MotoNews.pl
  

Przewody masowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Wyciągałem silnik a po jego włożeniu mam problem i pytanie ile jest i jak podłączone są przewody masowe w komorze silnikowej abimexa? dwa przewody są podłączone zaraz za akumulatorem. jeden do łapy silnika, jeden do ściany grodziowej. to wiem na 100%. ale mam jeszcze brązowy od skrzyni biegów. i dwa czarne w rejonie modułu i cewek zapłonowych. pytam o masy bo myslałem ze poprostu przykręcam je do karoserii. no i teraz mam spalony jeden kabel z wiązki głownej, biegnącej obok serwa w kierunku cewek. Zjarał sie na całej długości kabelek niebieski z tej wiązki.... nie wiem od czego on ale boje się o moduł. Zacieła się tez stacyjka.....


czy moze ktoś ewentualnie wrzucic tu kilka dokładniejszych fotek kabli w rejonie cewek?


[ wiadomość edytowana przez: Ugly_Kid_Flont dnia 2006-06-25 10:15:52 ]
  
 
ok..... jak/gdzie zamocowany jest czarny kabelek, oddzielający się od grubej wiązki kabli biegnących obok serwa. czarny kbelek mozna znaleść w rejonie cewek.
  
 
Czy on jest na pewno czarny, czy może czarno-szary? Czy na końcu ma "oczko" czy konektorek? Najwygodniej to by Ci było ze schematem w ręku sprawdzić, niestety GLi nie mam zeskanowanego.
  
 
Ma oczko. Mam dwa takie przewody obok siebie, ale dopiero jak ten podpiąłem do karoserii, spaliło mi przewody. NA 90% to czarny przewód. Mam schemat ale jest troche dziwny.. Niby schenam do abimexa ale np są na nim przewody łączące cewke z modułem... a cewki z modułem nie są połączone przewodami. Spaliło mi niebieski kabel we wiązce. wg schematu to kabel zacilania cewki, a w rzeczywistości wcale do niej nie biegnie (chyba)
Nie grzebałem w przewodach. wyjmowałem silnik więc rozpiąłem tylko to co musiałem...

http://www.fsoautoklub.pl/?action=technika&id=67 z kolei na Waszym schemacie nie ma mojego niebieskiego kabla i nie wiem czemu on sie pali

[ wiadomość edytowana przez: Ugly_Kid_Flont dnia 2006-06-25 21:59:53 ]
  
 
To było tak. podpiąłem mase za akumulatorem, przy łapie silnika i na ścianie grodziowej. Oraz czwartą pod śrubą mocującą moduł i cewki. MAsa od skrzyni i ten czarny kabek wisiały bo nie pamiętałem gdzie były. Po przekręceniu kluczyla lekko żarzyły się wszystkie światła ale poza tym nic nie działało. rozrusznik kręcił lae ze pompa nie działała, silnik nie dostawał paliwa. No więc doszedłem do wniosku ze cos jest z masą nie tak. podpiąłem ten od skrzyni pod ścianę grodziową, a ten czarny na błotnik..... no i dym. zjarało
  
 
Przez internet to nie wiele da się zrobić, tym bardziej że w Warszawie jest pare osób, które znają się na rzeczy i pewnie by podjechały spojrzeć.... Napisz gdzie mieszkasz mi na priv, a ajkoś się umówimy i podjadę żeby to zobaczyć...

To nic nie kosztuje .
  
 
Cytat:
2006-06-26 11:52:23, Koval_stm pisze:
Napisz gdzie mieszkasz mi na priv, a ajkoś się umówimy i podjadę żeby to zobaczyć... To nic nie kosztuje .



koval gdzie tankujesz gaz za free.... ja też tak chce
  
 
Life , są takie rzeczy za które nawet kartą mastercard nie zapłacisz ....
  
 
Koval_stm, dzięki za taką odpowiedź. Doceniam że mnie nie znasz a chcesz mi pomóc. Ciężko było, bo nie lubie elektryki, ale już wiem co zwaliłem. Pomieszałem dwie wtyczki (pomijam że są identycznie oznakowane i oddalone od siebie kilka cm). DZIĘKI !!