Zużucie oleju:(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem niedawno Łade 2107 1500 na gazie, wszystko pieknie tylko ma maly problem bierze dosc duzo oleju nawet powiem ze bardzo dużo. Kupiłem od znajomego i ma niby przejechane 138000km, ale kto to wie. Czy czeka mnie remont
  
 
Witam !
Trudno tylko przez ten objaw stwierdzic co trzeba zrobic - przede wszystkim sprawdz czy nie wycieka gdzies, poogladaj dokladnie, zobacz czy nie ma plam pod autem, czy silnik gdzies nie jest zabrudzony swiezym olejem. Wtedy moze czekac Cie wymiana uszczelniaczy. Jesli nie to znaczy, ze juz pierscienie najprawdopodoniej nadaja sie do wymiany. Trudno mi powiedziec cos na temat kosztow, bo mam Samare, ale moze ktos kto ma 2107 cos powie koledze na ten temat. Jesli nie ma zadnych innych objawow zlej pracy silnika poza tym, ze bierze olej to mysle, ze powinno pomoc to co napisalem. I mam nadzieje, ze na tym sie skonczy, a z Lady mimo wszystko bedziesz zadowolony Pozdrawiam !
  
 
Widac wyciek ale bardzo maly spod aparatu zaplonowego, podobno brak uszczelki, ale nie mam czasu zajrzec bo mieszkam w akademiku i czekam jak bede mial wiecej czasu jak pojade do domu. Zerknolem pod spod i troche mokro ale nie tragicznie. Sprezanie tez podobno jest dobre wiec nie ma przedmuchow, glowica poremoncie wymienione zawory. Musze sie wybrac do mechanika to moze mi cos wiecej powie.
  
 
Z tego co piszesz - skoro glowica po remoncie i wymienione zawory - to wyglada na zuzycie pierscieni. Mysle, ze to nie bedzie nawet takie drogie. A uszczelki tez pozmieniaj - niby wycieki z tego niewielkie, ale zawsze na tym zyskasz, a koszt groszowy.
  
 
ja dodalbvym tylko jeszcze uszczelnienia walu. Przednie: to widac, a tylne... hm...jakby nic innego nie pomoglo...
powiem Ci, ze u mnie wlasnie tylne puszczalo jak diabli.
a moze byc tk, ze winne jest wszystko. I pierscienie, i uszczelniacze i zimerini walu.
ja jeszcze planuje na razie tylko uszczelniacze i zobaczymy.
  
 
Po pierwsze, co to znaczy ze Ci dużo oleju bierze? To co dla innych aut znaczy dużo niekoniecznie musi odnosić się do Łady
Na Twoim miejscu ja bym zmierzył ciśnienie w cylindrach, jeśli jest OK, to i pierścienie są w porządku. Nie podejrzewam też żeby przyczyną dużego ubytku był tylny simmering, według mnie to i owszem może cieknąć, ale nie na tyle żeby ubywało dużo oleju.
Jak dla mnie przyczyny szukaj w zużytych uszczekniaczach zaworów. Tam często traci się dużo oleju jeśli uszczelniacze są kiepskie. A kiedy byłą robiona głowica? Dodatkowo przedmuchaj odmę i wyczyść bądz wymień na nowy (całe 5 zł) tłumik płomieni w tejże odmie.
Pozdrawiam
Andrzej


[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2004-03-17 20:28:21 ]
  
 
Mi przez jedną ułamaną prowadnicę (brak uszczelniacza) brała ok 1,5 l / 1000km. Po wymianie uszczelniaczy (i oczywiście prowadnicy) apetyt na olej spadł do zera.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
wszystkie możliwości wypisane odma po d pokrywą zaworów wyczyścić ( wypalić z syfu ),uszczelniacze ,zymeringi ,i ewntualnie pierścienie i po problemie powodzenia
panoni
  
 
dla mnie sprawa dobrego ciśnienia sprężania nie wiele mówi bo głównie po tym można dojść czy pierścienie puszczają czy nie trzeba by konkretnie określić ile jest tego ciśnienia bo jak na ten przebieg to powinno być ok 10 - 11 a jeśli jest więsej czyli jakieś 13 to już bym stawiał na pierścionki bo to jest już za wysokie dla seryjnego silnika i następuje uszczelnianie dodatkowe przez olej który nie jest hamowany przez pierścień olejowy także nie ma się co za bardzo cieszyć zbyt wysokim ciśnieniem a jeśli chodzi o uszczelniacze wału to niałem przypadek tak cieknącego tylnego że wylatywało 1l na 100km ale to się wiąże z kapaniem na rure wydechową podczas jazdy i twożenie się zasłony dymnej za sobą
  
 
Cytat:
2004-03-18 00:35:30, dobry pisze:
przypadek tak cieknącego tylnego że wylatywało 1l na 100km ale to się wiąże z kapaniem na rure wydechową podczas jazdy


dokladnie. Z tym, ze u mnie nie wiedziec czemu zarsralo olejem cale sprzeglo...
  
 
Cisnienie jest ok 10 z hakiem. Glowica byla robina jakies 2 lata temu. a bierze ok 0.7 l na 1000km.
Kiedys wlasnie zauwazylem ze jak zapalilem to sie dymilo pod maska ale zaraz przestalo, wiec mozliwe ze kapie na rure wydechowa. Wiec tylny uszczelniacz
  
 
no moja tez troche bierze tak po 300 km z pol litry trzeba dolac, ale mnie to nie przeszkadza - jak jej trzebaa, to niech bierze
  
 
Cytat:
2004-03-22 10:32:24, lwojtowicz pisze:
Cisnienie jest ok 10 z hakiem. Glowica byla robina jakies 2 lata temu. a bierze ok 0.7 l na 1000km.
Kiedys wlasnie zauwazylem ze jak zapalilem to sie dymilo pod maska ale zaraz przestalo, wiec mozliwe ze kapie na rure wydechowa. Wiec tylny uszczelniacz



0,7 na 1000km??? i Ty widzisz problem Wyluzuj i uznaj , że lepiej na razie nic nie robić...Ja się wdałem kiedyś w walkę z ubytkiem oleju i skończyło się to tylko na dodatkowych wydatkach, bo macher coś zapomniał, coś mu nie wyszło i silnik po remoncie zaczął brać ponad 1,5 l na 1000!!!! Oczywiście twierdził, ze pierścienie muszą się ułożyć ( mówił, że nawet po 30000 czasem są nieułożone...) Ja bym był bardziej tolerancyjny dla ładzianki...
  
 
E to ja myslałem że jak moja Ładziana spala 3 litry na 10 tys to dużo i już było w planach zmiana uszczelniaczy ale jednak patrze że ta kasa pojdzie na coś innego
  
 
Wiec mowicie ze jak chce to trzeba jej dac)))
  
 
Cytat:
2004-03-22 15:33:29, PySIEK4 pisze:
myslałem że jak moja Ładziana spala 3 litry na 10 tys to dużo


moja krotko przed ostatnimi naprawami zuzywala (UWAGA, to nie blad) JEDEN litr oleju na 500 (piecset) km. A dlatego, ze uszczelniacze nie trzymaly, z tylnego zimeringu plecialo struzka, wczesniej lecialo tez spod pompy paliwa, do tego palilo ostro, kleby dymu mialem za soba. Teraz nie kopci i ... zuzycie jakie - nie wiem jeszcze (ale napisze) - ale na pewno mniejsze, bo 600 km przejechane i dolewac nie trzeba
ciekawostka jest fakt, ze zuzycie oleju rozslo b. szybko. Z 1,5 roku temu od wymany do wymiany spadalo akurat od max do min.
  
 
a moja ladna ma najechane 91000 km od początku 100% i nawet nie myśli brać oleju od wymiany do wymiany nawet nie odkręcam korka wlewu. jak ruskie chcą to potrafią. hhyy pozdroawiam