Wydech Nivy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś modyfikował wydech w Nivie? Właśnie wyrzuciłem zatkany katalizator i wstawiłem strumienicę łuskową, ale mam do wymiany tłumik końcowy więc może zmienić cały układ? Sama strumienica niewiele pomogła, ale po dodaniu sportowego filtra powietrza samochód dostał kopa. Całkiem żwawo się zbiera i wchodzi na obroty. A kumpel serwisant instalacji LPG twierdził, że na gazie to taki filtr będzie odbierał moc! A tu miła niespodzianka... Może ktos ma podobne obserwacje?
  
 
Ostatnio myślałem nad strumienicą ale..... słyszałem różne głosy na temat wpływu strumiwnicy na silnik ....jedne że nic się nie psuje inne znów odwrotnie
Może napisz jaka to strumiennica, jaki filtr .... tylko może tak bardziej konkretnie producent, typ, średnica ....
Czy pali Ci więcej gazu teraz czy jak miałes katalizator
Może masz zdjęcia ....
U mnie z oryginalnego układu wydechu zostały tylko portki
reszta to łącznik elastyczny od cieniasa, pierwszy tłumik poloneza i ostatni fiata 125 więc zmiany na lepsze mnie osobiście nie przerażają



  
 
Kacper, popytaj Bartka. On sobie zdaje sie sam robil strumienice....

adasco
 
 
Strumienicę łuskową wstawiłem polską firmy Izawit ( 93zł) średnica wewnetrzna pasowała do reszty wydechu. Filtr sportowy polski Filtromex (70zł) od gościa z netu http://www.filtromex.prv.pl
Dodatkowo założyłem magnetyzery własnej konstrukcji (trzy głośniki i trochę taśmy izolacyjnej). Szkoda mi 400zł na te ładne ze sklepu, a po konsultacji ze znajomym mechanikiem, któremu skutecznie działają magnetyzery zrobione z magnesów z uszczelki z lodówki stwierdziłem (Scorpio2,4 - pali 7 litrów na trasie), że nie zaszkodzi spróbować. Całość ma dopiero 48 godzin więc efekty spalania sprawdzę przy następnym tankowaniu. Normalnie paliła 9,5-10 benzyny i 12-13 gazu.W sobote podjadę na analizator spalin i zobaczę czy wszystko ok. z normami.
  
 
Ta nivka która była we wrześniu w Sulejowie miała fajnie wydech zrobiony





i do tego fajnie brzmiał
  
 
Fajne, ale na asfalt. W lesie te wszystkie światełka, plastiki i wydech zostaną w błocie na wieki wieków...
 
 
Witam - podpinam sie pod watek, co by nie zasmiecac nowym - prawie o tym samym!

Wiec - Powiedzcie mi moi drodzy, jak to jest w Niwach nowych na wtrysku?
Czy w wersji Niwy(tej klasycznej-NIE chevy) jest sonda lambda?Jezeli jest to w ktorym tlumiku?
I w ogole jak wyglada wydech zaraz od silnika? Czy tak jak w klasycznej ladzie, czy inaczej??? (jaki kolektor?)
Dzieki z gory
  
 
Witam

Dokładnie nie odpowiem co i jak bo ja wtrysku nie mam więc i sonda zbędna więc tylko zamieszcze skanik z katalogu części ....
Dokładnie to pewnie Koledzy opiszą co i jak


  
 
W Nivie z wielopunktowym wtryskiem Boscha (Niva 21214-20) zastosowane sa 2 sondy Lambda, jedna przed katalizatorem i druga za katalizatorem. Dosyc dobrze umocowane, bo nadal nawet kabelki sie nie pourywaly .

Damian
  
 
Dzieki, wielkie!
Zastanawiajace to jest ze az 2 sa potrzebne? no ale... ja sie nie znam.
Ciekawe tylko czy ta pierwsza czesc wydechu mozna podpiac pod silnik w klassyku(210x) Wyglada zupelnie inaczej, kolektor itd.