od zwykłych jakością stopu ślizgowego.
Cytat:
Różnią się tylko co niektóre panewki korbowe tym, ze nie mają kanałów na natrysk oleju na scianki cylindrów.


Zgadza się, ale to pomnijesza sprawa.
  
 
Generalnie jako stopy łożyskowe stosuje się najczęściej stopy aluminium lub brązy ołowiowe. Panewki "aluminiowe" są najtańsze, ale i mają najniższą wytrzymałość na naciski (około 2-krotnie niższą niż "brązowe"). Niestety do naszych silników DOHC dostępne są już tylko panewki "aluminiowe". Nie jest to problem w przypadku panewek głównych, ale korbowodowe lepiej, aby były "brązowe" tak jak np. właśnie do Cromy Turbo.
O ile dobrze pamiętam to panewki korbowodowe do Cromy mają również nieco inną grubość niż te do zwykłego DOHC.