MotoNews.pl
  

[samara] Sciąganie samochodu na lewa strone...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam maly problem ... od jakiegos czasu sciaga mi moja samarke na lewa strone przy puszczeniu kierownicy.. dodam ze niejest to rzecz niewywazonych kół . Zastanawia mnie tez że problem nasila sie wraz z ze zmiana opon na zimowe , na letnich jest to mniej odczuwalne..
Czy jest to problem zbieznosci? czy tez moze cos innego..

Prosilbym o jakies sugestie

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2006-01-13 17:38:08 ]
  
 
Przyczyn moze byc w ch.
od wadliwych opon, przez geometrie, po walnieta podluznice.
Zacznij od zamiany kol miejscami, potem podjedz, niech ustawia geometrie....
  
 
Cytat:
adasco
Wysłany: 2006-01-12 22:41:26

Przyczyn moze byc w ch.
od wadliwych opon, przez geometrie, po walnieta podluznice.
Zacznij od zamiany kol miejscami, potem podjedz, niech ustawia geometrie....


nic dodac nic ujac
ewentualnie hamulce moze którys tłoczek trzyma

[ wiadomość edytowana przez: krzychuk dnia 2006-01-12 22:46:09 ]
  
 
z zamiana koł probowalem.. hmm mozliwe z ta geometria.. ile to kosztuje i w jakich zakladach moga to robic

hm a moze blacharz zle cos poskladal po stluczce ... ale w sumie ta strluczkas byla malo powazna..

kurcze oddalbym do zakladu jakiegos ale sie boje ze mi naznajduja czesci do wymiany na kosmiczna sume.. jak narazie nieznalazlem dobrego zakladu w Białymstoku co by cos niekombinowali.

[ wiadomość edytowana przez: Koz3r dnia 2006-01-12 23:05:41 ]
  
 
geometrię robią praktycznie w każdej stacji kontroli pojazdów

także w serwisach samochodowych

w ładziek iedys ustawiali mi geometrię na wierzbowej w mototransporcie, innym razem w serwisie daewoo-fso na tysiąclecia pp.wjazd od od I armii wojska polskiego
auto serwis "Kempisty" na ul. Boboli 114-koło cmenatrza na lesnej dolinie 662-77-23
zadzwon zapytaj jaka cena
ale z tego co pamietam to ok 100 zł napewno

dobry serwis jest też na Moniuszki 65/2, u Żarniewskiego
http://www.zarniewski.pl/ - osobiście polecam, jestem zadowolony z ich usług
wydawaloby się ze ceny będa wysokie-ja za diagnostykę silnika kompem, regulator napiecia i jego wymianę zapłaciłem 190 zł, także ceny normalne, bialostockie.
miła obsluga

aha, mam jeszcze mechanika, bardzo solidny, robi tanio
faktury niestety Ci nie wystawi
namiary już na priv






[ wiadomość edytowana przez: Grzesiek dnia 2006-01-12 23:10:20 ]
  
 
Sprawdź cisnienie w oponach oraz ich bieżnik, następnie potestuj hamulce czy puszczają. Sprawdź czy amorek z jednej strony ci nie padł albo czy jedna sprężyna nie jest felerna. Samara ma jedynie regulowany kąt pochylenia kolumny wiec, jeśli masz jakieś trudności ze skręceniem np. tylko w jedna stronę to może być to, ale jeśli nie masz takich objawów to jak na mój gust to nie ma związku z geometrią.
DEx
P.S
Sorki za składnie, ale zmęczony jestem bo jutro mam histologię.


[ wiadomość edytowana przez: mwarchalowski dnia 2006-01-12 23:23:47 ]
  
 
mam wrazenie ze w lewo łatwiej mi sie skreca .. wiec moze to strzal w 10..
  
 
tak jak Grzesiek pisał w serwisie daewoo-fso na 100-lecia pp kiedys był to serwis lady. Dość szybko i dobrze. Miałem podobny problem i regulacja pomogła. Zbierznosc 60-70 zł, z geometrją troche wiecej ale mozna z samym mechanikiem sie dogadac
  
 
Ja bym jednak zwrócił uwagę na zapieczony tłoczek, albo to ciśnienie w gumach no i ciekawe, czy oponki są wyważone
  
 
jak juz pisalem .. kwestia opon odpada .. zrobione wywazanie i cisnienie ok a hamulce raczej tez bo wstepnie to sprawdzalem

[ wiadomość edytowana przez: Koz3r dnia 2006-01-13 17:14:18 ]
  
 
Cytat:
2006-01-12 23:22:22, mwarchalowski pisze:
..... Samara ma jedynie regulowany kąt pochylenia kolumny .....



bzdura, wyprzedzenie kola tez, regulowane podkladkami, ze juz nie wspomne o regulacji zbieznosci
  
 
Cytat:
2006-01-13 17:11:05, Koz3r pisze:
jak juz pisalem .. kwestia opon odpada .. zrobione wywazanie i cisnienie ok a hamulce raczej tez bo wstepnie to sprawdzalem [ wiadomość edytowana przez: Koz3r dnia 2006-01-13 17:14:18 ]


A jak sprawdzałeś te hamulce? Bo bywa tak, że do połowy działają dobrze, a nie wraca do końca
  
 
Cytat:
Koz3r
Wysłany: 2006-01-12 22:48:08
hm a moze blacharz zle cos poskladal po stluczce ... ale w sumie ta strluczkas byla malo powazna..


Dlaczego odrazu nie wspomniałes ze miałes stłuczke
Mozesz smiało jechac na ustawienie zbieznosci bo blacharz ci jej napewno nie ustawił a podczas stłuczki mogło sie rozregulowac na drazkach kierowniczych lub przesunac zawieszenie a 1mm moze juz wpływac na sciaganie samochodu
  
 
hmm o widzisz.. no to mam juz calkiem calkiem pojecie co moze byc... dzieki za pomoc wszystkim.. jak zrobie to odswieze watek ..;]
  
 
Dcnt więc sugerujesz że podkładki się złużyły?? Przecież taka regulacja jest bezobsługowa, że tak się wyrażę, no chyba że ktoś przestawi koło na krawężniku np. a nawet jeśli tam masz nieodpowiednia podkładkę to efektem będzie przesunięcia koła w płaszczyźnie wzdłużnej, że tak brzydko powiem, czyli przód, tył.
Zresztą poscik mój pisałem opierając się na książce napraw z naszej strony ;/, gdzie masz wyraźnie napisane na stronie 71, co należy sprawdzić przy takiej usterce”.
DEx
P.S
Za to mechanicy kochaj sobie ułatwiać robotę „okręcając” śrubę regulacyjną Kata ustawienia koła, sam to przerabiałem.