Dla skupienia uwagi sprawa doczyczy silnika 1,5.
1)Podczas JAZDY przy osiąganiu 3000 obrotów (z dość dużą dokładniością), niezależnie od tego na którym jestem biegu, czuję wyraźnie wibracje-rezonans ze strony silnika. W kabinie wyraźnie wzrasta nieprzyjemny hałas. Po przekroczeniu o jakieś 50 obrotów wartości 3000 "rezonans" znika. Jak wysprzęglę w czasie "rezonansu" (prędkość pojazdu się nie zmienia) to "rezonans" natychmiast znika. Zachowanie takie jest na PB i LPG. Na postoju przy osiąganiu 3000 obrotów "rezonansu" nie ma.
Co może być grane ? Po przekroczeniu 3000 obrotów samochód dostaje "kopa"

i zaczyna iść jak trzeba.
2)Mam też problemy w wrzucaniem 1 i 2 biegu. Po dociągnięciu dźwigni w lewo, biegu nie mam prostopadle na wprost, tylko muszę trochę w prawo dźwignią popuścić. Dzieje się to w czasie jazdy albo jak zatrzymam samochód (silnik nadal pracuje). Po wyłączeniu silnika biegi wchodzą swobodnie, jak uruchomię silnik też jeszcze wchodzą swobodnie, ale jak już rusze to mam problemy z 1 i 2 biegiem. Jak duże luzy powinny być na drążku zmiany biegów w położeniu neutralnym?
Zastanawiam się powoli, czy pierwsza i druga przypadłość są ze sobą powiązane. Może ktoś podpowie gdzie szukać przyczyn tych dwóch problemów.
[ wiadomość edytowana przez: AsterixGal dnia 2004-06-17 14:05:59 ]