[126] 100 pytań do... dlugie? (modyfikacje silnika)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nurtuje mnie kilka zagadnień a podobno kto pyta nie błądzi:

1.Czy ma sens kupno koła zamachowego lekko odchudzonego (20%) jak podaje wlasciciel WYWAŻONEGO - pytam bo chyba wywazenie powinno nastapic z dociskiem a gdy sprzedaje bez takowego to czy mozna je traktowac jako wywazone i spodziewac sie jakichs bonusow w stosunku do koła zamachowego niewywazanego???

2.Jest gość na hodze ogłaszający swoj wał jako profesjonalnie odchudzony - brzmi fachowo ale chyba raczej malo przydatnie czy wręcz destruktywnie dla zwyklego silnika? Gdzies czytalem ze układ korbowy w stosunku do wału jest przeciazony czy tez nadmiernie dociazony o jakies 30 % wiec zalozenie go do seryjnego w miare silnika chyba jeszcze pogorszyloby sprawe. Wiec to ogloszenie to chyba raczej dla kogos kto wczesniej nabyl z hogi korby nieurywki od jakiegos tam tunera odchudzone za 700 zeta)

3. Powiedzcie mi - Ci ktoorzy zmienili wały seryjne na bisowskie - czy warto było... (nuty) Czy te 150 zeta i troszke roboty lepiei "naoszczedzac" na co innego zakladajac ze nie bedzie to silnik typu potworek lecz raczej poprawiona seria. Co proponowalibyscie zmodyfikowac w silniku ktoory ma fajny gazniczek od Mazika na dyszy glownej 117 i lada chwila sie w nim znajdzie glowka z wszystkimi sugerowanymi w sieci modyfikacjami planowana rozsadnie w przedziale 1,5 - 2,5mm na miedzi.
Czy poprzestac na tym czy moze pakowac sie w walek - po uwzglednieniu warunku ze nie ma mi to palic wiecej niz obecnie (mysle ze na splanowanej i poprawionej glowicy spalanie nie wzrosnie - nie wiem jak z wałkiem sportowym)

Mam nadzieje ze nie namieszalem zbytnio
Pozdrawiam
  
 
ad1. warto...zawsze warto cokolwiek usprawniac...ale pod warunkiem ze te kolo bylo wywazone na 100%...raczej nie bylo wywazane razem z dociskiem i sprzeglem...pewnie tylko dynamicznie wywazone...tak jak to robi swiatek chojnacki i kaluza...
ad2. no to sobie odchud reszte ukladu...korby...tloki...itd...wywaz wszystko i bedzie git...
ad3. tak daje...bisowski jest dosc dokladnie wywazony...ja coprawda nie montowalem go w serii.....choc jezdzil jakis czas...tzn seryjnie byl montowny w moim malcu..ale jego korzysci wyszly dopiero po wywazeniu calej reszty...a potem jak do "calej" reszty wsadzilem seryjny wal to przestal ladnie chodzic...
  
 
powiem CI ze ja uwarzam ze kolo jest wywarzane do konkretnego docisku wiec jak jest bez to lipa, pozatym jak ja odchudzalem swoje to szlifierz wzial do wywarzenia wal ii korby jeszcze bo powiedzial ze inaczej to bez sensu. lepiej samemu daj do odchudzenia i wywarzenia. tak samo z tym walem, ile chce ?? ja bym wolal dac swoj do odchudzenia bo przynajmniej wiem co mam. na wale z bisa nielatalem wiec sie niewypowiadam ja bym jednak te 150zeta zaoszczedzil i wpakowal waleczek.
  
 
Moja wiedza natomiast wskazuje na fakt iż wyważa się samo koło zamachowe, natomiast fabrycznie nowy docisk też takowym być musi Dlatego wyważyć sam docisk a potem stosować już tylko nowe dociski. No bo jak by to było, gdyby w nowym aucie gdzie byłby wyważony cały układ przyszło by zmienić docisk?? Wyważone jest samo koło i osobno nowy wyrównoważony docisk.
  
 
no i wlasnie simon rozwiazales pytanie ktore mnie meczy odkad swoj docisk obejrzalem. bo mnie ciekawilo wlasnie jak bede docisk wymienial toczyu wywarzenie trafi szlak ?
  
 
Cytat:
2004-08-20 21:22:27, maskekk pisze:
no i wlasnie simon rozwiazales pytanie ktore mnie meczy odkad swoj docisk obejrzalem. bo mnie ciekawilo wlasnie jak bede docisk wymienial toczyu wywarzenie trafi szlak ?



Jesli masz wywazony wal, wywazone kolo i wywazony docisk to jakbys nie zlozyl caly uklad powinin byc wywazony.

Gdzies slyszalem ze waly BIS-wskie nie maja racji bytu w RC.

Madcar przeciez tarcz sprzeglowa ustawia sie roznie wzgledem walu, wiec tarcz sprzeglowa rowniez musi byc wywazona zeby dowolne jej ustawienie wzgledem walu nie powodowalo zmiany wywazenia.
  
 
Ja ci tylko odpowiem na jedno pytanie bo na resztę nie potrafie (mądrze)
Wydaje mi sie że jesli silnik nie jest szykowany do wyczynu to lepiej kup sobie jakiś wałek np 104 albo 114. To sa najsłabsze sportowe wałki. Przy pożądnie zrobionej głowicy i jeśli masz silnik w dobrym stanie i dobrze wyregulujesz będzie sie naprawdę fajnie brykało i zużycie paliwa nie powinno wzrosnąć a napewno nie wiele.
Ale ważne rzebyś sie nie brał zaprzeróbki jak ci sie silnik już kończy. Jak masz przebiego do 30 tys km można jeszcze coś porobić jak większy to najpierw remont.
  
 
A ja ci powiem że ja bym wałków światka nie chciał .......
Juz lepszy ireco / Heinrich ( duzo osób poleca go ) / kałuża....

Co do zamachu ja kupiłem swój od światka i nie narzekam 4,1 kg i mile sie wkreca na obroty !!!!
  
 
Docisk bez różnicy jak go zainstalujesz zawsze musi być tak samo posadowiony. Nie ma tam otworów jak w wałku rozrządu (asumetryczne) czy coś takiego. Każda pozycja musi być taka sama. Dlatego też wbite w docisk się kołki ustalające!!
  
 
Cytat:
2004-08-21 09:51:43, CZUCZU pisze:
A ja ci powiem że ja bym wałków światka nie chciał .......
Juz lepszy ireco / Heinrich ( duzo osób poleca go ) / kałuża....

Co do zamachu ja kupiłem swój od światka i nie narzekam 4,1 kg i mile sie wkreca na obroty !!!!



Ja duzo dobrego slyszalem o kaluzy 555 i heinrichu tez. a o swiatku to slyszalem ze teraz slabe materialyma.

P.S. Zbieram na kaluze
  
 
ale 555 jest dość mocny a koledze chodzi o niskie spalanie i lekkie rasowanie silnika
  
 
A ma ktoś z Was może załatwić 555 od zaraz??
  
 
Simon gadaj z daymonem / Garim.
Kumpel zamówił 555 i kurde z 3 mce czeka - chodzi o Barka126
  
 
Cytat:
2004-08-21 14:29:13, simon_pg pisze:
A ma ktoś z Was może załatwić 555 od zaraz??



heh marzyciel ja juz sporo czasu szukam i nic
  
 
Raz że wcale takie długie to nie jest, a dwa to chyba nie zapoznałeś się z regulaminem odnośnie zakładania nowych wątków, a dokładniej tytułowania...


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2004-08-21 21:40:04 ]
  
 
A ja przypomne o wyszukiwarce
  
 
Cytat:
2004-08-21 23:32:41, dejta pisze:
A ja przypomne o wyszukiwarce


Oczywiście masz całkowitą racje . Pomimo że nie śledzę raczej wątków dot. dwucylindrowych Maluchów () to wydaje mi się, że każdy z powyższych problemów można by z powodzeniem dokleić przynajmniej do jednego wątku. I na przyszłość proszę tak robić, gdyż lepiej mieć informacje na dany temat zgromadzone w jednym miejscu a nie w pięciu i w dodatku pod nic nie mówiącymi tytułami .
EOT