Kilka pytań dotyczących Cariny E

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Przepraszam jeśli powtarzam temat, ale używając wyszukiwarki na forum nie znalazłem dostatecznych odpowiedzi na moje pytania:
1. Co ile tys. km wymienia się rozrząd w tym samochodzie (benzyna 1.6)?
2. Czy przy wymianie paska rozrządu, rolek i napinacza wymienia się również pompę wodną?
3. Czy w takim aucie (dotychczas miałem do czynienia z polonezem) wymienia się olej w skrzyni biegów, jeśli tak, to co ile tys. km?
Poza tym tak ogólnie to czy jest jakiś limit (tys. km lub lat) jeśli chodzi o wymianę płynu hamulcowego, od wspomagania i chłodzącego?
Za wszystkie odpowiedzi z góry wielkie dzięki
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-07-06 11:29:33, FUTURISTA pisze:
Witam Przepraszam jeśli powtarzam temat, ale używając wyszukiwarki na forum nie znalazłem dostatecznych odpowiedzi na moje pytania: 1. Co ile tys. km wymienia się rozrząd w tym samochodzie (benzyna 1.6)? 2. Czy przy wymianie paska rozrządu, rolek i napinacza wymienia się również pompę wodną? 3. Czy w takim aucie (dotychczas miałem do czynienia z polonezem) wymienia się olej w skrzyni biegów, jeśli tak, to co ile tys. km? Poza tym tak ogólnie to czy jest jakiś limit (tys. km lub lat) jeśli chodzi o wymianę płynu hamulcowego, od wspomagania i chłodzącego? Za wszystkie odpowiedzi z góry wielkie dzięki Pozdrawiam



a wiec:
1. rozrząd polecam wymieniac co 70 000km , mozna kupić paski do Cari które niby wytrzymują przebieg 100 000km ale moim zdaniem lepiej czesciej a nie miec problemów w razie czego , bo ja w swojej miałem przebieg na pasku 87 000km i juz był luzny jak diabli a pasek był przewidziany na 100 000km.
2.Pompy wodnej sie nie wymienia
3. Olej w skrzyni biegów kiedyś mi w ASO mówili ze co 100 000km mozna robic wymiany jak i oleju wspomagania , płyn wspomagania to co 3 lata sie powinno zmieniac i tutaj w kazdym aucie
  
 
1. Instrukcja mówi 100 000 km
2. Nie trzeba, ale można. Według uznania.
3. Instrukcja mówi że nie. Praktycy mówią co 40-50 tys. km.

Płyn hamulcowy o ile pamiętam co 2 lata lub hmmm... coś koło 40 tys. km.
Płyn wspomagania instrukcja mówi że nie. Ja wymieniam jak mi się przypomni. Ostatnio po 95 tys. km.
Chłodzący - jeśli masz oryginał to co 3 lata lub... nie pamiętam
Pozdro.
  
 
1. Co 100tys km pod warunkiem ze orginał.
2. Jesli nic dziwnego sie nie dzieje nie piszczy itp. to nie ma takiej potrzeby, te pompy wytrzymuja srednio ok. 100tys km niekiedy 150 ale to zalezy od plynu i czestotliwosci jego wymiany.
3. Co 40tys km.

Plyn ham. i chlodniczy powinno sie wymieniać co 2 lata lub jesli ktos robi wiecej km rocznie co 40tys km.
To tak z pamieci w razie czego moge zerknąc do jakiś sciąg
  
 
Cytat:
2006-07-07 11:31:21, Cromm pisze:
[...] te pompy wytrzymuja srednio ok. 100tys km niekiedy 150 ale to zalezy od plynu i czestotliwosci jego wymiany[...]



Cooo ???? Nie strasz człowieka
Co powiesz na 300 tys. km i działa dalej ???
I to nie tylko u mnie...
Pozdro.
  
 
Wielkie dzięki za informacje. Mam kolejne pytania :
4. Czy w tym aucie reguluje się zawory?
5. Ile płynu wchodzi do układu chłodzenia (5 l. wystarczy)?
6. Ile oleju wchodzi do silnika (wystarczy jak kupię 4 l.)?
7. Polecacie jakiś szczególny olej, bo zastanawiam się nad mobilem półsyntetykiem (przebieg auta to 153 tys. km)?
8. Jest tam taki zbiorniczek z płynem (chyba od sprzęgła) czy ten płyn też się wymienia?
I ostatni (narazie) problem. Mam taki objaw, że jak ruszam, to przy puszczaniu sprzęgła powstaje pewien hałas dosyć drażniący ucho (może nawet trochę podobny do wiercenia wiertarką odczuwalny trochę na pedale). Jeśli umiejętnie (powoli, na niewielkich obrotach) puszcza się sprzęgło to tego problemu nie ma. Później przy zmianie na wyższe biegi już wszystko jest ok. Doczytałem się (tutaj), że jest to problem sprzęgła, ale nie wiem konkretnie czego, tarczy, łożyska czy jeszcze czegoś innego? W związku z tym moje następne pytanie.
9. Ile ta impreza będzie mnie kosztowała (bo temat z linku jest z 2004 roku, więc nie wiem czy ceny aktualne)?
Za wszystkie odpowiedzi wielkie dzięki
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: FUTURISTA dnia 2006-07-09 21:03:03 ]
  
 
Ad. 4. TAK. Instrukcja mówi co 100 tys. km. Częściej nie zaszkodzi
Ad. 5. Powinno wystarczyć. Nawet jak spuścisz z bloku to i tak cośtam zostanie. U mnie (2,0) wystarcza 5l.
Ad. 6. TAK. Moja przy wymianie łyka 4l i jest na max na bagnecie.
Ad. 7. Jaki był zalany, taki jej daj. Dużo łyka oleju ? Ja mam Mobil 5W50 i wydaje się być sensowny
Ad. 8. TAK. Częstotliwość taka jak dla płynu hamulcowego.
Problem - ciężkie do zdiagnozowania na piśmie Trzeba by posłuchać.
Ad. 9. Ceny w JC raczej się nie zmieniły od dwóch lat. KLIK i poszukaj najbliższego sobie dystrybutora. Telefon - i wszystko jasne
Pozdro.
  
 
Nie wiem czy dużo łyka oleju, bo właśnie kupiłem go z Niemiec z takim przebiegiem i zanim zacznę jeździć chcę najpierw wymienić wszystkie płyny i rozrząd. Co do oleju to nie wiem jaki był zalany, ale wydaje mi się, że raczej nie mineralny . Półsyntetyk wydaje mi się sensowny na taki przebieg. Co do problemu to wyjaśnienie, które podałem w linku wydaje mi się bardzo prawdopodobne. Jutro wstawiam do mechanika, na wymianę tych płynów i rozrządu. Może będzie wiedział, albo poogląda też to sprzęgło.
Pozdrawiam
PS. Czy w Carinach E z 1995 roku blachy są w ocynku?

[ wiadomość edytowana przez: FUTURISTA dnia 2006-07-11 16:18:44 ]